کنکور و آزمون| نتایج اولیه کنکور ارشد منتشر شد/ آغاز ثبت‌نام رشته‌های کاردانی به کارشناسی از امروز

نتایج اولیه و کارنامه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ امروز ۲۹ خرداد در سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نتایج اولیه به همراه کارنامه آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ امروز یکشنبه ۲۹ خرداد در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد و داوطلبان می‌توانند با اطلاعات پرونده و داوطلبی نتایج آزمون را مشاهده کنند.

پس از اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱، دفترچه انتخاب رشته از ۳۱ خرداد منتشر و انتخاب رشته برای داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند در اوایل تیرماه انجام می‌شود.

داوطلبان مجاز امکان انتخاب ۱۰۰ کدرشته را دارند. آزمون‌های تشریحی و مصاحبه رشته‌های خاص در نیمه دوم تیرماه انجام می‌گیرد.

نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ در هفته اول شهریور اعلام خواهد شد.

آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ۲۸، ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ماه در ۱۸۶ شهرستان، ۳۸۱ حوزه اصلی و ۱ هزار و ۷۷۰ حوزه فرعی برگزار شد.

در مجموع ۶۴۷ هزار و ۲۰۹ داوطلب (با احتساب علاقه‌مندی به شرکت در مجموعه امتحانی دوم) متقاضی شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته امسال بودند که از این تعداد ۳۳۹ هزار و ۹۰۶ نفر داوطلب زن (معادل ۵۳ درصد) و ۳۰۷ هزار و ۳۰۳ داوطلب مرد (معادل ۴۷ درصد) بودند.

در آزمون روز چهارشنبه در ۶۳ رشته تعداد ۶۸ هزار داوطلب، در آزمون روز پنجشنبه در ۳۵ رشته تعداد ۳۳۱ هزار داوطلب و در آزمون روز جمعه در ۳۷ رشته تعداد ۲۴۷ هزار داوطلب حضور داشتند.

امسال با توجه به حضوری شدن تشکیل کلاس‌ها در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و درخواست‌های واصله از داوطلبان به سازمان سنجش مبنی بر تغییر حوزه آزمون (از شهرستان محل اقامت به شهرستان محل تحصیل) تسهیلاتی برای داوطلبان فراهم شد و ۵ هزار و ۵۴۶ داوطلب که هنوز دانشجو هستند حوزه امتحانی خود را تغییر دادند.

در میان گروه‌های آموزشی آزمون، گروه علوم انسانی با بیش از ۴۰۰ هزار نفر بیشترین داوطلب را داشت.

پیش از این دکتر عبدالرسول پورعباس درباره میزان ظرفیت پذیرش در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ یادآور شده بود: سال گذشته بیش از ۱۳۰ هزار نفر پذیرفته شدند و پیش بینی می‌شود ظرفیت پذیرش امسال افزایش پیدا کند و حدود ۳۰ درصد داوطلبان پذیرفته شوند.

آغاز ثبت‌نام رشته‌های کاردانی به کارشناسی از امروز

سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام این خبر که ثبت نام و شرکت در پذیرش مقطع کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۴۰۱ از امروز یکشنبه ۲۹ خردادماه آغاز می شود و در روز یکشنبه ۵ تیر ماه پایان می‌یابد، گفت: پذیرش در این مقطع در برخی از رشته‌ها با آزمون و در برخی دیگر بر اساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است. 

 مروتی ضمن بیان این مطلب تاکید کرد: دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته همزمان با شروع ثبت‌نام از طریق درگاه اطلاع رسانی منتشر می‌شود و داوطلبان با مطالعه دقیق دفترچه راهنما و در صورت دارا بودن شرایط و ضوابط لازم می‌توانند در سایت سازمان سنجش آموزش کشور اقدام به ثبت نام کنند.

وی با اشاره به چگونگی پذیرش داوطلبان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: داوطلبان رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی لازم است برای پذیرش در رشته‌های با آزمون این دانشگاه در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور ثبت نام کنند و  زمان انتخاب رشته برای رشته محل‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی متعاقباً از سوی آن دانشگاه اطلاع‌رسانی خواهد شد و داوطلبانی که علاقه‌مند به پذیرش در رشته های پذیرش با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است برای اطلاع از جزئیات از امروز یکشنبه ۲۹ خرداد به درگاه اطلاع‌رسانی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه کنند.

دکتر مروتی یادآور شد: آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۴۰۱ (برای آن دسته از مجموعه‌های ثبت نامی که پذیرش آنها با آزمون است) در روز جمعه، ۴ شهریور ماه برگزار می‌شود و داوطلبان لازم است از روز سه‌شنبه ۱ شهریور با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان نسبت به چاپ کارت و راهنمای شرکت در آزمون اقدام کنند.

آغاز توزیع کارت آزمون دکتری تخصصی علوم پزشکی سال ۱۴۰۱ از امروز

آزمون دکتری تخصصی و دکتری تخصصی «پژوهشی/ فناوری محور» رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی در روزهای ۲ و ۳ تیرماه ۱۴۰۱ به صورت کاملا کاغذی در ۳۳ حوزه امتحانی در دانشگاه های علوم پزشکی برگزار می شود.

داوطلبان می توانند از امروز یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ تا روز چهارشنبه اول تیرماه از طریق سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.

۱۴ هزار داوطلب در کنکور دکتری تخصصی پزشکی سال ۱۴۰۱ ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۹ هزار داوطلب زن و ۵ هزار داوطلب مرد هستند.

ورود داوطلبان به جلسه آزمون بدون کارت ورود به جلسه و کارت شناسایی معتبر ممنوع خواهد بود و داوطلبان به نوبت و زمان برگزاری آزمون رشته خود، که بر روی کارت ورود به جلسه نیز درج خواهد شد، توجه کنند تا در روز آزمون مشکلی نداشته باشند.

نوبت بندی رشته های آزمون بر اساس گروه بندی اعلام شده در زیر آمده است:

صبح پنجشنبه ۲ تیرماه ۱۴۰۱: مجموعه (روانشناسی بالینی، روانشناسی نظامی)، علوم تغذیه، ارگونومی، فارماکولوژی، علوم بیومدیکال مقایسه ای، طب سوزنی، اخلاق پزشکی، شنوایی شناسی، ارتز و پروتز (اعضای مصنوعی)، مشاوره توانبخشی، مجموعه (اقتصاد سلامت، سیاستگذاری سلامت، مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی)، علوم سلولی کاربردی، نانوفناوری پزشکی، آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت، مهندسی بهداشت محیط، سیاست های غذا و تغذیه، ویروس شناسی پزشکی، علوم تشریحی، بیولوژی و کنترل ناقلین بیماریها (حشره شناسی پزشکی)، تاریخ علوم پزشکی

عصر پنجشنبه ۲ تیرماه ۱۴۰۱: ژنتیک پزشکی، مجموعه (بهداشت باروری، مامایی)، بیوشیمی بالینی، انفورماتیک پزشکی، مدیریت اطلاعات سلامت، گفتاردرمانی، کاردرمانی، ایمنی شناسی پزشکی، آینده پژوهی سلامت، کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی، سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی، مجموعه (زیست فناوری پزشکی، پزشکی مولکولی)، مجموعه (باکتری شناسی پزشکی،توکسین های میکروبی)، فیزیک پزشکی، آمار زیستی، انگل شناسی پزشکی، قارچ شناسی پزشکی، بهداشت حرفه ای، خون شناسی آزمایشگاهی و علوم انتقال خون، اپیدمیولوژی، مددکاری اجتماعی، مواد دندانی

صبح جمعه ۳ تیرماه ۱۴۰۱: پرستاری، بیولوژی تولیدمثل، مجموعه (آموزش پزشکی، یادگیری الکترونیکی)، مجموعه (علوم و صنایع غذایی، بهداشت و ایمنی مواد غذایی)، بینایی سنجی، زیست پزشکی سامانه ای، طب سنتی ایرانی، فیزیوتراپی، مهندسی بافت، مطالعات اعتیاد، هوش مصنوعی در علوم پزشکی، مجموعه داروسازی، سلامت در بلایا و فوریت ها، مهندسی پزشکی (بیوالکتریک)، مهندسی پزشکی (رباتیک)، سالمند شناسی، علوم و فناوری های تصویربرداری پزشکی (سلولی مولکولی)، سلامت و رفاه اجتماعی، علوم و فناوری های تصویربرداری پزشکی (عصبی)، فیزیولوژی پزشکی، فیزیولوژی ورزشی، علوم اعصاب

ساعت شروع آزمون نوبت صبح ساعت ۹ است و فرایند آزمون از ۸ صبح آغاز می شود. ساعت شروع آزمون نوبت عصر ساعت ۱۵ است و شروع فرایند آزمون ۱۴ بعدازظهر خواهد بود.

ظرفیت اولیه رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) سال ۱۴۰۱ به میزان یک هزار و ۵۳۶ نفر تعیین شده است. از این میزان، ظرفیت پذیرش عادی یک هزار و ۹۲ نفر، ظرفیت پذیرش شهریه پرداز ۳۸۴ نفر و ظرفیت دکتری تخصصی پژوهشی / فناوری محور ۶۰ نفر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1144693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =