بورس هفته را نزولی به پایان رساند / کاهش ۶۲۳۳ واحدی شاخص کل

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش ۶ هزار و ۲۳۹ واحد همراه شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، امروز  چهارشنبه (یک تیر ) شاخص کل بورس در ابتدای معاملات با اُفت ۶۰ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۵۳۹ هزار و ۵۷۱ واحد قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۱ تیر ۱۴۰۱

صف خرید و فروش سهام در یکم تیر

در ساعت ۱۰:۱۰ دقیقه شاخص کل بورس با اُفت یک هزار و ۵۰۴ واحد در ارتفاع یک میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۲۸ واحدی قرار گرفت.

امروز  چهارشنبه (یکم تیر) شاخص کل بورس در ابتدای معاملات با اُفت ۶۰ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۵۳۹ هزار و ۵۷۱ واحد قرار گرفت.

در ساعت ۱۰:۱۰ دقیقه شاخص کل بورس با اُفت یک هزار و ۵۰۴ واحد در ارتفاع یک میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۲۸ واحدی قرار گرفت.

شاخص کل هم وزن نیز با اُفت ۹۲ واحد در ارتفاع ۴۳۲ هزار و ۳۶۴ واحدی قرار گرفت.

سه نماد فولاد، میدکو، حکشتی بیشترین تاثیر را بر شاخص بورس داشته اند. سابیک پرتراکنش‌ترین نماد این دقایق بورس است. شاخص کل فرابورس با اُفت ۸۵ واحد در ارتفاع ۲۰ هزار و ۷۴۸ واحدی ایستاد.

آریا، شاوان و دی بیشترین تاثیر را بر شاخص فرابورس داشته اند. دی، ددانا و شاوان پرتراکنش‌ترین نماد این دقایق فرابورس است. در ساعت ۱۰:۵۵ شاخص کل بورس با اُفت ۲ هزار و ۹۳۶ واحد در ارتفاع یک میلیون و ۵۳۶ هزار و ۹۶۹ واحدی قرار گرفت.

شاخص کل هم وزن نیز با اُفت ۲۱۴ واحد در ارتفاع ۴۲۳ هزار و ۲۴۳ واحدی قرار گرفت. فولاد، فملی و میدکو بیشترین تاثیر را بر شاخص بورس داشته اند.

سابیک پرتراکنش‌ترین نماد این دقایق بورس است. شاخص فرابورس نیز با اُفت ۹۸ واحد در ارتفاع ۲۰ هزار و ۷۳۴ واحدی قرار گرفت. آریا، شاوان و دی بیشترین تاثیر را بر شاخص فرابورس داشته اند.

دی پرتراکنش‌ترین نماد این دقایق فرابورس است. در این دقایق ۳۸ نماد در صف خرید و ۵۴ نماد در صف فروش هستند.

 کاهش ۶۲۳۳ واحدی شاخص بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش ۶ هزار و ۲۳۹ واحد همراه شد.

 شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند کاملاً ریزشی قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل بورس با کاهش ۶ هزار و ۲۳۹ واحد به رقم یک‌میلیون و ۵۳۳ هزار و ۳۹۲ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با کاهش ۱۱۶۲ واحد به رقم ۴۲۲ هزار و ۲۹۵ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۶ میلیون و ۷۳ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۶.۵ میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۴۰۸ هزار فقره معامله و به ارزش ۴ هزار و یک‌میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس قرمزپوش بودند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی ۴دهم درصد کاهش یافتند.

این دو شاخص با معیار هم‌وزن ۲۷صدم درصد افت کردند. شاخص آزاد شناور ۳۷صدم درصد کاهش یافت. شاخص بازار اول بورس ۳۷صدم درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس ۴۵صدم درصد کاهش یافت.

امروز نماد معاملاتی کشتیرانی جمهوی اسلامی بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته و از سوی دیگر نمادهای توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، ملی‌مس، فولاد مبارکه، پتروشیمی خلیج‌فارس،‌ شستا و فجر انرژی خلیج‌فارس بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

در فرابورس ایران هم اوضاع امروز تعریف چندانی نداشت و شاخص کل در پایان معاملات با کاهش ۱۶۲ واحد به رقم ۲۰ هزار و ۶۷۱ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و ۱۴۷ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه در فرابورس ۳۵۸ هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران امروز بیش از ۴.۴ میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۶۹ هزار فقره معامله و به ارزش ۳ هزار و ۷۴۸ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نماد بیمه کوثر بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته و نمادهای بیمه پاسارگاد، پلیمر آریا ساسول، پالایش نفت لاوان، بانک دی، نیروبرق دماوند و پتروشیمی تندگویان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

کد خبر: 1145116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =