استانداردهای شبکه سه نزولی شده / فروغی پاسخ دهد که با چه معادله‌ای فردوسی‌پور را کنار گذاشت

کارشناس رسانه گفت: استانداردهای شبکه سه در چند سال اخیر با اُفت بسیاری همراه بوده است تا جایی که حتی نتوانسته برنامه‌هایی تولید کند که استانداردهای از پیش تعیین‌شده خود را حفظ کند.

حامد جوادزاده کارشناس رسانه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره عملکرد شبکه سه سیما اظهار کرد: موضوعی که در این سال‌ها باعث ضعف عملکرد سه سیما شده است؛ انتخاب فروغی به عنوان مدیریت این شبکه بوده چرا که انتخاب او یک انتخاب غیر رسانه‌ای بوده است و اتفاقاتی که در این شبکه رخ داده را نمی‌توان در حوزه رسانه تحلیل کرد.

جوادزاده با اشاره به عملکرد ضعیف فروغی در این شبکه عنوان کرد: فروغی قبل از حضور در شبکه سه سیما مدیریت قابلی در حوزه رسانه نداشته و از آنجایی که در کار رسانه که یک کار تخصصی است، مدیران باید نردبانی پله‌ها ترقی را طی کنند یعنی باید از مدیریت‌های جزء شروع کرده و بعد به رده‌های ارشد سازمان برسند اما متاسفانه در شبکه سه شاهد چنین چیزی نبودیم در نتیجه وضعیت این شبکه به وضعیت اسفناکی تبدیل شد.

بیشتر بخوانید:

تلویزیون بچه بازی شده / پرستاری از همسرم باعث شد فکر کنند از بازیگری کناره‌ گرفته‌ام

وی افزود: جبلی پس از روی کار آمدن طرح تحول سازمان صدا و سیما را ارائه کرد، اما قبل از اینکه بنا باشد سازمان با طرح جدیدی متحول شود در ابتدا باید به اصول خود بازگردد چرا که در اصول سازمان آمده است که مدیران باید پله‌پله بالا بروند و همچنین ویژگی لازم برای یک مدیر رسانه نیز عنوان شده است.

کارشناس رسانه ادامه داد: آقای فروغی یک مدیر کاملا غیررسانه‌ای است که به غیر از حضور در بسیج سازمان صدا و سیما سوابق دیگری در این سازمان نداشته و باید به این نکته اشاره کرد که او در آنجا نیز توفیقات جدی نداشته است که البته نمی‌توان حضور در بسیج سازمان را جزو سوابق رسانه‌ای به شمار آورد.

جوادزاده تصریح کرد: رفتاری فروغی بعد از حضور در شبکه سه رفتاری که از خود نشان داد یک رفتار کاملا غیراصولی بود و طبیعتا مدیری که سابقه درخشانی ندارد قطعا هر کاری انجام دهد با ضریب خطای بالایی همراه خواهد بود کما اینکه این اتفاق در شبکه سه و برای آقای فروغی هم رخ داد.

وی با بیان اینکه آنچه از شبکه سه دیده شد، جزو آورده‌های فروغی نبود، گفت: فوتبال همیشه یکی از ارکان شبکه سه بوده و بخشی است که مخاطب بسیار زیادی دارد که البته همین فوتبال در زمان مدیریت آقای فروغی با یک شیب به شدت نزولی با اُفت همراه شد و باید گفت نه تنها ایشان آورده‌ای نداشتند بلکه آنچه اندوخته شبکه سه به حساب می‌رفت را نیز حرام کردند.

وی تاکید کرد: مدیریت شبکه سه کار بسیار دشواری است چرا که این شبکه آورده بسیار بالایی داشته و با کیفیت و مقبولیت بالایی نیز همراه بوده است و مدیری که سکان این شبکه را به دست می‌گیرد باید همواره چیزی به آن اضافه کند، اما فروغی در زمان مدیریت خود نه تنها چیزی به این شبکه اضافه نکرد بلکه از اندوخته‌های این شبکه هم خرج کرد و با هزینه‌های بسیار گزاف و سرسام‌آور برنامه‌هایی تولید کرد که کیفیتشان در حد برنامه‌های مدرسه‌ای بود و انتظار می‌رفت که شبکه‌های نوپا و کم بضاعت چنین برنامه‌هایی بسازند. به طور کل، مدیریت شبکه سه نتوانست به آن حجم از بودجه، محبوبیت و اعتباری که در اختیارش بود، چیزی بیفزاید.

جوادزاده اذعان کرد: استانداردهای شبکه سه در چند سال اخیر با اُفت بسیاری همراه بوده است تا جایی که حتی نتوانسته برنامه‌هایی تولید کند که استانداردهای از پیش تعیین‌شده خود را حفظ کند.

وی افزود: در سال‌های اخیر آنچه خروجی شبکه سه سیما نشان داده این بوده که این شبکه، استانداردهای خود را بیش از ده برابر ضعیف کرده است و برنامه‌ها بی‌خاصیت شده‌اند، چرا که طرح به درد بخوری نداشند و نمی‌توانند مخاطب را جذب کنند و دلیل آن هم این است که آقای فروغی شناختی از محیط و رسانه‌ای که در آن مشغول به فعالیت است، ندارد و اگر فیلم و سریالی توانسته تا حدودی مخالطب را به خود جذب کند دلیلش سیما فیلم بوده نه این شبکه.

کارشناس رسانه ادامه داد: سوالی که فروغی باید خیلی واضح به آن پاسخ گوید این است که با چه معادله و محاسبه‌ای فردوسی‌پور را کنار گذاشت، البته در این بین مباحث در فضای مجازی درباره کنارگذاشتن فردوسی‌پور مطرح شده که باید گفت اصلا وجود خارجی نداشته و کذب محض است و اینکه می‌گویند از نهادهای بالاتر از سازمان برای کنار گذاشتن او  دستور صادر شده است اصلا صحت ندارد و بهتر است مدیریت شبکه سه به این سوال پاسخ دهد که چرا برنامه‌ای که ارزش افزوده سازمان بود و بخشی از آرامش روانی جامعه را تامین می‌کرده  باید از این شبکه حذف شود. و صرف اینکه ایشان مدیر شبکه بوده و می‌توانسته  چنین تصمیمی بگیرد اصلا درست نیست و این چنین حرف زمانی صحیح است که ما شاهد اتفاقات خوبی در این شبکه باشیم که متاسفانه چنین نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1145128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =