رخنه امنیتی در پایگاه‌های سِری رژیم صهیونیستی با استفاده از برنامه استراوا

در حالی که حملات سایبری گسترده اخیر در فلسطین اشغالی همچنان خبرساز است، روزنامه گاردین خبری اختصاصی درباره رخنه امنیتی در پایگاه‌های نظامی-امنیتی رژیم صهیونیستی منتشر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، منبع رسانه‌ای غربی در گزارشی اختصاصی خبر داد، برخی عوامل ناشناس با استفاده از یک برنامه کاربردی شرکت آمریکایی «استراوا» از اعضای ارتش رژیم صهیونیستی جاسوسی کردند.

طبق گزارش روزنامه «گاردین»، عوامل ناشناس از برنامه ردیابی تناسب اندام «استراوا» (Strava) برای جاسوسی از اعضای ارتش رژیم صهیونیستی، ردیابی تحرکات آنها در پایگاه‌های مخفی در سراسر فلسطین اشغالی و مشاهده بالقوه آنها در حین سفر به سراسر جهان برای انجام سفرهای رسمی استفاده کردند.

بیشتر بخوانید:

بالون جاسوسی رژیم صهیونیستی در شمال غزه سقوط کرد

استراوا یک سرویس خدماتی اینترنتی آمریکایی است که از خدمات آن برای انجام ورزش‌های تناسب اندام از قبیل دویدن و دوچرخه سواری استفاده می‌شود.

بنا بر گزارش گاردین، با قرار دادن «بخش‌های» جعلی در حال اجرا در داخل پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی، این عملیات می‌توانست صفحات برنامه استراوای افرادی را که در پایگاه‌ها ورزش می‌کردند را در دسترس دیگران قرار می‌داد؛ حتی صفحات افرادی که قوی‌ترین مقررات مربوط به حفظ حریم شخصی را در تجهیزاتشان اعمال کرده بودند.

این رسانه انگلیسی در ادامه گزارش خود این نمونه را ذکر کرد: امکان ردیابی یک کاربر در یک پایگاه فوق سِری که تصور می‌شود با برنامه اتمی رژیم صهیونیستی ارتباط دارد، در سایر پایگاه‌های نظامی و یک کشور خارجی وجود داشت.

گفته می‌شود که شرکت اطلاعاتی «فیک ریپورتر» رژیم صهیونیستی توانست این موضوع را افشا کند و به شرکت آمریکایی استراوا این موضوع را انتقال دهد.

«آچیا شاتز» مدیرعامل این شرکت به گاردین گفت: «ما به محض اطلاع از این رخنه امنیتی مطلع شدیم، با نیروهای امنیتی اسرائیل تماس گرفتیم.  فیک روپورتر پس از دریافت مجوز از نیروهای امنیتی با استراوا تماس گرفت و آنها یک تیم ارشد برای رسیدگی به این موضوع تشکیل دادند».

بنا بر گزارش گاردین، ابزارهای ردیابی استراوا به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به هر کسی اجازه می‌دهد تا بر روی «بخش‌ها»، بخش‌های کوتاه دویدن یا دوچرخه‌سواری تعریف و رقابت کند. کاربران می‌توانند پس از بارگزاری آن از برنامه استراوا، بخشی را تعریف کنند اما می‌توانند سوابق ثبت شده جی‌پی‌اس را از محصولات یا خدمات دیگر نیز بارگزاری کنند.

این رسانه ادامه داد: «اما استراوا هیچ راهی برای ردیابی مشروع بودن یا نبودن بارگزاری‌های جی‌پی‌اس ندارد و به هر کسی اجازه می‌دهد تا با بارگزاری یک  بخش را تعریف کند حتی اگر ممکن باشد به مکانی که ردیابی می‌کند نرفته باشد.  در واقع، برخی از بخش‌های بارگزاری شده به وضوح به طور مصنوعی تولید می‌شوند».

گاردین افزود: «برخی از این بارگزاری‌های جعلی ممکن است برای اهداف تقلب در مسابقات دوستانه یا راه‌اندازی بخشی برای راهنمایی دیگران استفاده شده باشند: اما حداقل یک مجموعه به نظر می‌رسد هدف مخرب‌تری داشته باشد. یک کاربر ناشناس که مکان آن "بوستون (ایالت) ماساچوست" بوده، مجموعه‌ای از بخش‌های جعلی را در تعدادی از مؤسسات نظامی در اسرائیل راه‌اندازی کرده بود، از جمله پاسگاه‌های سازمان‌های اطلاعاتی و پایگاه‌های بسیار امن که گمان می‌رود با برنامه هسته‌ای آن مرتبط باشند».

انتشار خبر گاردین درباره رخنه امنیتی در پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی در شرایطی انجام شده که حملات سایبری گسترده ماه‌های اخیر در فلسطین اشغالی بارها خبرساز شده است.

در تازه‌ترین خبرها درباره حملات سایبری در فلسطین اشغالی، رسانه‌ها در فلسطین اشغالی خبر دادند که آژیرهای هشدار خطر هدف حملات سایبری قرار گرفت.

«اداره ملی سایبری» رژیم صهیونیستی مدعی شد که ایران پشت پرده نقص در این سامانه‌هاست. این اداره گفته این حمله به‌جای سیستم هشدار فرماندهی جبهه داخلی ارتش رژیم صهیونیستی، سیستم‌های آژیر شهرداری را هدف قرار داده و از طریق دسترسی به این سامانه، هکرها موفق شدند زنگ‌های هشدار را فعال کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1145067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =