معرفی نوشیدنی فوق العاده برای روزهای گرم سال

گیاه آلوئه ورا خواص بیشماری دارد که اغلب برای شفاف سازی پوست از آن نام برده می شود. خواصی چون بالا بردن ایمنی و افزایش انرژی بدن از جمله خواص دیگر آلوئه ورا می باشد. از برگ های آلوئه ورا می توان مربا و کمپوت نیز تهیه نمود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، آلوئه ورا گیاهی است که اغلب خواص آن برای پوست و مو شناخته شده می باشند. اما خواص آلوئه ورا بسیار زیاد می باشد که از جمله آن ها می توان به زدودن سموم بدن، تصفیه خون، آنتی باکتریال بودن آن برای درمان بیماری های باکتریایی و افزایش قدرت ایمنی و انرژی بدن نام برد. از آلوئه ورا می توان مربای آلوئه ورا، کمپوت آلوئه ورا و نوشیدنی آلوئه ورا را تهیه نمود. که در اینجا با طرز تهیه شربت آلوئه ورا آشنا خواهید شد.

بیشتر بخوانید:

رهایی از گرمازدگی بامصرف این نوشیدنی‌ها

در روزهای گرم سال تب تهیه شربت های خانگی نیز بالا می رود. از جمله شربت های محبوب در خانواده های ایرانی شربت سکنجبین و شربت آلبالو می باشند. در این میان شربت های خاص و پرخاصیت همچون شربت آلوئه ورا نیز همواره طرفداران بسیاری دارد. همانطور که گفتیم آلوئه ورا دارای خواص بیشماری است که نمی توان براحتی از آن گذشت. در این مطلب آموزش درست کردن شربت آلوئه ورا که با کمی شیرین نمودن و رقیق نمودن آن می توان شربت آلوئه ورا را تهیه نمود، ارائه داده ایم.

برای تهیه شربت آلوئه ورا سخت ترین قسمت، جداسازی ژل شفاف آلوئه ورا از داخل برگ آن می باشد. معمولا ژل برگ های آلوئه ورای تازه دارای طعم تلخی می باشد. که باید با آب سرد آن را خوب بشویید یا با محلولی از یک قاشق غذاخوری سرکه سفید و یک فنجان آب، لایه زرد رنگ روی ژل را از بین ببرید.

مواد لازم:

ژل شفاف آلوئه ورا: دو قاشق غذاخوری

آب لیموی ترش یا از هر نوع مرکبات چون پرتقال، گریپ فروت و…: یک فنجان

طرز تهیه شربت آلوئه ورا:

ابتدا برگ های آلوئه ورا را به قطعات کوچکتر برش دهید تا راحتتر بتوانید پوست آن را جدا نمایید. بعد از جدا نمودن پوست سبز رنگ آن سعی نمایید تا لایه زرد رنگی که روی ژل هست را نیز جدا نمایید. البته می توانید به خوبی در زیر آب سرد بشویید یا با محلول سرکه سفید و آب، این لایه زرد رنگ که عامل تلخی و سبب اسهال و ناراحتی های معده می گردد را به خوبی از بین ببرید.

سپس باید بلافاصله ژل را در مخلوط کن ریخته (زیرا برخی مواد مغذی خود را در واکنش با اکسیژن از دست خواهد داد) و به همراه آبمیوه دلخواه خود میکس نمایید. تا محلول صاف و یکدستی ایجاد شود. با توجه به ذائقه خود برای شیرین کردن شربت می توانید از عسل و یا شکر نیز استفاده نمایید. همچنین برای رقیق کردن و خنک نمودن آن از مخلوط آب و یخ به اندازه کافی استفاده نمایید. برای درست کردن نوشیدنی پالپ دار نیز می توانید تکه های میوه های مورد نظر یا تکه های ژل آلوئه ورا را در طرز تهیه شربت آلوئه ورا به شربت اضافه نمایید.

آموزش تهیه شربت آلوئه ورا با روشی دیگر

شربت آلوئه ورا از انواع نوشیدنی های پر طرفدار و پر خاصیت می باشد که می توان در کنار نوشیدنی های سرد دیگر همچون شربت کهکشانی و شربت خاکشیر در منزل به روش های مختلفی تهیه کرد و از خواص و فواید درمانی آن ها بهره مند شد. در ادامه این بخش قصد داریم علاقمندان به تهیه نوشیدنی های مختلف را با روش دیگر شربت آلوئه ورا آشنا نماییم.

مواد لازم:

آلوئه ورا: یک برگ

آب پرتغال یا عصاره لیمو ترش: یک عدد

آب: ۴ لیوان

عسل: ۵ الی ۶ قاشق غذاخوری

تخم ریحان و گلاب در صورت دلخواه: به مقدار نیاز

دستور تهیه:

در این دستور تهیه ساده نیز باید ژله شفاف آلوئه ورا را از برگ آن جدا کنید برای این منظور همچون دستور بالا، برگ آلوئه ورا را خوب شستشو دهید و به قطعاتی کوچک تر برش بزنید، سپس قسمت لایه سبز زیرین و بالایی و تیغه های برگه آلوئه ورا را جدا کنید و دور بریزید.

بعد از جدا سازی ژله شفاف آلوئه ورا برای از بین بردن تلخی، آن را به مدت ۲۰ دقیقه درون آب خنک بگذارید و در طی این زمان چند مرتبه آب ژله را عوض نمایید تا به طور کامل تلخی آن بر طرف گردد. به یاد داشته باشید که هر چه قدر برگ آلوئه ورا تازه تر باشد تلخی ژله آن نیز بیشتر می باشد.

درون میکسر عصاره لیمو ترش، آب و عسل را خوب مخلوط نمایید و بعد ژله آلوئه ورا را ساطوری به قطعاتی کوچک تر برش بزنید و به مخلوط بیفزایید. سپس در صورت تمایل می توانید مقداری تخم ریحان به همراه گلاب به آن اضافه نمایید و بعد این نوشیدنی سرد را میل کنید.

شربت آلوئه ورا این شربت خوشمزه و گوارا در عین حال پر از خاصیت، نوش جان شما و خانواده تان باشد. برای آشنایی با طرز تهیه انواع نوشیدنی سرد کلیک نمایید.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1145163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =