قیمت نفت حدود ۶ درصد کاهش یافت

قیمت نفت حدود ۶ درصد کاهش یافت، زیرا این نگرانی وجود دارد که افزایش نرخ بهره بانک‌های مرکزی بزرگ می‌تواند رشد اقتصاد جهانی را کند کرده و تقاضای انرژی را کاهش دهد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قیمت نفت حدود ۶ درصد کاهش یافت، زیرا این نگرانی وجود دارد که افزایش نرخ بهره بانک‌های مرکزی بزرگ می‌تواند رشد اقتصاد جهانی را کند کرده و تقاضای انرژی را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید:

افزایش قیمت نفت سنگین ایران

بهای معاملات آتی نفت برنت برای تحویل در ماه اوت با ۶.۶۹ دلار یا ۵.۶ درصد کاهش به ۱۱۳.۱۲ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ماه ژوئیه ۸.۰۳ دلار یا ۶.۸۳ دلار کاهش یافت و به ۱۰۹.۵۶ دلار رسید.

نفت خام برنت اولین کاهش هفتگی خود را در ۵ هفته گذشته با ۷.۳ درصد ثبت کرد، در حالی که نفت خام آمریکا اولین کاهش در ۸ هفته گذشته را با ۹.۲ درصد ثبت کرد.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در اینباره می‌گوید: «قیمت‌های نفت خام با افزایش دلار، اشاره روسیه به نیاز به افزایش صادرات نفت و ترس فزاینده از رکود جهانی کاهش یافت.

بانک‌های مرکزی جهانی در حال حاضر شروع به تشدید سیاست‌های پولی کرده‌اند، زیرا آنها به سرعت آن را در طول همه‌گیری کرونا کاهش دادند تا از رکود اقتصادی جلوگیری کنند.

هفته گذشته فدرال رزرو آمریکا بیشترین افزایش نرخ بهره را در بیش از ربع قرن گذشته انجام داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1144634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =