ابطال نتایج انتخابات نشریات در برخی از دانشگاه‌ها/ شکایاتی درباره وقوع تقلب به وزارت علوم ارائه شده است

عضو کمیته ناظر بر نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ارجاع شکایت به کمیته ناظر بر نشریات مبنی بر وقوع تقلب در انتخابات نشریات خبر داد.

محمد عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، از برگزاری جلسه بررسی، تایید یا رد سلامت انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشگاهی در دانشگاه‌های سراسر کشور خبر داد و اظهار کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به زودی لیست دانشگاه‌های متخلف که انتخابات آنها باطل است را اعلام و به دانشگاه‌ نیز به صورت جداگانه ابلاغ می‌کند. 

وی با بیان اینکه تایید سلامت انتخابات کمیته ناظر بر نشریات در برخی از دانشگاه‌ها، توسط وزارت علوم رد یا مردود شده است، گفت: دانشگاه‌ها بر اساس آیین‌نامه‌ها، شیوه نامه‌ها و دستورالعمل‌های فعالیت نشریات، باید برخی الزمات را برای برگزاری این انتخابات رعایت کنند. در غیر این صورت نتایج انتخابات و آرای کسب شده مردود در نظر گرفته می‌شود. 

عضو کمیته ناظر بر نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: دانشگاه‌هایی که نتایج انتخابات کمیته ناظر بر نشریات آنها توسط وزارت علوم، باطل اعلام شده است، موظف هستند با رعایت قوانین و ضوابط اقدام مجدد به برگزاری انتخابات کنند و هر چه سریع‌تر کمیته ناظر را تشکیل دهند.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها از طریق سامانه معرفی شده توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این انتخابات را برگزار کردند. همچنین تعداد حق رای، تعداد کاندیدا و شر کت کننده‌ها در هر دانشگاه از قبل تعیین و به وزارت علوم اعلام شده بود. 

عسگری در پاسخ به این پرسش که آیا شکایتی مبنی بر رخ دادن تقلب از سوی دانشجویان، کاندیدا یا مدیران مسئول نشریات دانشگاهی به کمیته ناظر بر نشریات وزارت علوم ارجاع شده است یا خیر، گفت: بله؛ شکایت‌هایی در این‌باره وجود داشته است که اعضای کمیته ناظر مستندات را با دقت بررسی کرده و نتایج را به این نشریات اعلام کرده‌اند. البته به صورت معمول شکایت به روند برگزاری انتخابات در دانشگاه‌ها، غیر رسمی بوده و دانشجویان کمتر اقدام به شکایت به صورت رسمی می‌کنند.

این فعال دانشجویی با اشاره به حواشی و جنجال‌ها درباره برگزاری انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشگاهی یا وزارت علوم در دوره‌های گذشته عنوان کرد: برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه‌های مورد تایید وزارت علوم، میزان احتمال تقلب یا اهمال کاری را به شدت کاهش داده است. به همین علت در ۲ دوره اخیر این انتخابات، میزان این حواشی نیز بسیار کم بوده و انتخابات با آرامش بیشتری برگزار و مورد تایید دانشجویان با طیف‌های سیاسی مختلف بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1144852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =