یک مدیر دولت روحانی به جرم جاسوسی دستگیر شد

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان با اشاره به جزییات دستگیری عوامل موساد در سیستان و بلوچستان گفت: همکاران ما در اداره اطلاعات با حدود ۸ ماه اشراف اطلاعاتی به صورت دقیق کیس‌ها را رصد می کردند و به این نتیجه رسیدند که ترور دانشمندان هسته‌ای نیز در دستورکار تعدادی از این افراد بوده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مهدی شمس آبادی روز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: با اشراف اطلاعاتی قوی که وجود داشت، اعضا در هر کدام  از استان‌های مختلف شناسایی و دستگیر شدند؛ آنقدر مستندات علیه این افراد وجود داشت به گونه‌ای که وقتی قرار بازداشت متهمان صادر شد اصلا اعتراض نکردند.

وی بیان کرد: هم‌ اینک پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است و بزودی کیفرخواست صادر و به دادگاه ارسال می‌شود.

اداره کل اطلاعات سیستان و بلوچستان ۳۱ فروردین سالجاری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سه جاسوس وابسته به موساد با حکم دستگاه قضایی دستگیر شدند.

در این اطلاعیه آمده بود: این افراد در انتشار اطلاعات و اسناد طبقه‌بندی شده دست داشته‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان بیان کرد: در پرونده منطقه آزاد چابهار نیز کیفر خواست صادر شده و متهمانی که کیفر خواست خوردند حتما از کار معلق می شوند.

روابط عمومی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان سوم بهمن ماه پارسال در اطلاعیه ای از دستگیری مدیر عامل منطقه آزاد چابهار توسط پاسداران گمنام امام زمان(عج) این سازمان خبر داد.

روابط عمومی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان؛ در پی گزارشات متعدد واصله از سوی شهروندان سیستان وبلوچستان به ویژه مرم فهیم و بصیر جنوب استان، رسیدگی به پرونده شکایات و تخلفات احتمالی مدیرعامل منطقه آزاد چابهار به قید فوریت در دستور کار قرار گرفت.

بر اساس این گزارش؛ پس از بررسی و کارشناسی از پرونده های موجود در سازمان منطقه آزاد چابهار، وجود برخی تخلفات عمده و کلان تشخیص داده شد که با دستور و ورود جدی دادستان جهادی و انقلابی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان، مدیرعامل منطقه آزاد چابهار احضار و هم اکنون در بازداشت موقت است.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان افزود: در خصوص پرونده شهرداری زاهدان مراحل تحقیقات مقدماتی در حال اتمام است و تا پایان تیرماه کیفر خواست آن هم صادر می شود.

شمس آبادی با تاکید بر اینکه تمام تلاش ما پیشگیری از اطاله دادرسی است، گفت: تلاش می کنیم پرونده های در دستور کار سریع تر رسیدگی شوند.

جزئیات بیشتر از عوامل دستگیر شده مرتبط با موساد

گفتنی است که سه تن از منتشرکنندگان اطلاعات و اسناد طبقه بندی شده و مرتبط با سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی با نام های اختصاری «م.س»، «م.ز» و «الف.ق» حدود دو ماه قبل از سوی وزارت اطلاعات دستگیر شدند.

یکی از این افراد از طریق نزدیک شدن به مقامات اداری و اجرایی سعی داشته تا مسیری برای دسترسی به اطلاعات محرمانه باز کند. یکی از دستگیرشدگان نیز زن بوده و پیش از دستگیری، سابقه یک مسئولیت ارشد استانی و همچنین فعالیت در یک سازمان زیرمجموعه ریاست جمهوری در دولت قبل را در کارنامه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1145044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =