رهبری و مدیریت در فوتبال پایه

باشگاه‌ها باید نقش‌های مناسب برای رهبری و مدیریت تیم‌های خود و مهارت‌های مورد نیاز برای اجرای مؤثر این نقش‌ها را شناسایی کنند.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، رهبری و مدیریت برای موفقیت هر سازمانی بسیار مهم است، یک باشگاه فوتبال قطعاً با سایر بنگاه‌ها تفاوتی ندارد. با توجه به ماهیت داوطلبانه کار در باشگاه‌های ما و محیط و جامعه‌ای که امروز در آن زندگی می‌کنیم، باشگاه‌ها باید حمایت و مشارکت را جلب کنند... که همه این ها از رهبری مؤثر شروع می‌شود.  

اغلب ما می‌شنویم که رئیس یک باشگاه ورزشی از عدم حمایت جامعه محلی، هیئت حاکمه، دولت و غیره شکایت می کند، و وقتی بیشتر تحقیق می‌کنید اغلب مشخص می شود که باشگاه با هیچ کس خارج از باشگاه خود ارتباط برقرار نمی‌کند و در حوزه‌های خود و حتی در رده های خود با فقدان جهت دهی، تفویض اختیار و پاسخگویی وجود دارد.

فقدان مهارت

اغلب اوقات ما افراد را در امور باشگاه‌های خود دخالت می دهیم فقط به این دلیل که بازیکنان سابق، مربی یا هوادار وفادار هستند یا به این دلیل که "کس دیگری  نیست که خدمات خود را ارائه  دهد"! اتخاذ این نگرش برای پست های کلیدی رهبری باشگاه با توجه به تأثیری که این سمت ها بر عملکرد و آینده باشگاه دارند، می تواند عواقب شدیدی داشته باشد.

باشگاه‌ها باید نقش‌های مناسب برای رهبری و مدیریت باشگاه‌های خود را شناسایی کنند، مهارت‌های مورد نیاز برای اجرای مؤثر این نقش‌ها را شناسایی کنند و سپس افراد مناسبی را که دارای این مجموعه مهارت‌ها هستند و متناسب با این نقش‌ها هستند، شناسایی کنند. و یا اگر لازم است پرورش دهند.

اگر می‌خواهید بهترین خزانه‌دار را به دست آورید، چرا از یکی از خبرگان حوزه مالی خود که حسابدار هستند یا سابقه مدیریت مالی دارند، نپرسید. شما به یک فرد نقشی را پیشنهاد می کنید که با مهارت های او مطابقت داشته باشد و باید با آن راحت باشد اما مزایای قابل توجهی لازم دارد. اگر می خواهید کسی از ارتباطات باشگاه شما حمایت کند، چرا به کالج یا دانشگاه محلی خود مراجعه نکنید و از برخی از دانشجویان رسانه بخواهید که از این کار حمایت کنند. دانش آموزان جاه طلب از این تجربه لذت خواهند برد.

*سوال اینجاست:
آیا می‌توانید در باشگاه ما کار کنید یا نمی‌توانید در باشگاه ما کار کنید؟

صرف نظر از سطحی که باشگاه شما در آن بازی می‌کند، جاه طلبی و حرفه ای بودن در داخل و خارج از زمین یک پیش نیاز است. حرفه ای بودن بمعنای پول داشتن نیست، پول را میتوان وام گرفت تا از سرمایه گذاران گرفت، بلکه حرفه ای گری یک نگرش است.

هنری فورد، بنیانگذار شرکت خودروسازی فورد، گفت: «اگر فکر می‌کنید می‌توانید یا فکر می‌کنید نمی‌توانید... حق با شماست» تا تأکید کند که چقدر نگرش میتواند موفقیت یا شکست را تعیین کند.

یک باشگاه با نگرش دقیق و درست می تواند در مقابل باشگاهی که دارای  نگرش نیست رشد کند، و بدینسان پیشرفت می‌کند.

رهبری و مدیریت در فوتبال پایه

آیا باشگاه ها می توانند در مورد اهداف خود سر و صدا داشته باشند؟

مردم میتوانند شاد  باشند. آنها می دانند موفقیت چیست و چرا تا این حد مهم است. آنها البته که باید دخل و خرج کنند اما باور داشته باشند که کسب سود مادی در درجه دوم است. آیا باشگاه‌ها می‌توانند اعتماد به نفسی نسبت به خود داشته باشند که افراد را تشویق کند تا ابتکارات جدیدی را امتحان کنند، اما مطمئن باشند که چنین  باشگاهی است که می‌تواند کارها را درست انجام دهد.

هر چند وقت یکبار نظراتی را از افراد داخل باشگاه شنیده‌ایم که کسی ایده جدیدی را در امتداد این موارد مطرح می‌کند حرفهایی ازین قبیل: «ما آن را 17 سال پیش امتحان کردیم»، «ممکن است در باشگاه‌های دیگر یا در ورزش‌های دیگری جواب بدهد»، «هرگز کسی نمی‌تواند اینجا کار کند»، «این راهی برای انجام کارها در یک باشگاه ورزشی نیست».
در کلوپ های پرتوان  بین افراد با بصیرت و افراد صاحب ایده احترام متقابل وجود دارد و با هم به جلو حرکت می کنند.

فرهنگ، چشم انداز و ارزش‌های باشگاه شما

فرهنگ واقعیت روزمره زندگی باشگاهی است. مرامنامه یا بیانیه ماموریت، چشم انداز، موجودی بانکی شما یا کتابچه راهنمای باشگاه نیست، اگرچه همه آنها در ایجاد آن سهیم هستند. فرهنگ چیزی است که ما می‌گوییم و انجام می‌دهیم، نحوه رفتارمان، نحوه رفتار با یکدیگر، مربیان، بازیکنان، والدین و جامعه ما. در اصل، "شخصیت" سازمان است.

هر چه بیشتر و موثرتر به مردمی که در فرهنگ خود به دنبال آن هستیم آموزش دهیم، بیشتر آن به واقعیت نزدیک می شوند. یک فرهنگ قوی تضمین می کند که به استراتژی یا چشم انداز یک باشگاه  برسیم . در مجالس و جلسات باشگاه همیشه در مورد اینکه چه فرهنگی می خواهید در باشگاه خود ببینید صحبت کنید. روشی را که دوست دارید کارها انجام شود را شرح دهید. در مورد روش‌های غیررسمی که تصور می‌کنید افراد با هم کار می‌کنند، روشی که می‌خواهید با مردم به‌عنوان مشتریان ارزشمند رفتار شود و غیره صحبت کنید.

ممکن است در حال حاضر در کل باشگاه خود توافق کاملی در مورد اینکه چه نوع فرهنگی را می خواهید در باشگاه خود داشته باشید، نداشته باشید، در این صورت، رهبران و سهامداران باشگاه خود را دور هم جمع کنید تا درباره فرهنگ مورد نظر خود بحث و توافق کنید و اهداف و استراتژی باشگاه را تدوین و بیان کنید.

منبع: LEADERSHIP AND GOVERNANCE
ترجمه از محسن سلیمانی سرشت

کد خبر: 1144617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =