کمبود آب بدن در کودکان چه خطراتی دارد؟

عضو هیأت علمی گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کمبود آب بدن در کودکان باید به سرعت جبران شود تا این گروه سنی دچار مشکلات جدی نشوند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بهاره ایمانی  اظهار کرد: در روزهای گرم سال، موارد گرمازدگی کودکان نیز افزایش می یابد و بهتر است که تا حد امکان کودکان را از منزل خارج نکنیم و اگر هم خارج می‌شوند لباس نازک نخی و رنگ روشن به تن داشته باشند و در کنار آن مصرف مستمر نوشیدنی‌ها و مایعات، میوه‌ها، شربت‌ها و آّب‌های طعم‌دار شده با لیمو، نعناع و دیگر گیاه‌ها را داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

بهترین غذاهای آهن دار برای کودکان

وی با بیان اینکه در مواقعی که بدن بچه گرم است با دستمال مرطوب و آب با دمای معمولی بدنش را خنک کنند تا هوشباری بازگردد، خاطرنشان کرد: در چنین مواقعی از ریختن آب سرد مستقیم باید خودداری شود، زیرا انجام این کار ممکن است که خطرات سنگ کوب و ایست قلبی را به همراه داشته باشد.

دکتر ایمانی افزود: در فصل تابستان مصرف غذای سبک، ویتامین‌ها، میوه‌جات، سبزیجات، دمنوش، دوغ خانگی به تمامی گروه‌های سنی از جمله کودکان توصیه‌ می‌شود و در کنار آن مصرف دوغ گازدار، نوشابه، دلستر و دیگر نوشیدنی‌های گازدار توصیه نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه کمبود آب بدن در کودکان باید به سرعت جبران شود، گفت: این گروه سنی توان افراد بزرگتر را ندارند که بتوانند در یک زمان طولانی مدت طاقت بیاورند و باید مشکل کم‌آبی آنان در زمان سریع و کوتاه جبران شود تا دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1145148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =