خوراکی‌هایی که خوردنشان به همراه شیر مضر است

برخی دوست دارند شیر را سرد یا گرم بنوشند، برخی دوست دارند آن را با اضافه کردن شکلات بنوشند و برخی آن را با موز می نوشند. راه های زیادی وجود دارد که مردم صبح یا شب شیر را در رژیم غذایی خود قرار دهند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، ما اغلب نگران ترکیب چیزی سالم با یک لیوان شیر هستیم، اما احتیاط کنید و از مصرف این چند ماده غذایی با شیر خودداری کنید.

بیشتر بخوانید:

شیر سرد یا داغ کدام یک سالم‌تر است؟

ممکن است نام شیر بادام یا شیر بادام هندی را نیز شنیده باشید. در حالی که این گزینه‌ها خوب و سالم به نظر می‌رسند، برخی از مواد غذایی هستند که هرگز نباید لیوان شیر خود را با آنها ترکیب کنید.

هضم شیر طولانی است و بنابراین، برای مثال، اگر شیر و لیمو یا هر مرکباتی را با هم داشته باشید، شیر منعقد می شود. این می تواند منجر به گاز و سوزش سر دل شود. برخی افراد نیز به لاکتوز حساسیت دارند به این معنی که قادر به هضم لاکتوز موجود در شیر نیستند.

به توصیه این پژوهشگر طب سنتی، افراد با مزاج سرد بخصوص سرد و تر، باید لبنیات را همراه مصلح مصرف کنند و افرادی که به هر دلیل قادر به مصرف شیر و ماست نیستند، از سایر منابع کلسیم‌دار مانند کشک و ماست چکیده استفاده کنند.

در ادامه به  برخی از خوراکی هایی که هرگز نباید با شیر ترکیب کنید پرداخته شده است، زیرا می توانند بیشتر از اینکه مفید باشند، مضر شوند.

از خوردن ماهی و شیر خودداری کنید

 این ترکیب باعث ایجاد عدم تعادل می شود که می تواند منجر به تغییرات شیمیایی در بدن شود. دکتر مون می گوید: «هرگز ماهی و انواع گوشت را با شیر نخورید، زیرا می تواند منجر به مشکلات گوارشی و حتی سنگینی شود.»  در غیر این صورت باید به خاطر این اشتباه فاحش زجر بکشید. 

از خوردن موز و شیر خودداری کنید

از قدیم الایام، به ما گفته شده است که شیر و موز ترکیبی سالم هستند. اگر شما هم شیر و موز را با هم مخلوط کرده اید، وقت آن است که صبر کنید و متوقف شوید. دکتر مون می‌گوید: ترکیب شیر و موز سنگین است و هضم آن به زمان زیادی نیاز دارد و همچنین احساس خستگی خواهید کرد. بنابراین، این دو ماده مغذی را می توان با خیال راحت به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل به صورت جداگانه مصرف کرد.

از مصرف هندوانه و شیر خودداری کنید

شیر با میوه های زیاد می تواند ترکیب مضری باشد که می تواند سلامت شما را تحت تاثیر قرار دهد. شاید باور داشته باشید که یک میوه فوق العاده سالم را با شیر ترکیب می کنید، اما در اشتباه هستید. شیر به عنوان یک ملین عمل می کند و هندوانه دارای خواص ادرارآور است. از این رو، ترکیب آنها می تواند منجر به مشکلات گوارشی و ایجاد سموم شود که می تواند منجر به استفراغ یا حرکات شل شود. پس از آن اجتناب کنید.

از ترکیب مواد ترش با شیر خودداری کنید

دکتر مون می گوید: «مرکبات یا مواد اسیدی را با شیر مخلوط نکنید. حتی میوه های غنی از ویتامین C نیز نباید با شیر مصرف شوند. چون هضم شیر بیشتر طول می‌کشد و وقتی کسی شیر و لیمو یا هر مرکباتی را با هم انتخاب می‌کند، شیر تمایل به انعقاد دارد. این باعث ایجاد گاز و سوزش سر دل می شود و سلامت شما را تحت تاثیر قرار می دهد. همچنین ممکن است باعث احتقان، سرماخوردگی، سرفه، بثورات و آلرژی شود.

منبع: سلامت نیوز

انتهای پیام/

کد خبر: 1145159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =