مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان ابطال شد

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در جلسه هیئت تطبیق مقررات، مصوبه ۱۰ درصد افزایش حقوق بازنشستگان را مغایر با ماده ۹۶ قانون کار تشخیص داده است و بر اساس اصل ۱۳۸ قانون اساسی این مصوبه را ابطال و به هیئت دولت ارجاع خواهد داد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، ولی اسماعیلی رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست عصر امروز (دوشنبه 30 خرداد ماه) هیئت تطبیق مصوبات درباره افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ، گفت: هیئت تطبیق مصوبه 10 درصد افزایش حقوق بازنشستگان را مغایر با ماده 96 قانون کار تشخیص داده است و بر اساس اصل 138 قانون اساسی این مصوبه را ابطال و در نهایت این مصوبه برای اصلاح به هیئت دولت ارجاع داده خواهد شد.

بیشتر بخوانید

تکمیل پرداخت مابه‌التفاوت افزایش حقوق خردادماه بازنشستگان

وی یادآور شد: شورای عالی کار افزایش حقوق بازنشستگان را 38 درصد و دولت 10 درصد مصوب کرده بود، در جلساتی که داشتیم هیئت تطبیق ادله کمیسیون اجتماعی مبنی بر خلاف بودن این مصوبه هیئت دولت را پذیرفت.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: البته هیئت تطبیق مصوبات دولت به صورت رسمی در این زمینه اعلام نظر خواهد کرد.
اسماعیلی گفت: این جلسه پیرو تصمیمگیری نشست روز شنبه برای تصمیمگیری نهایی پیرامون مصوبه هیئت دولت در هیئت تطبیق مقررات برگزاری شده بود.

بر اساس این گزارش، «ولی اسماعیلی» رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در تشریح جلسه اول این هیئت درباره افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به تسنیم گفته بود که این نشست پیرو مباحثی که در مورد مصوبه هیئت دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی مطرح شده بود و کمیسیون اجتماعی آن را مغایر با ماده 96 قانون تأمین اجتماعی دانسته بود، برگزار شد. ضمن اینکه هفته گذشته نیز نشست هیئت تطبیق مقررات جهت بررسی این مصوبه برگزار شده بود و روز شنبه هفته جاری نشست کارشناسی این هیئت برگزار شد.

رئیس کمیسیون اجتماعی بیان کرد: حقوقدانان حاضر در این نشست مخالف مغایرت این مصوبه با اصول قانون اساسی و ماده 96 قانون تأمین اجتماعی بودند و معتقدند در این ماده تصریح شده است که دولت باید این افزایش حقوق را مصوب کند بنابراین می‌تواند در آن دخل و تصرف هم داشته باشد.

اسماعیلی یادآور شد: اما اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس هم بر این مهم تأکید دارد که هم طبق اساسنامه سازمان تأمین اجتماعی که آن را یک مؤسسه عمومی غیردولتی می‌دانیم، دولت حق دخالت در امور اداری و منابع این سازمان را ندارد. همچنین بر اساس ماده 96 قانون تأمین اجتماعی که در آن تصریح شده است افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی باید مطابق با افزایش هزینه زندگی آنها و متناسب با تورم سالانه صورت گیرد و این در حالی است که در مصوبه هیئت دولت حقوق این قشر تنها 10 درصد افزایش یافته است که مغایر با ماده 96 قانون تأمین اجتماعی و مصوبه هیئت امنا و هیئت مدیره تأمین اجتماعی است که مصوب کرده بودند سایر سطوح 38 درصد افزایش داشته باشند اما دولت در این مصوبه دخالت کرده و آن را به 10 درصد کاهش داده است.

وی با اشاره به یکی دیگر از موارد مورد تأکید کمیسیون اجتماعی که در این نشست مطرح شده است، افزود: با توجه به اینکه در این مصوبه به مالکیت فرد و پرداختی‌های حق بیمه اشاره شده است، با اصول 46 و 47 قانون اساسی مغایرت داشته و نقض آشکار حقوق مالکیت در پرداخت‌های بیمه افرادی است که حق بیمه پرداخت کرده‌اند.

اسماعیلی اظهار کرد: ما معتقدیم با توجه به اینکه به حق پرداخت افراد اشاره شده و سازمان تأمین اجتماعی بر اساس منابع و مصارف اداره می‌شود، دولت حق دخالت در افزایش یا کاهش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی را نداشته است. از سوی دیگر در بودجه سنواتی هیچ‌گونه اشاره، اعتبارات و تکلیفی برای سازمان تأمین اجتماعی در این زمینه دیده نمی‌شود بنابراین مواردی که در مصوبه هیئت دولت به آن اشاره شده مثل جزء (4) بند (الف) فصل (12) قانون بودجه سال 1401 هیچ‌گونه ارتباطی با سازمان تأمین اجتماعی ندارد و تنها مرتبط با بازنشستگان نیروهای مسلح و سازمان صندوق بازنشستگی کشوری است.

منبع: تسنیم

انتهای‌پیام/

کد خبر: 1144958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 137
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمدقربانی IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      52 3
      باتشکرازکلیه نمایندگان محترم مجلس ونمایندگان کانون وهمه کسانی که درابطال مصوبه غیرقانونی دولت زحمت کشیده اندکمال قدردانی را داریم شمایی که دل ملیونها بازنشسته راشادنمودید.خداوندهمیشه پشت وپناهتان باد
    • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      1 0
      ب خدا خسته شدین انشاالله کسانی که پیگیر افزایش حقوق بازنشستگان هستند اجرشان با صاحب الزمان 🙏
    • طباطبایی IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      51 3
      واقعا ظلم بزرگی بود در حق حداکثر بگیرانی که حق بیمه های بالا پرداخت کردا بودند
    • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      2 0
      ضمن تشکر از مجلس محترم دولت در این باره کوتاهی میکند و تعلل دارد ان شاالله با مصوبه مجلس محترم را قبول کند جهت افزایش حقوق بازنشسته های تامین اجتماعی برای سایر سطوح ولی اگر تعلل کند و ابلاغ نکند باید منتظر دوباره اعتراضات باشد چون این کار شکنی ها باعث میشود ملت از دولت دید خوبی نداشته باشند
    • بازنشسته تامین اجتماعی IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      1 0
      خداوندطول عمربهتون عطابکنه،بازهم مجلس،خداخیرتون بده،دعای میلیونی بازنشسته هاو خانواده هاشون بدرقه راهتون
    • عبداله IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      49 5
      سلام. خدا خیرتون بده. خدا قوت. لطفا تا اجرای کامل 38 درصد به اضافه 25 در صد باقیمانده همسان سازی پیگیری نمائید که اجرا بشه. ما باز نشستگان بیچاره از صمیم قلب دعاتون می کنیم.
    • مهران IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      49 2
      درود بر نماینده گان محترم و مدبر مجلس شورای اسلامی و انشالله که با شاد کردن دل بازنشسته ها خداوند دلتان را شاد کند
      • حمید امیری IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
        1 0
        خدا خیر بده به نماینده گان مجلس که این طرح را ابطال کردن
    • بهمن مسیگل US ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      یعنی ،ما بازنشستگان تو سن بالای ۶۵ سال، تا چند وقت دیگه باید تو استرس و اضطراب باشیم که ببینیم، اخر چی میشه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ شورای عالی کار ۳۸ در صد به اضافه ۵۱۵ تومان را تصویب نموده، یعنی تا الان سه ماه و ده روز انعکاس دهید و به گوش مسئولین برسانید ممنون
    • هموطن IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      46 2
      الهی شکر بلاخره به حقمون میرسیم
      • حسین IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
        0 0
        ازتمام نمایندگان وریس مجلس کمال تشکر وقدردانی مینمایم که دل بازنشستگان راشادکرد
    • رضایی IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      خدا به نمایندگان مجلس ونمایندگان بازنشستگان خیر بده نور امید در دلهای ما روشن کردند
    • ابوالفضل IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      سلام..مگر نگفتید آخرین جلسه هیت دولت هست.مگر باز فرعی بوده مگید دوباره اصلاح میکنن.چقد ما بازنشستگان را اذیت میکنند.فقط خدا بدادمان برس
    • عموایرج IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      10 3
      خدایاشکرت بلاخره دولت محکوم شدومعلوم شدکه دارد در حق ما ظلم میکندوبازهم دم مجلس گرم که مدافع ما درامدونگذاشت حقی راباناعدالتی ازبین ببرندحالا باید ببینیم درنشست دوباره دولت چه اتفاقی میافتد. خدایا خودت نان انهایی را که درحق زیردستان ظلم میکنند آجر کن تا بدانندچقدر زشت است که تیغ قدرت داشته باشی وبخواهی نان کسی را ببری.
    • هاشم IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      21 0
      خداقوت به نمایندگان محترم وعزیزدستتون دردنکنه
    • نادر IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      19 2
      خیلی جالبه خبر به این مهمی برای بازنشسته ها اخبار ۲۰و۳۰حتی کوچکترین اشاره به این خبر مهم مجلس نداشت و ما باید از طریق سایت های اینترنتی خبرها را دنبال کنیم نتیجه می گیریم صدا و سیما هم بادولت جهت نابودی قشر ضعیف هم قسم شده ولی حرف آخر را مجلس می‌زند که زد
    • علی IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      6 0
      قانون شکنی از هرکسی باشد جرم است مجلس قانون راعوض کند دولت قانون بنویسد کارگرهاهم اصلا بحساب نمی ایند
    • ناشناس IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      22 0
      سپاس از زحمات آقای اسماعیلی دعای خیر همه بازنشستگان همراه شما هست
    • لطیف جهانبانی IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      15 0
      ما بازنشستگان از تمامی نمایندگان مجلس به ویژه رئیس کمیسیون اجتماعی و اقتصادی مجلس سپاسگزاریم
    • غلامرضا IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      8 0
      امیدوارم این ظلم ستم در حق بازنشستگان برطرف بشه واین بی عدالتی بزرگ باعذرخواهی دولت از بازنشسته ها انجام گیرد
    • مجیدنجاتی IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      10 0
      خدا خیرتون بده واقعا حق ما ده درصد نبود ،،
    • محمود عبدالله یار US ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      13 1
      اصل ناراحتی من از قانون شکنی دولت بود که بدعت خطرناکی پایه گذاری می‌شد که مدافعان مستمری بگیران و صندوق تامین اجتماعی را به حاشیه می‌راند و علنآ وجودشان بی خاصیت ،از نمایندگان محترم و سایر گروه ها که از این بدعت جلوگیری کردند کمال تشکر را دارم.
    • محمد رضا IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      11 0
      درود بر نمایندگان فهیم ودانای مجلس واعضای هیئت مدیره کانون بازنشستگان تهران خسته نباشید خدا قوت
    • محمد IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      9 0
      با سلام تشکر از تمام نمایندگان محترم مجلس بخصوص جناب اسماعیلی که اجازه ندادن حق بازنشسته پایمال بشه سلامت و تندرست باشید
    • بازنشسته تامین اجتماعی IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      وقتی یک رئیس جمهور از وزرای تازه کار و بی تجربه استفاده می کند که حتی قوانین مملکت را نمی دانند باعث این همه آشوب و بی نظمی در جامعه می شود.
    • مم IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      11 3
      خدا خیرتون بده نمایندگان محترم‌مجلس شما نماینده مردم هستین و ممنونیم که از حق ما دفاع کردین ان شااله تا اخرش ما رو حمایت کنین که ۳۸ درصد برای همه تصویب بشه خداییش با این حقوقها یک بازنشسته با نوه و دانشجو و ... با این گرونی نمیتونه کاری بکنه 🙏🙏🙏
    • مم IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      15 1
      از نمایندگان خود در کانون بازنشستگان نیز کمال تشکر را داریم که جانانه از حق ما دفاع کردند اگه ما حقوقمون بیشتره حق بیمه بیشتری پرداخت کردیم پس باید که الان بازنشسته شدیم نتیجه ش رو ببینیم خیلی ازتون ممنونیم
    • محسن IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      8 1
      این نمایندگانی که مصوبه دولت را ابطال کردند،دردوره آینده رای بالایی خواهندداشت
    • بازنشسته تامین اجتماعی IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 1
      خداوندخیردنیا وآخرت به مسببان باطل نمودن تصمیم غیرمنطقی و غیرقانونی دولت شدن عطا نماید.خداوندکارشکنان را ذلیل وخارنماید.دعای خیرهزاران هزار بازنشسته و خانواده هاشون بدرقه راهتون
    • شاهین IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      6 0
      دولت و به خصوص شخص مخبر باید خسارت مالی و روحی و جسمی بازنشستگان را بدهد چون در این سه ماه موش و گربه بازی دولت آسیب های جدی به بنده و بقیه بازنشستگان وارد شده است و یکی دیگر از خواسته ما بازنشستگان اخراج مخبر و محسن رضائی از تیم اقتصادی دولت است .
    • محفوظ IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      9 0
      ضمن تقدیر و تشکر از جناب آقای اسماعیلی و آرزوی توفیق روز افزون برای ایشان ، پیشنهاد میکنم ترتیبی اتخاذ بفرمایند تا قوانین با صراحت لازم نگارش شوند تا احدی نتواند تفسیر به رأی کند یا اعمال سلیقه نماید .
    • علی اوسط خانجانی IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      7 1
      افزایش ۳۸درصدی برای بقیه بازنشستگان تامین اجتماعی ،حقی قانونی است وربطی به بودجه دولت ندارد.
    • ایرج IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      با سلام خدای این کار درسته من با داشتن 35سال سابقه بیمه تازه شده 900/ 5 این سابقه 30سال داشتم تامین اجتماعی بمن.گفت 13ملیون بده تا 35روز بهت حقوق بدیم 13ملیون 2دانه پراید میکرد هرجه طلا پس انداز داشتم دادم الان سود 13ملیون بهم نمیدن به کجا پناه ببرم ای داد
    • مستمری بگیر IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      10 0
      تراخدادست ازسراین پیرمردوپیره زنان بدبخت بردارید،
    • محمد IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      5 0
      سلام دستمریزاد دادگر عدالت گر شیر مادر حلات نان پدر حلالت آفرین به شما که با همت کانون بازنشستگان سنگ بزرگی که عبدالملکی مستعفی در چاه انداخته در آوردید شما دربین مردم هستید خبر دارد اگر ده میلیون هم به حقوق ها اضافه شود کفاف پارسال را نمی‌دهد احسنت بر دلیری وشیر مردی شما حق گرفتنی است
    • ح ن SK ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      درود بر شرفت آقای اسماعیلی گل
    • ناشناس IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      14 0
      واقعا امیدوارم برای سایر سطوح اجرا بشه
    • فرشید IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      7 0
      من نمی دونم سازمان تامین اجتماعی متعلق به کارگران و کارفرمایان است دولت غیر از اینکه کلی به تامین اجتماعی بدهکاره حفی هم داره؟؟؟؟!!!!!
    • جلال شیخ اسدی IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      درود خداوند بر شیر مردانی که از پای ننشستند و این نا حقی را نپذیرفتن و سپاس بر نمایندگانی ‌که در پایداری حق هیچ حراسی به خود رای ندادند وحق مطلق عدای زحمتکش را زنده کردند جای تشکر و سپاس دارد از این عزیزان خیر درپیش راه شما وعذت زیاد
    • بازنشسته تامین ا IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      1 0
      من برای اولین بار از شما‌نمایندگان محترم کمال تشکر دارم چون با رعایت عدالت و حق دل میلیونها بازنشسته و خانواده آنها را شاد کردید امیدوارم در این برهه از زمان که ایران و ایرانیان در بدترین شرایط تاریخ قرار دارند دست به دست مردم وطن بدهید و برای ایران و عظمت آن جدی تر از همیشه تلاش نمایید درود بر ایران و وطن پرستان عزیز
    • سمیه IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      3 1
      باسلام خدمت شما نمایندگان محترم خدا خیرتون بده
    • بهروززحسنی IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      تقدیر و ستایش از نمایندگان مجلس و سندیکای کارگران و بازنشستگان که زحمت کشیدند. و اینهمه مشکلات برای بازنشستگان و مو سفیدان کشور بوجود آوردند. یک دیوانه یه سنگ داخل چاه میندازه اونوقت صدنفر عاقل نمی‌توانند بیرون بیارند. حکایت وزیر کار وقت نالایق و بیسواد بوده. بهرحال دست زحمت کشان که حقوق خودمان از جیب خودمان بوده احقاق کردند
    • منوچهر شمس IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      13 1
      با تشکر و سپاس فراوان از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی خصوصا از جناب دکتر اسماعیلی رئیس کمسیون اجتماعی وجناب دکتر ابراهیمی رئیس کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی که الحق از حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی دفاع جانانه کردند
    • جعفر IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      بالاخره دست بالا دست بسیار.خدا به نمایندگان باشرف خیر اعطا کند الهی که دعای خیر بازنشستگان این پدر بزرگها ومادربزرگها بدرقه راهتان باد.خدا وند یک در دنیا و صدها هزار درآخرت عوضش وبهتون بده.
    • طاهایی IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      4 1
      باتشکر از مسئولین محترم کانون بازنشستگان، رئیس محترم کمیته اجتماعی مجلس و مسئولین محترم تطبیق مصوبات دولت و احیاء قانون و احقاق حق مستمری بگیران غیر حداقل بگیر وتشکراز اجرا کنندگان مصوبات جدید.
    • توکل IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      خداوندبشماخیربدهد.بالاخره بامنطق وقانون به اینهاثابت کردیدکه دخالت شمابی جامیباشد.حال که دل ملیونهاخانواده بازنشسته راشادکردیدخدادل شماراشادکند
    • ح ،س IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      جای تشکر هست ،البته چنانچه بخیلا سنگ اندازی دیگری نکنند
    • abbas IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      با تشکر فراوان از جناب دهقان و جناب صادقی و سایر کانون های بازنشستگی و همچنین تشکر فراوان از زحمات بازنشستگان گرامی در حضور سطح خیابان و ریاستهای محترم کمیسیونهای جتماعی و اقتصادی و هیات تطبیق مجلس پیرپز و سلامت و پاینده باشید
    • محمد IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      7 0
      سلام و تشکر از زحمات شما بزرگواران. امید است هرچه زودتر اقدام عملی انجام شده تا بیش از این شرمنده خانواده نباشیم.
    • طاهایی IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      1 0
      باتشکر از مسئولین محترم، احقاق حق مستمری بگیران مطابق قانون.
    • عل IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      3 0
      سلام برحق سلام بر عدالت سلام بر اسلام سلام برانسانهای حقگو سلام بر مظلوم وحق همیشه پیروز بوده وخواهد بود وای بر کسی که غیر ازاین باشد
    • جوانمردی IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      درود یه نفر تصمیم غیر عقلانی صادر میکنه .چند ماه همه رو ازجمله مجلس و کانون بازنشستگان وتامیین اجتماعی و بازنشستگان رو بزحمت میندازه .ومیره دنبال کارش بدون هیچ عذر خواهی وجواب گویی .امان از پست مقام که هر کسی لیاقتش رو نداره که داشته باشه.
    • س،شمس IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      7 0
      شیر مادر ونون پدر حلال این گروه که تمام وقت زندگیشونو صرف این قشر زحمت کش جامعه یعنی بازنشستگان تا مین اجتماعی محترم کردن ،انشاالا تا اخر بازگشت حق وحقوق قانونی بامادباشید ..خداوند جبران میکنه کار خیر شما رو
    • بازنشسته IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      خدارو شکر .ممنون که اجازه دادن از اندوخته خودمان استفاده کنیم !!!
    • محمد IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      5 0
      خدا خیرتان دهد. تشکر و قدردانی از زحمات شما بزرگواران.
    • وحید موسوی IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      8 1
      همیشه کسانی بوده اند .که برای اجرای عدالت وحقوق به حق مردمجانفشانی کرده اند .خداوند به همه شما ها که در این راه قدمبر می دارید.خیر دهد ما همه دعا گوی شما هستیم
    • خسرو امینی IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      بازنشستگان کشوری ولشکری هم که دیوارهستند اصلابراتون مهم نیست که چی به سرشون بیاد
    • حسن علیزاده IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      امیدوارم این تاییدیه مجلس محترم در پیچ و خم مقررات دست و پا گیر اداری به درازا نکشد و ما بتوانیم در زمان حیاتمان شاهد انجام و افزایش ۳۸ درصدی حقوقمان باشیم.انشاا.....
    • ابوالفضل تقی زاده IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      با سلام و احترام ضمن تشکر از زحمات اعضای محترم کمیسیون اجتماعی و هئیت تطبیق مجلس و کانون بازنشستگان و نمایندگان کارگران تامین اجتماعی در خصوص تلاش های انجام گرفته برای احقاق حق قشر بازنشستگان امیدوارم که هر چه زودتر نسبت به اصلاح مصوبه اقدام و اجرایی شود چرا که با توجه به افزایش بی سابقه ارزاق و بالا رفتن تورم امرار معاش این قشر در این چند ماه واقعا به سختی صورت میگیره و با اجرایی شدن مصوبه اصلاحی یه مقدار این فشار کمتر بشه.
    • اصغر سلیمی IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      باتشکراز کلیه مسولان دلسوزی که درجهت احقاق حق بازنشستگان تامین اجتماعی تلاش نمودند واقعا اجرتان با خداوندمتعال. ممنونم از دلسوزان
    • علی IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      3 0
      متاسفانه همه عزیزان ذوق زده شدن صبر کنید که دولت محترمی که با طرح جراحی اقتصاد باعث تورم ۱۰۰٪ شدن چه گلی به سر بازنشستگان می‌خواهد بزند.شاهنامه آخرش خوش است
      • بازنشسته IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
        0 0
        لطفا شما آیه یاس نخوانید ، دولت خودش مسبب اصلی این کار بوده و بامید خدا و با زحمات آقایان اسماعیلی و پورابراهیمی و بقیه نمایدگان ممترم و کلیه دست اندرکاران ، موضوع ۳۸ درصد بازنشستگان سایر سطوح با توجه به حقشون ، اعمال خواهد شد
    • جمشید بازنشسته IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      با تشکر از نماینگان محترم بخصوص جناب آقای اسماعیلی واقعا خیلی زحمت کشیدند خداوند انشالله اجر شما را بدهد وما هم دعا گوی شما هستیم .
    • بازنشسته IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      خداوند بر عزت شان بیفزاید کسانی را که در راه احقاق حق به حقه بازنشستگان تامین اجتماعی قدم برمیدارند درود خداوند برشما باد
    • ناشناس IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      8 1
      دورود برشما امیدواریم تلاش شما نتیجه بدهد قدردان زحمات شماهستیم این اقدام دولت فقط روسیاهی می ماند برای دولت به اصطلاح مردمی
    • اکبری IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      درود به شرفت امیدوارم کسی که برای بازنشستگان تامین اجتماعی قدم مثبت بر میدارد خدا خیرش بدهد حق گرفتی بود وزیر بی کفایت بود
    • چن IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      بنده به نوبه خود ار هیت تطبیق تشکر میکنم که باز نشستگان سایر سطوح را به حقشان ریساند واقعآ ممنونم 🙏🙏🙏
    • مهدی IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      11 0
      بالاخره بعد از این همه کش و قوس و لج بازی دولت و اصرار بر ظلم بازنشستگان داریم به حقمون میرسیم از همه کسانی که در این راه محکم قدم برداشتن و از حق ما دفاع کردن تشکر میکنیم انشاله که دولت مسئله را حیثیتی نکنه و دست از لج بازی بردارد انشاله.
    • قربان محرابی IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      4 0
      خدا خیرتان بدهد که مارا از این ظلم نجات دادید اگه این مصوبه لغو نمی شد ظلمی بود در حق کسانی که ۳۰ سال۳۰ درصد از حقوقشان را حق بیمه دادن
    • بازنشته‌کشو‌ری IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      خدارا‌شکر‌شما‌برادران‌وخواهران‌تامین‌‌اجتماعی‌‌موفق‌به‌‌حقتان ‌شدید‌انشاالا‌‌همیشه‌تندرست‌باشید
    • عظیم نصب نجار IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      2 0
      دست شما درد نکنه انشالله که دردولت هم تصویب شود ۳۸درصد و۵۱۵ هزارتومان و۲۵درصدمتناسب سازی والسلام
    • پرنیا IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      خداروشکر باللخره حق به حق دار رسید
    • ناشناس IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      10 0
      زنده باد بازنشستگان قهرمان
    • اکبر IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      امیدواریم دولت دست از جیب بازنشستگان تامین اجتماعی بردارد تا حق این عزیزان که سی سال زحمت کشیدند به ثمر بنشیند
    • ریاض IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      3 0
      ان شاءالله كه به حقمان ميرسيم
    • ناشناس IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      11 1
      اینقد مردم سرگرم کردن پس اون 25درصد سال 1400چی شد پای مال شد رفت
    • والت IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      5 0
      باسلام مراتب تشکرخودرا از همه کسانی که برای احقاق حق حقوق بازنشستگان زحمت کشیدن اعلام می‌کنم و آرزوی سلامتی وتندرستی برایشان از خداوند بزرگ مسئلت دارم
    • رضا خلیل زاده IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      0 0
      سپاس از افرادی که هنوز معنی خجالت از خانواده واجتماع را متوجه میشوند و تلاش میکنند که این شرمندگی وخجالت را به حداقل برسانند
    • بازنشسته IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      0 0
      باتشکر از جناب اسماعیلی وهمکاران ایشان در هیئت تطبیق وسپاس از زحماتی که برای احقاق حقوق بازنشستگان متحمل گردیدند ازخداوند متعال سلامتی وسرافرازی برای این عزیزان را خواستاریم
    • محمود صادقی نیک IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      4 1
      از تلاش‌ها و پیگیری های مجدانه کمیسیون های محترم اجتماعی و اقتصادی مجلس صمیمانه سپاسگزارم و از ایزد منان خواهان موفقیت نمایندگان مربوطه در امر خدمت رسانی به مردم بویژه بازنشستگان تامین اجتماعی هستم
    • بازنشسته IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      0 0
      خوش بحالتون.ماکه حداقل بکیرهستیم با این اجاره هافقط دومیلیون رفته سرحقوقمون.والا ما هم کم نریختیم حق بیمه رو
    • علی IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      6 0
      سلام ودرودخدمت نمایندکان مجلس شورای اسلامی بخصوص اقای پورابراهیمی واسماعیلی وقالیباف وتمام نمایندکانی که ازحق وحقوق بازنشستهادفاع کردندالاهی که خیراززندگی وخانواده تان ببینید
    • ناشناس IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      3 0
      چرا اینقدر فرق پرداخت برای کسانی که 10سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند من هم خودم وهم خواهر و مادرم مستمری بگیر هستیم ولی فرق پرداختها بسیار متفاوت است.
    • مستمربگیر IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      4 0
      درود به جناب دکتر اسماعیلی و تمام کسانی که تلاش کردن حق بازنشسته ها پایمال نشه امیدواریم با تلاش بیشتر بتونید دل همه بازنشستگان که واقعا قشر ضعیف جامعه هستن رو شاد کنید.خدا خیرتون بده🤲
    • بدبخت بیچاره IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      0 0
      درود فراوان به جناب دکتر اسماعیلی و دکتر ابراهیمی وهمه کسانی که تلاش کردن امیدواریم که تلاشتون نتیجه بده دعای همه بازنشستگان پشت سرشماست
    • رضا IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      0 0
      از زحمات کسانی که برای حقوق بازنشستگان تلاش کردند کمال تشکر را دارم
    • اسماعیل‌انور IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      0 0
      به‌نظر‌بنده‌حقیر‌افزایش‌۳۸در‌صدی‌کاملا‌عادلانه‌است‌البته با‌این‌تورم‌اینهم‌نمی‌رسد‌ولی‌بازهم‌گوشه‌سفره‌را‌پر‌میکند‌ وشرمنده‌خانواده‌نمی‌شود؟
    • فریبرز IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      4 0
      سلام سپاس از همه شما عزیزان که تابع قانون وعدالت هستین دعایی ما بازنشستگان همراتان باد عزیزان حق ایثارگری ومنطقه جنگی راهم که مصوب شده را برایمان زنده کنید واقعا این ظلم نیست فرزندان ما که درزمان جنگ بدنیا نیامدن حق مناطق جنگی را بگیرن اما ماکه حضور داشته ودرجبهه بودیم این حق را بما نمیدهند درود بر شما
    • ناشناس IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      1 1
      خدا خیرتان بدهد نمایندها ورئیس مجلس
    • علیرضا ابراهیمی JP ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      2 1
      لطفا بیاییم مجری خوب قانون باشیم,نه اینکه به اسم بسط عدالت تفسیری خود سفره صدقه گیران را بسط دهیم واقسام سبدهای حمایتی را بسط وتوسعه دهیم.
    • سیدجوادابراهیمی IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      2 0
      سلام نمی دانم دولت اسلامی چرادرعملکردعدالت اجتماعی راکنارگذاشتندچراکسی که سی و پنج سال حق بیمه داده حقوقش باکسی که بیست سال حق بیمه داده خیلی تفاوت نداردکاش ماهم سی و پنج سال رابه بیست سال ویک پانزده سال می کردیم آنوقت حقوق بهتری نسببمان می شد اگرچه ماباسختی کار،سختی سی و هفت سال بیمه پرداخت کردیم الان بایدزیرشش میلیون بگیریم ...
    • مجید سینایی IR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      3 1
      دولت بدهی کلان خود را به صندوق بازنشستگان بپردازد
    • فزهنگز IR ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      3 4
      با این تورم مگر کارمند بازنشسته بخصوص فرهننگی چقدر حقوق در یافت میکند و چرا مجلس و نما یندگان محترم حقوق این قشر بازنشسته فرهنگی را ۱۰ ٪ تعین کرد آیا ارن عدالت است یا بی عدالتی کارگران بازنشته چون امدن در خیابان فریاد زدنند و بی احترامی هم کردن دولت افزایش ۵۷٪ را برایشان تصویب نمود چون بازنشستگان فر هنگی به خیابان ها نیامده و اعتراصی نکردن دولت محترم محبت کرد ۱۰٪ افزایش حقوق را تعین نمود ،این عدالت است اگر کارمندان و بازنشستگان دولت به خیابان آمده بودن با مرگ بر این وآن سر میدا نند انوقت دولت محترم این افزایش را بر کارمند و بازنشستگان تصویب میکرد ، این چه عدالتی است مگر بازنشستگان دولت چقدر حقوق میگیرنند . اگر به بازنشستگان کارگر حق مسکن و حق شغل و سایر مزایا میدهید به بازنشستگان دولت که فقط حقوق ثابت میدهید ، امسال چرا این ظلم را برای بازنشستگان کشوزی توسط مسولین و نمایندگان روا دا شتید و علت را بیایید تو ضیح دهید تا بازنشستگان دولت متوجه شود و علت این تبعیص برایشان مشخص گردد ، در عیر از این شود تمام نمایندگان در پیشگاه خداوند بدکار خواهند شد و این ظلم ا ست در حق بازنشستگان
    • محمد شجاعی IR ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      2 1
      خدایا شاد گردان دل کسانی را که باعث شادی دل عزیزانی گردیدند که شرمنده ی خود و خانواده ی خود بودند.اکثر بازنشسته های گرامی از پایه های اولیه ی نظام و انقلابند و کم لطفی ست که مورد بی مهری قرار گیرند.
    • مجید خادمی مطلق IR ۰۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      5 0
      چرا مستمری کارافتادگان جزعی کامل پرداخت نشده درصد که گفتن واسه من نیومده فقط مسل ماه قبل واسم واریز شده
    • بازنشسته اداره پست IR ۰۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      0 0
      اقای اسماعیلی خیلی مردی گاش همه کسانی که راس کارند مثل شما عمل کنند خودم خانواده دست بوس شما هستیم خدا احرتان دهد
    • علی IR ۰۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      5 1
      تشکر از نمایندگان انقلابی مجلس که قانون شورای عالی کار را تایید فرمودند واز بازنشستگان تامین اجتماعی حمایت کردند امیدواریم تذکرات لازم را به سازمان برنامه و بودجه بدهد تا این حاشیه ها درکشورایجادنشود ممنون
    • مجیدمشاعی IR ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      1 0
      ضمن عرض سلام خدمت رئیس جمهور محترم وپر تلاش ،در عجبم دولت انقلابی و مردمی جناب رئیس چطور نا باورانه مصوبات قانونی را بعد از اینهمه معطلی با مصوبه غیر قانونی ده درصد افزایش حقوق بازنشستگانتغییر داد از ایشان این اشتباه فاحش بعید بود.
    • مرتضی IR ۰۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      2 0
      بابت پیگیری وابطالاین افزایش ۱۰درصد ازاقایان اسماعیلی وپورابراهیمی وسایرنمایندگان وکارشناسان حوق دانان و نمایندگان عزیز بازنشستگان تشکرمیکنم پیروز وسربلند باشید
    • بازنشسته تامین اجتماعی IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      0 0
      ما سپاسگزار زحمات نمایندگان انقلابی در کمیسیون اجتماعی و خصوصا آقای اسماعیلی خواهیم بود و این اقدام بیادگاردر ذهن ما ثبت خواهدشد. وافعا ممنون و دعای خیر این قشر شریف و زحمت کش سازمان از درگاه ایزدمنان ارزانییتان باد .. تشکر . تشکر . تشکر
    • نانا IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      1 2
      چرا کسی به بازنشستگان کشوری و ده درصد افزایش حقوقشون فکر نمیکنه؟
      • ناشناس IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
        1 0
        تا یه خبری میشه باز نشستگان لشگری وکشوری میان وسط عزیز من حرف ما حرف پس اندارزهای خودمان است که طی سی تا سوپنج سال گذشته به سازمان داده ایم شما حقتان را از دولت گرفتهاید حقوق های ما کجا شما کجا در ضمن صبر کنید ببینیم این موضوع به کجا کشیده میشود هنوز تمام نشده بعد اعتراض کنید دعای 12 میلیون بلز نشسته وخانواده هاشون پشت سر شما نمایندگان مجلس خدا خیرتان دهد
    • حمیدرضا IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      0 0
      اضافه حقوق فروردین اردیبهشت چه می‌شود آایا آنهم مال خورمیشود یاپرداخت میشوداین ماه
    • غلامحسین خلیلی IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      2 0
      باتشکر از همه عزیزان در گروه طتبیق بخصوص رئیس سازمان تامین اجتمائی دوستان دیگری که بر حق برای بازنشستگان محترم وقت گذاشته ونصبت به اصلاح مصوبه حقوق حقه آنها تلاش کردند سپاسگزارم
    • پارسائی IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      0 0
      نماینده ها خوب عمل کردند .
    • مصطفی مردانی IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      2 0
      بدبخت کشور ثروتمند ایران بدبخت صندوق طلبکار چندصدهزارمیلیاردی،تامین اجتماعی از دولت!!! بدبخت ،بازنشسته تامین اجتماعی که چهارماهه هی برایش خبر و وا خبر و استعفا وزیر و...پخش میشه و دست آخر پنج میلیون وهفتصد حقوقش میدهند و یه جوری باهاش حرف میزنن که انگار دیگه میتونه بره ترکیه سیسمونی بخره!!! بدبخت بازنشسته تامین اجتماعی
    • علیداددریجانی IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      2 0
      ملکه سی وچندسال درهرشرایطی خدمت و۳۰درصدحقوقمان به صندوق تامین اجتماعی پرداخت شده برای چنین روزهایی وحالتورم۷۰درصدی درکشورافزایش۱۰د صددورازانصاف است درحالیکه ازبودجه دولت ریالی خرج نمیشودیعنی حق خودمان برای خودمان راچرادولت مخالفت میکند
    • احمد IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      0 0
      خب آخه مگه میشه آدم به این نامردها چیزی نگه بازنشسته ها مثل پدرانشان هستند.آخه چرا زیر ۸ میلیون تومانو ۳۸٪ اضافه نکردن؟؟؟؟ آخه حقوق ۱۰ تومن به بالا با زیر ۸ تومن قابل مقایسه است که همه رو سایر سطوح اعلام کردن سایر سطوح شامل ۱۰ تومن به بالا میشه نه زیر ۸ تومن
    • مشیری IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      5 0
      مجلس شورای اسلامی باید برای کاندیدا های ریاست جمهوری دور بعدی ، از هم اکنون شرکت در کلاس های آموزشی مالی و اقتصادی را الزام نماید تا رییس جمهور آینده حداقل متوجه باشد که تورم ۷۰ درصدی با افزایش حقوق ۱۰ درصدی بازنشستگان تامین اجتماعی همخوانی ندارد ، رییس جمهور ما هنوز قوانین پرداخت حق بیمه و نحوه محاسبه حقوق دریافتی بیمه شدن و بازنشستگان را نمی‌داند و از آن بدتر رییس جمهور نمی‌داند که برخی با ۳۵ سال پرداخت حق بیمه و شرایط سخت و زیان آور و شبکاری و بصورت شیفتی با مشقت و هزار درد و رنج بازنشسته شده اند و شرایط و پرداخت مبلغ حق بیمه ها یکسان نبوده است و سزاوار نیست حق و حقوق شان پایمال گردد .
    • بازنشسته IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      0 0
      سلام وخسته نباشید به همه بزرگوارانی که درابطال این بخشنامه کمک وهمدلی کردند تا حقی ضایع نشود خداوند خیرتان بدهد تشکرفراوان
    • فیروز IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      1 0
      سلام باعث تاسف است ازرسانه ملی شمارسانه دولت هستیدچرااخباری پخش نمیشودماازکجابایدبدانیم.اقای جبلی مگرشماازج سلام.واقعا چراصداوسیمااطلاع رسانی نمیکنداین چه رسانه ملی است...
    • محمد.ملکی IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      1 0
      درود خدا بر شما وهزاران درود بر دولت آقای ریسی.ویارانش.چون تاکارگر. نباشد مملکت آباد نمیشود.کار وزحمت راماکارگران میکشیم وممنون هستیم که شما هم بفکر ما هستید.درود ب آقای ریس جمهور.آقای.مخبر.مرد.خدا.یاعلی
    • جاوید IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      0 0
      خداوند متعال را هزاران هزار شکر
    • رضا FR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      0 0
      ماشالله خدا به کسانی که پی گیر بو دن خیر بده و بهشون هم تو دنیا هم اخرت جزای خیر بده سپاس از زحمتتاتون .قشنگ ما کارگران رو درک میکنین
    • رضا IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      0 0
      با سلام و خسته نباشید خدمت حامیان و نمایندگان محترم بازنشستگان تامین اجتماعی و نمایندگان محترم مجلس تاسف برای رئیس جمهور و دولت به ظاهر انقلابی شما خود را جدای از مردم میدانید چون نمی‌دانید مردم چگونه سالهاست زیر خط فقر هستند و نمی‌دانید شرمندگی یک بازنشسته در مقابل خانواده با زحمت ۳۵ ساله یعنی چی بدنیست از پشت پرده به ظاهر عدالت خواهی و از خانه های چند صد میلیاردی و ماشینهای ضد گلوله خود بیرون بیایید تا ببینید از بچه ۶ساله تا پیرزن ۷۰ ساله در نیمه های شب برای بدست آوردن یک لقمه نان چگونه سر در سطل‌های زبان خم کرده اند بخدا قسم حق این مردم که امام رحمت الله بخاطرشان انقلاب کرد و آن را انقلاب مستضعفین گذاشت این نیست
    • بازنشسته IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      0 0
      این قانون بر جسته شما که حد اقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی که به سی پنج درصد شده ولی تورم جنسها صد درصد گران شده این چه دولتی است که نمی‌تواند این مملکت را د رست کند که یک شبه تمام قیمتها اجناس گرون بشود من سی سه سال پول حق بیمه دادم جوانیم گذاشتم تازه حقوق من شده پنج میلیون هشتصد از خدا بترسید
    • علی IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      0 0
      باسلام،احترام دعای خیر ما بازنشستگان تامین اجتماعی و خانواده هایمان بدر قه راه همۂ عزیزانی که برای احقاق حقوق این قشر مظلوم که سالیان سال در سخت ترین شرایط زندگی زحمت کشیده‌اند تقدیم می شود.خدای متعال حافظ،نگهدارتان پاینده باشید انشاءالله.
    • بازنشسته تامین اجتماعی IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      0 0
      ما نسبت به بازنشستگان کشوری ولشگری از چند جهت بهمون ظلم شده حقوق آنها همسان سازی شده ومال مانشده از طرفی از طرف کارفرما هم به خیلی از ماها طلم شده این واقعاً اضافی است بله منهم معتقدم که با اینکه سازمان تامین اجتماعی خصوصی است برای اینکه فاصله بین حداقل بگیر ومیانه بگیر وثابت بگیر محفوظ بماند هر چه به حداکثر بگیران تامین اجتماعی اضافه میشود به تمام گروهای بازنشسته تامین اجتماعی تعمیم داده شود مثلاً اگر حداکثر بگیر ۵ میلیون اضافه میشود حداقل بگیر ومتوسط بگیر هم ۵ میلیون اضافه شود
    • ناشناس IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      0 0
      هیئت دولت حتی این زحمت را بخودش نداد که مصوبات قانونی را مطالعه کند . خودسرانه و غیر قانونی که نمیشود ابلاغیه صادر کرد .
    • حسین IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      0 0
      باسلام نظر چی بدیم که کسی به حق حقوق یک بازنشسته اهمیت نمیده یعنی کسانی که این حقوق رازیادوکم میکنند ۰ چه فکری میکنند اخه بااین همه تورم که بالای صددرصده ده درصد اضافه میکنند باعقل جور نمیاد یزره ولخرجی کنید بد نمیشه انصاف رادر نظر بگیرید همین۰
    • حمیددولت فر IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      0 0
      علت عقب روی کشورمان بچنددلیل مربوط میشود که یکی ازآنهاعدم شناخت دروظایف محوله وزیران است.مثل این میماندکه بچه قبل ازاینکه چهاردست وپاراه برود وبعد سرپا ایستادن رایادبگیرد وراه رفتن رابیآموزد یکدفعه بلندشود وبدود .وابن نشانگری ضعف دولت است.آقای عبدالملکی فکرخوبی داشت ولی قبلا بایدخودش راگرم میکردوبعدابرای دویدن خودش راآماده میکردولی خواست یک دفعه بدود نتوانست واین نشان بی تجربگی ونپختگی درسیاست بود.وقتی ازراه نرسیده چندهزارنفرگردن کلفتهاومافیائیهائیکه چندین سال باحقوقهای نجومی جاخوش کرده بودندهارااخراج میکندباید منتظرعواقبش میشدکه با ست خودش دشمنتراشی بکنند.علت عدم آشنائی وزیرباعث مشکلات عدیده ای شدکه بااینکه کارشناسان درموردافزایش حقوق بازنشستگان ومستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی تذکرمیدادندگوش نمیدادفکرمیکردازهمه باسوادترنددرصورتیکه این کارشناسان بیش از20سال پخته شده اندونمبدانست دست بالای دست بسیار است.
    • سید علی IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      0 0
      سلام خدا قوت به این نمایندگان باغیرت خدا قوت برادران لطفاً تا تصویب 38درصد در کنار مستمر بگیر آن باشید
    • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      0 0
      سلام وخسته نباشید به این دلاور مردان حقوق یک بازنشسته باید با تورم روز هم خانی داشته باشه
    • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      0 0
      راستی از نمایندگانی که برای احقاق حق کارگران تلاش کردن سپاسگزاریم و در زمان انتخابات جبران خواهیم کرد و تمام نمایندگانی که کمک کردن حق ۱۰ درصدیها ضایع نشوددر یاد بازنشستگان خواهد ماند از اقای اسماعیلی و کمیسیون اقتصادی تشکر خاص داریم تنتان سالم وشاد باشید با خانواده و خدا از وزیر کذاب استعفا داده نگذرد و روزی مثل ما خجالت اولاد و همسرش را بکشد که استرس زیادی تو این سه ماه به بازنشستگان وارد کرد لعنتی
    • خوش نظر IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      0 0
      انچه که تا کنون عنوان شده سازمان تامین اجتماعی سازمانی مستقل ودارای قوانین مصوب شده درون سازمانی دارد و دولت حق تصرف واظهار نظر نداشته زیبنده تر ان بود اگردولت نقطه نظرها یا اختلاف نظر باشورای عالی کار داشته قبل از اینکه بصورت قانون وابلاغ به دولت میشد دولت نظرخودرا در کمیسیون های شورای عالی کاراعلام میکرد وقانونی شدن افزایش حقوق بازنشستگان محترم با همماهنگی نمایندگان دولت درشورای عالی کار مانند نماینده وزرارت بهداری ووزارت کار اعمال می نمود که کار به اینجا که حال هست نمی کشید که بازخوردهای نا مطلوبی کف خیابان میکشید
    • اسماعیل صادق IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      0 0
      اینها همهاش گدای روزگار هستند اگر اینها یک روز به کار گری بروند یک روز هم نمی توانند کارگری بکنند پول بدون زحمت میخوانند
    • کیوان IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      0 0
      افزایش ۳۸ درصد حق ما بوده، اما تشکر ویژه دارم از نمایندگان محترم مجلس به جهت پیگیری تا به نتیجه رسیدن مورد فوق
    • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      1 0
      مقصر مدیر عامل تأمین اجتماعی ست که خلاف اساسنامه تأمین اجتماعی مصوبه 38درصدی هیئت مدیره تأمین اجتماعی را به معلوم الحال عبدالملکی داده تا مصوبه را در هیئت دولت با تأخیر به زیر گیوتین ببرد و مصوبه ظالمانه 10درصدی را جایگزین کند در حالیکه اولأ دولت پرداخت کننده حقوق بازنشستگان کارگری نیست و ثانیأ دولت بزرگترین بدهکار به صندوق تأمین اجتماعی ست که بجای پرداخت بدهی چوب لای چرخ افزایش حقوق بیچارگان جامعه میگذارد
    • جواد اربابی IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      0 0
      سلام دولت سید رییسی اگرمحسن رضایی ومخبر راازدولت کابینه خودبرداره پیشرفت میکنه
    • جعفری IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      1 0
      وجداناً، خدا رو خوش نمیاد که ازحقوق کارکنان و کارگران تا'مین اجتماعی به مدت ۳۰ سال کسر شود تا بعد از باز نشستگی بعنوان مستمری به آنها پرداخت شود. ولی موقع اجرا چنین موانعی برایشان بتراشند و از دادن حق قانونی و مسلمّشان را امتناع کنند. امیدواریم خداوند متعال یاری کند و موجبات احیای حق را فراهم نماید. الهی آمین
    • مخسن سیدی IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      0 0
      درود بر نمایندگان ملت در کمیسیون اجتماعی مجلس وتشکر از رییس کمیسیون جناب اقای اسماعیلی اما متاسفانه چون دولت بنا را بر بی قانونی گذاشته بعید است برای اجرای مصوبه شورای عالی کار مانع نشود
    • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      0 0
      دولت باز هم این را رد کرده وگفته این هییت نمیتواند مصوبه هییت وزیران را لغو کند یعنی خودش را بالاتر از قانون میداند
    • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      0 0
      مصوبه 10درصدی باطل شده اما مشخص نیست چه مصوبه ای را میخواهند جایگزین کنند چون صحبتی از مصوبه 38درصدی بعلاوه 515هزار تومانی بعلاوه 25درصد باقیمانده همسان سازی تأمین اجتماعی نیست ؟! باید این فقره را مدنظر گرفته شود
    • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      2 0
      پس چرا کارمندان ادرات زیر نظر وزارتخانه انقدر در حقشون ظلم میشه کاری کردید که کارمند با مدرک کارشناسی ارشد با سمت اداری بالا با کارگر بازنشسته تامین اجتماعی در یک سطح حقوق می‌گیرند این چه عدالتی که شما دارید
    • غلامرضا US ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      0 1
      سلام من سی و پنج سال حق بیمه پرداخت کرده ام و ا باید حق من ضایع شود من از ته قلب ما خشنود از افزایش ۱۰ درصد هستم لطفاً عدالت را اجرا کنید
      • طوسی IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
        0 0
        الان شما پول به حسابتون آمده خوش حال هستین
    • غلامحسین IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      0 0
      خدایا یک فرجی بکن که حقوق لشکری وکشوری هم همسان‌سازی بشه. (بخدا ما هم اینجائیم) ایران