دانشگاه آزاد اسلامی، واحدهایی که کارایی ندارند را تعطیل کند

نماینده مردم خمینی‌شهر گفت: مگر خدا گفته که به هر قیمتی باید دانشگاه آزاد اسلامی حفظ شود، سال گذشته چندین شعبه از دانشگاه پیام نور تعطیل شد. دانشگاه آزاد اسلامی نیز شعبی که کارایی ندارد را باید تعطیل کند نه اینکه از شعبی که دارد از دانشجو پول می‌گیرد و آن را صرف جای دیگری بکند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام محمد تقی نقدعلی، نماینده مردم خمینی‌شهر در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی گفت: امروز کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور نسبت به پرداخت نشدن سه درصد حق بیمه بیکاری که در طول ۴۰ سال گذشته از آنها اخذ شده اما به تامین اجتماعی واریز نشده است گلایه‌مند هستند. از سوی دیگر دانشگاه آزاد اسلامی در مصوبه‌ای ۲۵ درصد درآمد شعبات را در استان به حساب مرکز استان واریز می‌کند تا شعبه‌هایی که دانشجو ندارند از این منابع استفاده کنند و تعطیل نشود.

وی  اظهار کرد: مگر خدا گفته که به هر قیمتی باید دانشگاه آزاد اسلامی حفظ شود، سال گذشته چندین شعبه از دانشگاه پیام نور تعطیل شد. دانشگاه آزاد اسلامی  شعبی که کارایی ندارد را باید تعطیل کند نه این‌که از شعبی که دارد از دانشجو پول می‌گیرد و آن را صرف جای دیگری بکند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز تمام کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور به رویه موجود در بحث حقوق اعتراض دارند این‌که یک شعبه‌ای درآمد دارد ۲۵ درصد درآمدش را به حساب مرکز استان واریز کند تا شعب دیگر تعطیل نشود غیرمنطقی است. از سوی دیگر شاهد یک موضوعی هستیم در مباحث این چنین نظیر دانشگاه آزاد اسلامی که قرار است در مجلس شورای اسلامی تصمیمی اتخاذ شود مدام افرادی با نمایندگان تماس می‌گیرند که چگونه رای دهند این رویه نادرست است و باید برچیده شود. این‌که مجلس شورای اسلامی، دیوان عدالت اداری را مرجع رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی قرار داد تصمیم خوب و بجایی بود.

محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نقدعلی عنوان کرد: در رابطه با شعبات دانشگاه آزاد اسلامی هیات امنا تصمیم‌گیری انجام می‌دهند، اما درباره تماس‌هایی که با نمایندگان گرفته می‌شود درست یا غلط این موضوع جا افتاده و افرادی تماس می‌گیرند و نظر می‌دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1144763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =