تقویت علوم انسانی با برگزاری همایش ملی حکمت اسلامی محقق می‌شود/ ارتقای پژوهش‌های مدیریت و اقتصاد با تکیه بر حکمت اسلامی

دومین همایش ملی حکمت اسلامی؛ اقتصاد و مدیریت توسط واحدهای استانی دانشگاه آزاد اسلامی و با نظارت و هدایت معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در آبان ۱۴۰۱ برگزار می‌شود که از اهداف از واگذاری نقش اجرایی این همایش به واحدها تقویت جریان دانشگاهی علوم انسانی در سراسر کشور عنوان می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بهره‌گیری از ظرفیت متخصصین و صاحب‌نظران ذی‌ربط در حوزه‌های مختلف علوم انسانی، با مشارکت گسترده در سطح واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌های ملی همواره از اهداف عالی رویکرد جدید در معاونت نوپای علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی بوده است.

 اولین همایش ملی حکمت اسلامی با حضور چهره‌های برجسته داخلی و بین‌المللی و موسسه‌های علمی بزرگ جهان در محورهای موضوعی حکمت اسلامی و تعالی تعلیم و تربیت، حکمت اسلامی و تعالی علوم اقتصادی، حکمت در تعالی فرهنگ و تمدن اسلامی، حکمت اسلامی و تعالی فضای مجازی، حکمت اسلامی و تعالی علوم سیاسی در آبان ماه سال گذشته توسط دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

در این همایش بیش از یک هزار و ۲۰۰ چکیده و بیش از ۸۰۰ مقاله دریافت شده است. از این تعداد حدود ۵۷۳ مقاله پذیرش و تأیید شده بود که ۱۰۰ مقاله برگزیده در ۱۳ پنل تخصصی ارائه شدند و مورد بحث و بررسی قرار گرفتند. همچنین گفته شده بود که مقاله‌های برگزیده شده در سایت‌های سیلیویکیا، SiD، با همایش، کنفرانس یاب و ISC می‌شوند.

 قرار است دومین همایش ملی حکمت اسلامی؛ اقتصاد و مدیریت توسط واحدهای استانی دانشگاه آزاد اسلامی و با نظارت و هدایت معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در آبان ۱۴۰۱ برگزار شود که از اهداف از واگذاری نقش اجرایی این همایش به این واحدها تمرکززدایی و تقویت جریان دانشگاهی علوم انسانی در سراسر کشور عنوان می‌شود.

 ۹ عنوان پیش همایش‌ جهت ایجاد آمادگی و آشنایی بیشتر دانشگاهیان طراحی شده است که در تیرماه سال جاری و پیش از برگزاری دومین همایش ملی حکمت اسلامی توسط واحدهای دانشگاه آزاد اجرا می‌شود. این پیش همایش ها ارتباط علوم اسلامی را با ساحت‌های مختلف زندگی اجتماعی امروز بشر بررسی می‌کند که از آن‌ها می‌توان به رابطه حکمت اسلامی با جامعه و خانواده، معماری و شهرسازی، اقتصاد و مدیریت، علوم طبیعی، حکمرانی حکمی اشاره کرد.

پیش بینی می‌شود که تشویق و ارائه دستاوردهای علمی در قلمروی علوم انسانی حکمی، ایجاد فضای تضارب آراء و ارتقای پژوهش‌های مدیریت و اقتصاد با تأکید بر مؤلفه حکمی‌سازی، جریان‌سازی فرهنگی و تقویت عزم ملی و اراده جدی همگانی برای حکمی سازی مدیریت و اقتصاد، سوق‌دادن پژوهش‌های مدیریت و اقتصاد حکمی به اولویت‌های بومی و مسائل کاربردی، کشف استعدادها و محققین برتر و ایجاد ارتباط بین محققان یک زمینه پژوهشی و همچنین زمینه‌سازی برای انتشار پژوهش‌های به‌روز در حوزه علوم انسانی حکمی و کارآمد از دستاوردهای این رویداد باشد.

گفتنی است مهلت ارسال نسخه نهایی مقالات به این همایش ۳۰ مرداد و زمان اعلام نتایج داوری ۳۰ شهریورماه است.

انتهای خبر/

کد خبر: 1145072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =