روش‌هایی برای رهایی از شر التهاب و جوش‌های صورت

فکر می کنید هیچ راهی برای درمان جوش و لک های صورت تان وجود ندارد؟ در این مقاله با ما همراه باشید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، جالب است بدانید که داشتن پوستی سالم و زیبا یکی از مهمترین فاکتورهای زیبایی در همه افراد به حساب می آید. فراموش نکنید که درمان لک و جای جوش یک دغدغه همگانی برای اشخاص خواهد بود که برای درمان آن راه حل های بسیاری وجود خواهد داشت، اگر برایتان سوال پیش می آید که چگونه صورتی بدون جوش و لک داشته باشیم؟ 

بیشتر بخوانید:

روش‌های موثر برای درمان جای جوش

شستشوی صورت با ژل شستشوی مناسب با پوست تان

شستن پوست با ژل شستشوی مناسب با پوست تان یکی از راه های جلوگیری از ایجاد جوش های چرکی و سر سیاه می شود که بر اثر وجود میکروب و باکتری ها بر روی پوست ظاهر خواهند شد.

نکته:اگر شما هم حوصله شستشوی صورت خود را نداشته و اکثرا تنبلی کرده و صورت خود را  نمی شوئید می توانید با خرید فیس براش از شر این مشکل راحت شده و مطمئن باشید که فیس براش ها برای شستشوی صورت تان بهتر هستند و کمک بسیاری در راستای داشتن پوستی سالم به شما خواهند کرد.

نوشیدن ۸ لیوان آب را فراموش نکنید

بطورکلی برای حفظ سلامتی بیشتر سعی کنید نوشیدن آب را در اولویت های برنامه روزمره خود قرار بدهید تا در  کنار آن پوستی شفاف و سالم داشته باشید، فراموش نکنید که کم آبی بدن پوست شما را دچار خشکی بیش از حدی می کند که ممکن است در طولانی مدت باعث پیری زودرس در شما شود که اصلا نتیجه خوبی به همراه نخواهد داشت. 

کرم ضد آفتاب

از دیگر گزینه های مورد نظر در راستای بروز لک های تیره بر روی پوست باید  به اشعه های مضر آفتاب و رادیکال های آزاد موجود در هوا اشاره کنیم که بسیار ضرر داشته و می تواند به پوست شما آسیب های بسیاری بزند. به یاد داشته باشید برای خروج از منزل بهتر است از یک لایه ضخیم ضد آفتاب بر روی پوست خود مالیده تا پوست شما را به درستی پوشش دهد، 

مرتب آرایش نداشته باشید

استفاده از مواد آرایشی به صورت مداوم و هر روز می تواند باعث عدم نفس کشیدن پوست شما شده و رطوبت مورد نیاز و اکسیژن به پوست تان نخواهد رسید و در نهایت منجر به آسیب پوستی خواهد شد.

به جوش های خود دست نزنید

برای داشتن پوستی سالم بهتر است از ایجاد صنایع دستی بر روی پوست خود جلوگیری کرده و اصلا به جوش های خود دست نزنید.

برنزه نکنید 

اگر شما هم از دوست داران پوستی برنزه و آفتاب سوخته هستید باید به شما یادآوری کنیم که اشعه مضر آفتاب بروز لک های قهوه ای را به احتمال نود درصد افزایش خواهد داد و شما برای از بین بردن این لک ها هیچ کاری نمی توانید انجام دهید چرا که پوست تان بسیار آسیب دیده است. 

چگونه در عرض یک هفته پوستی صاف داشته باشیم؟ 

برای داشتن پوستی سالم بهتر است چند نکته را فراموش نکنید که شامل: 

پاکسازی پوست

قبل از هر اقدامی باید بدانید که داشتن پوستی سالم تنها با پاکسازی و لایه برداری آن اتفاق خواهد افتاد، در این روش شما لایه های مرده پوست خود را برداشته و به پوست خود این فرصت را می دهید تا در صورت نیاز اکسیژن و مواد مغذی را جذب خود  کند. برای پاکسازی آرایش صورت شاید پاک کننده آرایش خانگی یک راه حل مناسب باشد.

تونر پوست

شما با استفاده از تونر پوست این امکان را به پوست خود می دهید تا PH پوست شما را متعادل کند و به صورت یک مرطوب کننده غیر مستقیم پوست شما را آبرسانی خواهد کرد، این محصول پوست شما را نرم و صاف کرده و در فرآیند پاکسازی و ترمیم پوستت نیز بسیار کمک می کند. 

ماسک ورقه ای صورت 

ماسک های ورقه ای حاوی مواد مغذی و مفیدی هستند که باید بر روی پوست تان گذاشته شود تا در صورت نیاز پوست شما را تقویت کنند. استفاده از ماسک ورقه ایی می تواند هفته ایی ۲ بار به مدت ۲۰ دقیقه انجام شود تا تاثیرات آن را بر روی پوست تان مشاهده کنید و پس از آن نیز شما برای خرید ماسک صورت ورقه ایی با تنوع بالا در جنس، کیفیت و مواد تشکیل دهنده خود می توانید با فروشگاه اینترنتی الانزا همراه شوید و خریدی با قیمت مناسب و به صرفه انجام دهید.

کرم دور چشم

یکی دیگر از راه های حفظ سلامتی پوست استفاده از کرم دور چشم می باشد که به شما برای داشتن پوستی سالم و زیبا کمک خواهد کرد، از آنجایی که پوست دور چشم بسیار حساس و فاقد منافذ باز می باشد پس رسیدگی بیشتری نسبت به دیگر نواحی صورت نیاز دارد. برای داشتن پوست دور چشم سالم و بدون چین و چروک می توانید از محصولات آرایشی و مراقبتی دور چشم استفاده کرده و دیگر نگران پیری زودرس این نواحی نباشید. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1145165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =