پلمب ساختمان‌های ناایمن در دستور کار شهرداری

مدیرعامل سازمان‌ آتش‌نشانی شهرداری تهران گفت: چنانچه مالکان ساختمان‌های ناایمن بناهای خود را ایمن‌سازی نکنند بنا بر دستور قضایی آنها را پلمب خواهیم کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، قدرت‌الله محمدی در پاسخ به این پرسش که بنا بر اعلام اعضای شورای شهر تهران قرار بود در هفته‌های گذشته لیست ۱۲۹ ساختمان ناایمن در تهران اعلام شود، این مسئله به کجا انجامید، اظهار کرد: اعلام کردن این مسئله خیلی دردی را دوا نمی‌کند و ما باید در این زمینه کار انجام دهیم و هم‌اکنون نیز داریم انجام می‌دهیم.

بیشتر بخوانید

ساخت‌وساز متخصص می‌خواهد نه سرمایه‌دار / کارفرماها مهندسانی را جذب می‌کنند که کمترین قیمت را پیشنهاد دهند

وی با بیان اینکه حتی شورای شهر تهران نیز با اعلام اسامی ساختمان‌های ناایمن مخالفت کرده است، ادامه داد: بنده در صحن شورا هم اعلام کردم که تا ۲، ۳ ماه آینده اگر صاحبان این ساختمان‌ها اقدامی را برای ایمن‌سازی انجام ندهند و برای این منظور مراجعه نکنند، اسامی آنها را اعلام می‌کنیم؛ البته تعدادی از آنها برای ایمن‌سازی مراجعه کردند.

مدیرعامل سازمان‌ آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که از ۱۲۹ ساختمان ناایمن چه تعدادی از مالکان برای ایمن‌سازی مراجعه کرده‌اند، گفت: ایمن‌سازی ساختمان‌ها زمان‌بر است و ایمن‌سازی ۵ الی ۶ ساختمان آغاز شده است و کار ادامه دارد.

وی افزود: چنانچه تا دو سه ماه آینده سایر مالکان ساختمان‌های ناایمن اقدامی برای ایمن‌سازی انجام ندهند، نام آنها را اعلام خواهیم کرد و ان‌شاءالله تا پایان سال ایمن‌سازی انجام خواهد شد و طی هفته گذشته برای ایمن‌سازی ۱۷ ساختمان با دادستانی وارد مذاکره شده‌ایم.

محمدی در پاسخ به این سوال که از ۱۲۹ ساختمان ناایمن چه تعداد دولتی و خصوصی هستند، گفت: این ساختمان‌ها دولتی، خصوصی و نیمه خصوصی هستند و کاربرد خدماتی، بهداشتی، تجاری و ... دارد. البته تعداد ساختمان‌های ناایمن دولتی‌ها کم است و تعداد نیمه خصوصی‌ها زیاد است و اولویت خود را برای ساختمان‌های دولتی گذاشته‌ایم و آنها باید کار خود را زودتر انجام بدهند.

وی تأکید کرد:چنانچه مالکان ساختمان‌های ناایمن بناهای خود را ایمن‌سازی نکنند بنا بر دستور قضایی آنها را پلمب خواهیم کرد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام /

کد خبر: 1144664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • بی نام IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
      0 0
      ساختمان مسکونی رو چیکار میکنن؟ مسکونی هایی که اعلام کردن ناایمن هستند رو نمیتونن پلمب کنن که.چه بلایی سرشون میاد؟