دانش آموزان در تابستان تحت آموزش‌های متنوع قرار می‌گیرند/ مدارس سما در تابستان تعطیل نیست

رئیس امور گسترش و استقرار واحدهای آموزشی سازمان سما با بیان اینکه سیاست سازمان سما حضور فعال عوامل مدرسه در تابستان و برنامه‌ریزی آموزشی و تربیتی دانش آموزان است، گفت: با توجه به ارزش‌های تشخیصی در مدارس برای دانش‌آموزان برنامه‌ریزی از سوی مدیران مدارس انجام می‌شود تا آموزش دانش آنها در ایام تابستان با تنوع و لذت انجام شود.

غلامرضا یمینی، رئیس امور گسترش و استقرار واحدهای آموزشی سازمان سما در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره برگزاری کلاس‌های تابستانی در راستای تقویت پایه علمی دانش آموزان گفت: در ایام کرونا دانش آموزان در مناطق با وضعیت قرمز از طریق فضای مجازی تحت آموزش قرار گرفتند. همچنین در مناطق با شرایط مساعدتر دانش آموزان تحت آموزش حضوری قرار گرفته که با این تفاسیر در بسیاری از شهرستان‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدامات در راستای تقویت درسی و رفع اشکال آنها را شاهد هستیم.

دانش آموزان در مدارس سما تحت ارزشیابی قرار می‌گیرند

وی افزود: در مدارس سما اقدامات تربیتی و آموزش‌های مکمل همواره وجود داشته است و معلمان با توجه به شرایط تشخیصی برای حضور دانش آموزان برنامه‌ریزی کرده و آنها در بدو ورود به مدارس سما تحت ارزشیابی قرار می‌گیرند.

رئیس امور گسترش و استقرار واحدهای آموزشی سازمان سما ادامه داد: بر این اساس برای این افراد برنامه آموزشی لحاظ می‌شود که امیدواریم تعمیق و تقویت یادگیری اتفاق بیافتد و دانش آموزان برای سال تحصیلی جدید به تمامی نکات آموزشی تسلط داشته باشند.

یمینی تاکید کرد: در پایگاه‌های تابستانی برنامه‌های آموزشی علاوه‌بر فعالیت‌های اردویی و ورزشی دایر است. با توجه به شیوع کرونا در دو سال اخیر و شرایط دانش آموزان برنامه‌ریزی انجام شده و تعمیق یادگیری برای سال تحصیلی جدید رخ می‌دهد.

وی بیان اینکه در تابستان ۱۴۰۱ مدیران مدارس متناسب با پایه تحصیلی دانش آموزان و هدف آنها برنامه‌ریزی می‌کنند، تاکید کرد: برای مثال در پایه اول امکان اینکه دانش آموزان در یادگیری حروف مشکل داشته وجود دارد و مدیران مدارس برای آموزش برنامه‌ریزی می‌کنند.

دروس پایه در تابستان آموزش داده می‌شود

به گفته رئیس امور گسترش و استقرار واحدهای آموزشی سازمان سما با توجه به ارزش‌های تشخیصی در مدارس برای دانش آموزان برنامه‌ریزی از سوی مدیران مدارس انجام می‌شود تا دانش آموزان با آمادگی بیشتر برای سال تحصیلی جدید حاضر شوند. برای مثال در دوران متوسطه اول و دوم با توجه به پایه هدف دانش آموزان با دروس فارسی، ریاضی، علوم و در دوره متوسطه اول دروس ریاضی،  علوم تجربی و در دبیرستان هم با توجه به رشته‌های متفاوت دروس مختلف برای این افراد طراحی می‌شود.

رئیس امور گسترش و استقرار واحدهای آموزشی سازمان سما تاکید کرد: مسائل تربیتی در پایگاه‌های تابستانی به ارائه خدمات پرداخته و عملا مدارس سما در تابستان تعطیل نیست. به عبارت دیگر اگر آموزش را ابزاری برای تربیت بدانیم بستر در مجموعه سما فراهم شده و مدارس در تابستان فعال و متناسب با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و حضور دانش آموزان در مدارس وجود دارند. دانش آموزان متناسب با برنامه‌ریزی خاص تحت تعلیم قرار گرفته و آنها در ایام تابستان از آموزش‌های دروس، تربیتی و فرهنگی بهره‌مند می‌شوند.

یمینی درباره کم و کیف اختصاص زمان در روزهای تابستان برای آموزش دانش آموزان افزود: برای دانش آموزان در طول هفته برنامه‌ریزی شده که با توجه به تنوع موضوعات  آموزش از شکل رسمی خارج شده و با ایجاد تنوع لذت یادگیری رخ دهد. 

حضور فعال مدارس در حوزه‌های آموزشی و تربیتی در ایام تابستان

رئیس امور گسترش و استقرار واحدهای آموزشی سازمان سما ادامه داد: برای مثال در یک برنامه اردویی می‌توان فعالیت‌های آموزشی را متناسب با شرایط دانش آموزان مدرسه محور را مورد توجه قرار داد. حضور فعال مدارس در تابستان در حوزه آموزش و تربیتی از اهمیت برخوردار است  و دانش آموزان برای شروع سال تحصیلی آماده می‌شوند.

به گفته وی دانش آموزان در طول هفته ۳ تا ۴ روز حضور داشته و متناسب با شرایط هر مدرسه و دانش آموزان برنامه‌های آموزشی لحاظ می‌شود. برای مثال وقتی در برخی نقاط ضعف تحصیلی مشاهده شده و مدیران مدرسه در تابستان متناسب با شرایط برنامه‌ریزی می‌کنند، طبیعتا نیاز دانش آموزان در دوره‌های تحصیلی و هر اقلیم متفاوت است. در این وضعیت برنامه‌ریزی‌ها بر عهده مدیر مدرسه است. سیاست سازمان سما حضور فعال عوامل مدرسه در تابستان و برنامه ریزی آموزشی و تربیتی با دانش آموزان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1144784

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =