کنکور و آزمون| فردا، آخرین مهلت درخواست انتقال و میهمانی دانشجویان علوم پزشکی/ زمان ثبت‌نام آزمون زبان دانشگاه تهران اعلام شد

فرصت ثبت درخواست دانشجویان در سامانه انتقال و میهمانی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی فردا ۳۱ خرداد ماه به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، فرصت ثبت درخواست دانشجویان در سامانه انتقال و میهمانی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی جهت نیمسال اول ۱۴۰۲-۱۴۰۱ باتوجه به مهلت تمدید شده، فردا ۳۱ خرداد به پایان می‌رسد. دانشجویان تا فردا سه شنبه ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۱ فرصت دارند مدارک خود را ارسال کنند.

داوطلبان باید توجه داشته باشند امکان ثبت درخواست جدید، پیگیری و در صورت اعلام نقص توسط دانشگاه امکان اصلاح اطلاعات و مدارک درخواست میهمانی و در صورت ارسال به دانشگاه یا دانشگاه های مقصد امکان تکمیل اطلاعات و مدارک مقصد وجود دارد.

فرم های میهمانی و انتقال به صورت مجزا است و متقاضیان که هر دو درخواست میهمانی و انتقال را دارند باید در هر دو فرم ثبت درخواست کنند.

سامانه انتقال و میهمانی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برای نیمسال اول ۱۴۰۲-۱۴۰۱ از ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۱ فعال شده است و پیش از این دانشجویان تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ فرصت داشتند نسبت به ثبت درخواست، رسیدگی و پاسخگویی به تقاضا اقدام کنند.

ثبت درخواست، رسیدگی و پاسخگویی به تقاضاهای انتقال و میهمانی دانشجویان تنها بر اساس سامانه اینترنتی انتقال و مهمانی و با رعایت شرایط مصوب مطابق آیین‌نامه‌های آموزشی شورای‌ عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی در رشته مقاطع مختلف و در بازه های زمانی اعلامی صورت می گیرد.

مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت اعلام کرده است در صورتیکه سامانه در برخی دانشگاه‌ها فعال نباشد، پذیرش هرگونه مکاتبه و یا ارجاع دانشجو به وزارت بهداشت در خصوص انجام انتقال یا میهمانی خارج از سامانه مذکور، در مرکز خدمات آموزشی امکان پذیر نیست.

 زمان ثبت‌نام آزمون زبان دانشگاه تهران اعلام شد

ثبت نام آزمون زبان تیرماه ۱۴۰۱ دانشگاه تهران از چهارم تیرماه آغاز می‌شود.  آزمون زبان دانشگاه تهران (UTEPT) ۲۳ تیر برگزار می‌شود و نتایج آن نیز ۵ مرداد ماه اعلام خواهد شد.

داوطلبان پس از تایید مدارک ارسالی توسط مرکز آزمون، می‌توانند در تاریخ اعلام شده کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.

داوطلبان برای ورود به جلسه حتما باید پرینت کارت و اصل کارت ملی خود را به همراه داشته باشند. حضور داوطلبان یک ساعت قبل از شروع آزمون در مکان اعلام شده توسط مرکز آزمون ضروری است.

ظرفیت پذیرش در آزمون ارشد اعلام شد

نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی روز گذشته ۲۹ خرداد ماه اعلام شد. مجموع ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد ناپیوسته ۱۴۰۱ در دوره‌های مختلف (دوره‌های روزانه و غیرروزانه) ۱۳۶ هزار و ۷۸۶ نفر است که تعداد ۴۵۰ هزار و ۴۲۲ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند و در صورت هرگونه اعلام ظرفیت پذیرش جدید توسط دانشگاه‌ها از طریق سایت سازمان سنجش اطلاع‌رسانی خواهد شد.

همچنین ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی از طریق درگاه اطلاع‌رسانی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اعلام خواهد شد.

در مجموع، در گروه‌های مختلف آزمایشی آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱، اقبال بیشتری نسبت به آزمون رشته‌های علوم انسانی صورت گرفت و بیش از ۴۰۰ هزار داوطلب، در گروه علوم انسانی شرکت کردند. تعداد زیادی از داوطلبان رشته‌های فنی مهندسی و ریاضی به سمت رشته‌های علوم انسانی گرایش پیدا کردند.

 نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ نیمه اول شهریورماه اعلام می‌شود تا پذیرفته‌شدگان از اول مهرماه بتوانند در کلاس‌های دانشگاه محل پذیرش حضور یابند.

در مجموع ۶۴۷ هزار و ۲۰۹ داوطلب با احتساب علاقه‌مندی به شرکت در مجموعه امتحانی دوم، متقاضی شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال جاری بودند و از این تعداد ۳۳۹ هزار و ۹۰۶ نفر داوطلب زن و ۳۰۷ هزار و ۳۰۳ داوطلب مرد هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1144801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =