بدهی ۴۵ میلیارد تومانی دانشگاه تربیت مدرس به پایگاه‌های علمی دنیا

سرپرست دانشگاه تربیت مدرس گفت: در حال حاضر این دانشگاه ۴۵ میلیارد تومان بدهی به پایگاه‌های علمی دارد که از سال ۹۴ تا کنون پرداخت نشده است.

فرهاد دانشجو سرپرست دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به بدهی برخی از دانشگاه‌ها به پایگاه‌های علمی دنیا اظهار کرد: این بدهی از دولت‌های گذشته باقی مانده است، به این معنا که دولت‌های پیشین از هفت سال پیش یعنی سال ۹۴ اقدام به پرداخت بدهی این دانشگاه را نکرده‌اند. 

وی در پاسخ به این پرسش که راهکار دانشگاه تربیت مدرس برای پرداخت بدهی به پایگاه‌های علمی دنیا چیست، گفت: دو پایگاه علمی هستند که تقریبا ۷۰ درصد منابع علمی این دانشگاه را تامین می‌کنند؛ بنابراین تلاش شده تا با رایزنی ارتباط مجدد با این دو پایگاه برقرار شود و به زودی این مشکل حل خواهد شد؛ اما قطع ارتباط سایر مراکز علمی هنوز باقی مانده و باید برای حل مشکل چاره اندیشی شود. 

دانشجو با اشاره به میزان بدهی دانشگاه تربیت مدرس به پایگاه‌های علمی تصریح کرد: در حال حاضر این دانشگاه ۴۵ میلیارد تومان بدهی دارد. این مبلغ بدهی برای هزینه‌های ثبت نام و عضویت است. این مشکل از سال‌ها پیش تا کنون باقی مانده است.

سرپرست دانشگاه تربیت مدرس درباره اینکه که قطع همکاری پایگاه‌های علمی با دانشگاه‌ تربیت مدرس، برای دانشجویان مشکلات بسیاری را ایجاد کرده است، گفت: این قطع ارتباط فقط مختص دانشگاه تریبت مدرس نیست؛ بلکه بیشتر دانشگاه‌های مطرح کشور مانند صنعتی امیرکبیر، اصفهان و شیراز نیز برای دسترسی به مقالات علمی به روز دنیا دچار مشکل هستند. در نتیجه بای برای حل این مشکل دانشگاه‌های کشور چاره‌اندیشی شود. 

وی در پایان با اشاره به مشکل بودجه دانشگاه‌ها در ایران خاطرنشان کرد: دانشگاه تربیت مدرس از لحاظ بودجه و تامین هزینه‌های جاری دانشگاه بسیار در مضیقه است. البته این تنگنای اقتصادی نسبت به سال گذشته بهبود خوبی داشته است ولی همچنان وجود دارد؛ اما امیدواریم این بدهی تا آخر امسال پرداخت شده و مجددا ارتباط علمی با جهان برقرار شود. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1145161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =