جای خالی اساتید برجسته موسیقی در تلویزیون / هنر اول در اولویت آخر مسئولان

آهنگساز سریال کت جادویی گفت: اوضاع موسیقی در کشور ما اصلا خوب نیست و متاسفانه این هنر در اولویت آخر مسئولان قرار گرفته است.

سعید ذهنی، موسیقی‌دان و آهنگساز کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره اوضاع موسیقی کشور اظهار کرد: متاسفانه اوضاع موسیقی در کشور ما اصلا خوب نیست و آنقدر مخاطرات و درگیری‌ در این میان وجود دارد که این هنر در اولویت آخر مسئولان قرار گرفته است و شاهد هیچ اتفاق رو به رشدی هم در این مسیر نیستیم.

بیشتر بخوانید

 موسیقی در جامعه ما متولی ندارد / خط قرمزهای ارشاد مانع خلاقیت هنرمندان

وی ادامه داد: سال‌هاست در بطن موسیقی مشغول به فعالیت هستم و نسبت به اوضاع آن کاملا آگاهی دارم اما خب، متاسفانه در شرایط خوبی به سر نمی‌بریم.

آهنگساز سریال کت جادویی در پاسخ به این سوال که به نظر شما دلیل گرایش جوانان به موسیقی‌های مبتذل و سخیف چیست، گفت: یکی از دلایلی که می‌توان برای این مسئله برشمرد این است که تغذیه مناسبی در اختیار آن‌ها قرار نمی‌دهیم، متاسفانه ما یک برنامه ویژه و تخصصی موسیقی در تلویزیون نداریم، حتی اجازه نمی‌دهیم اساتید برتر و چیره‌دست موسیقی ملی‌ و جهانی مان در تلویزیون بنوازند تا جوانان آنها را ببینند و نسبت به هنر آنان تشویق شوند.

ذهنی تصریح کرد: در نتیجه چنین مسائلی است که جوانان ما جذب موسیقی‌های به قول معروف مبتذل می‌شوند، در واقع باید گفت که آنان مقصر نیستند، چرا که اگر ما می‌گوییم که روی آوردن به نوعی از موسیقی که به آن عنوان مبتذل می‌دهیم، بد است پس وظیفه داریم که موسیقی خوب را نیز معرفی کنیم اما وقتی اجازه نشان دادن ساز را هم در تلویزیون نداریم چگونه می‌خواهیم موسیقی خوب ارائه دهیم؟

وی در ادامه گفت: متاسفانه محدودیت‌ها و خط قرمزهایی که در عرصه موسیقی تعیین شده جلوی خلاقیت هنرمندان را گرفته است.

آهنگساز سریال مسافران همچنین با اشاره به وجود مافیا و باندبازی در عرصه موسیقی گفت: برخی مسئولان باعث روی کار آمدن خواننده‌هایی شده‌اند که حتی نمی‌توان نامشان را خواننده گذاشت. متاسفانه هر کدام از سیاستگذاران با سبک و سیاق خود منجر به ظهور و درخشش عده‌ای شده و دیگران را از میدان بیرون می‌کنند و معیارهای انتخابی که در این بین وجود دارد کاملا غیر علمی بوده و همه چیز حول محور کسب درآمد و شو دادن می‌چرخد.

ذهنی در پایان تاکید کرد: برای حل مشکلات موجود در عرصه موسیقی لازم است که مسئولان بر روی آموزش و فرهنگسازی متمرکز شوند تا برخی نگرش‌هایی که نسبت به این هنر وجود دارد تغییر پیدا کند. قطعا نگاه ابزاری و مناسبتی به هنر چاره‌ساز نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1144661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =