برترین دانشگاه‌های ایران در حوزه ساخت‌ و ساز معرفی شدند + جدول

برترین دانشگاه‌های ایران در حوزه ساخت و ساز و ساختمان در سال ۲۰۲۲ توسط نظام رتبه‌بندی سایمگو معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز-مسعود کیخا، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در سطح جهان هر ساله توسط نظام‌های رتبه‌بندی مختلفی ارزیابی شده و نتایج برترین‌ها نیز اعلام می‌شود. از جمله این نظام‌های رتبه‌بندی می‌توان به سایمگو، تایمز، کیواس، یواس‌نیوز اشاره کرد. نظام رتبه‌بندی سایمگو توسط گروه پژوهشی سایمگو در دانشگاه گرانادا در اسپانیا اداره شده و براساس ارزیابی تعداد مقالات علمی موسسات آموزش عالی کشورهای مختلف موجود در بانک اطلاعاتی اسکوپوس انجام می‌شود.

از جمله شاخص‌های رتبه‌بندی سایمگو می‌توان به تحقیقات (با وزن ۵۰ درصد) و نوآوری (با وزن ۳۰ درصد) و اجتماعی (با وزن ۲۰ درصد) اشاره کرد. این نظام رتبه‌بندی از این ۳ شاخص به صورت ترکیبی استفاده می‌کند. در شاخص تحقیقات تأثیر عادی، تعالی با رهبری، خروجی، رهبری علمی، مجلات متعلق به خود، مجلات خود، برتری، انتشارات با کیفیت بالا (Q۱)، همکاری بین المللی، دسترسی باز و مجموعه استعدادهای علمی مورد بررسی قرار داده می‌شود، در شاخص نوآوری دانش نوآورانه، ثبت اختراعات و تأثیر فناوری در نظر گرفته شده و در شاخص اجتماعی نیز استانداردهای چندگانه، لینک‌های ورودی و اندازه وب سایت لحاظ خواهد شد.

برترین دانشگاه‌های ایران در حوزه ساخت و ساز و ساختمان در سال ۲۰۲۲ توسط نظام رتبه‌بندی سایمگو معرفی شدند، ۴۲ دانشگاه ایرانی توانسته‌اند در این رتبه‌بندی رتبه کسب کنند. اسامی و رتبه ۱۰ دانشگاه برتر در جدول زیر آمده است:

برترین دانشگاه‌های ایران در حوزه ساخت‌ و ساز معرفی شدند + جدول

انتهای پیام/

کد خبر: 1144844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =