هواشناسی/ پیش‌بینی بارش باران در برخی استان‌ها تا پایان هفته

کارشناس سازمان هواشناسی از وزش باد شدید موقتی و خیزش گردوخاک در شمال غرب و جنوب‌غرب کشور خبر داد و گفت: امروز تا پایان هفته برای برخی مناطق در شمال‌غرب و جنوب‌شرق کشور رگبار باران پیش‌بینی شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، کبری رفیعی در مورد آخرین وضعیت جوی کشور، اظهار کرد: از بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) و اوایل شب در ارتفاعات البرز مرکزی و شمال و شرق هرمزگان رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید:

هواشناسی ایران / نفوذ توده گرد و غبار در نوار غربی کشور

وی افزود: فردا در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات استان کرمان بارش خواهیم داشت.

به گفته رفیعی، روز پنجشنبه در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و بخش‌هایی از استان سیستان و بلوچستان برای بعدازظهر و اوایل شب، رگبار و رعدوبرق و گاهی وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی بیان کرد: روز جمعه هفته جاری برای ارتفاعات البرز مرکزی و بخش‌هایی از اردبیل و ارتفاعات استان هرمزگان رگبار همراه با رعدوبرق و گاهی وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی توضیح داد: امروز و فردا در بخش‌هایی از استان‌هایی که در شمال غرب و غرب و جنوب غرب واقع شده‌اند، وزش باد شدید و احتمال خیزش گردوخاک رخ خواهد داد.

رفیعی در مورد شرایط جوی سیستان و بلوچستان گفت: برای سه روز آینده در شمال سیستان و بلوچستان منطقه زابل وزش باد شدید و گردوخاک پدیده غالب خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار داشت: آب‌های تنگه هرمز و دریای عمان و دریای خزر روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مواج و متلاطم خواهند بود. در همین رابطه هشدار زرد هواشناسی منتشر شده که مناطق ساحل و دور از ساحل استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان و گلستان و مازندران افزایش ارتفاع موج در این مناطق خواهند داشت.

وی تصریح کرد: در سواحل استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان افزایش ارتفاع موج به۱/۵ متر می‌رسد و در مناطق فراساحلی به ۳ متر خواهد رسید که فعالان دریایی و صیادان توجه لازم را داشته باشند و همین شرایط را برای سواحل دریای خزر نیز پیش‌بینی می‌کنیم.

رفیعی آسمانی صاف برای روز امروز تهران پیش‌بینی کرد و گفت: امروز پایتخت در گاهی ساعات همراه با وزش باد خواهد بود که بیشترین دمای تهران به ۳۷ درجه بالای صفر و کمترین دمای ۲۶ درجه بالای صفر خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1145060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =