افزایش سطح کیفی زندگی با چند راهکار ساده

رئیس شاخه ورزشی انجمن فیزیوتراپی ایران گفت:پیشنهاد می‌کنیم مردم حتماً با یک فیزیوتراپیست حاذق در ارتباط باشند تا سطح کیفی زندگی آنها بالاتر برود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علیرضا شهاب، رئیس شاخه ورزشی انجمن فیزیوتراپی ایران گفت:چه ورزش قهرمانی و چه ورزش همگانی علی رغم فوایدی که برای حفظ سلامت ما دارند می‌توانند همراه خودشان آسیب هم داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

افسردگی در مردان چه نشانه‌هایی دارد؟

شهاب ادامه داد: آسیبی که به دنبال ورزش اتفاق می‌افتد هم می‌تواند هزینه مستقیمی را برای افرادی که ورزش می‌کنند، ایجاد می‌کند و هم هزینه غیر مستقیم داشته باشد.

وی در همین ارتباط توضیح داد: هزینه مستقیم شامل ارزیابی پزشکی و درمان فیزیوتراپی و هزینه‌های تشخیصی که برای برگشت به ورزش پرداخت می‌شود، اما هزینه‌های غیر مستقیم این است که باعث می‌شود ورزشکاری که آسیب دیده مدتی از ورزش دور شود یا حتی در ورزش حرفه‌ای طول دوره قهرمانی او محدود شود و این عارضه بسیار بیشتری از هزینه‌های مستقیم است؛چرا که سلامت فرد را به مخاطره می‌اندازد و آسیب بیشتری را به فرد وارد می‌کند.

این فیزیوتراپیست گفت: خیلی منطقی ما می‌توانیم با راهکارهایی سطح آسیب ورزشکاران را پایین بیاوریم و از میزان آسیب‌ها پیشگیری کنیم و اگر آسیب بروز پیدا کرد درست درمان کنیم تا هرچه سریع‌تر به صحنه رقابت ورزشی برگردد. از این جهت فیزیوتراپی نقش بسیار مهمی در سلامت ورزشکاران دارد.

وی ادامه داد: اگر آسیبی بروز پیدا کرد و شما تحت نظر فیزیوتراپیست تخصصی ورزشی که با آسیب‌ها آشنایی دارد، کار کنید؛ قطعاً می‌تواند آن بافتی که آسیب دیده را به شرایط نرمال قبل از آسیب برگرداند و آن بافت قابلیت پذیرش فشارها را مثل روز اول دارد، پس فردی که برای درمان انتخاب می‌کنیم خیلی مهم است.

شهاب گفت: در حوزه پیشگیری قیل از اینکه ما به آسیبی برسیم یکسری تمرین‌ها وجود دارد که شما می‌توانید چه به صورت تفریحی ورزش می‌کنید و چه حرفه‌ای این تمرینات را انجام دهید تا از بروز آسیب پیشگیری شود. به طور مثال در بروز آسیب همسترینگ عضله پشت پا اگر یکسری تمرینات را به طور مداوم هفته‌ای یکبار انجام دهید؛ درصد بسیار زیادی از بروز این آسیب کاسته می‌شود.

رئیس شاخه ورزشی انجمن فیزیوتراپی ایران درباره دردهای قدام زانو، اظهار داشت: توجه کنیم که اولاً با آموزش‌هایی که فیزیوتراپیست به آن افراد می‌دهد حفاظت می‌کند از زانو در بروز درد و ثانیاً با تمرین‌هایی که به آن افراد داده می‌شود و تعادل مناسبی بین عضلات ران برقرار می‌شود؛ استخوان کشکک حفاظت می‌شود و عملاً آن درد قدام زانو که خیلی از خانم‌های خانه دار یا افراد جامعه با آن روبرو هستند، پیشگیری می‌شود.

وی افزود: نکته اینجا است که شما باید با یک فیزیوتراپیست حاذق در ارتباط باشید تا از آموزش‌ها، تمرینات و درمان‌های درست که می‌تواند شما را سلامت نگه دارد، برخوردار شوید و همیشه در اوج انرژی و کارآیی زندگی کنید.

شهاب گفت: عدم مراجعه به افراد متخصص باعث می‌شود سلامت ما به خطر بیافتد، میزان حرکت پذیری کاهش پیدا کند و فعالیتی که در صحنه اجتماع می‌توانید داشته باشید به مخاطره بیافتد و عوارض بسیاری برای زندگی فرد به دنبال دارد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه دید کلی فیزیوتراپیست‌ها بررسی اختلالات حرکتی است، می‌توانند خیلی به مردم کمک کنند؛ زیرا، پزشکان بر روی محل درد متمرکز می‌شوند و فیزیوتراپیست بر روی علت بروز درد تمرکز می‌کند و کل بدن را بررسی می‌کند.

رئیس شاخه ورزشی انجمن فیزیوتراپی ایران افزود: پیشنهاد می‌کنیم مردم حتماً با یک فیزیوتراپیست حاذق در ارتباط باشند تا سطح کیفی زندگی آنها بالاتر برود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1144849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =