حوادث اخیر در افغانستان ۱۹۰۰ قربانی گرفت+ تصاویر

بر اساس اعلام مقامات حکومت سرپرست افغانستان در نتیجه وقوع زلزله و سیل‌های ویرانگر اخیر در این کشور ۱۹۰۰ تن جان باخته، ۲۰۰۰ هزار نفر زخمی شده، صدها راس دام از بین رفته و هزاران خانه مسکونی نیز تخریب شده‌است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز؛ بامداد روز چهارشنبه (۱ تیر) زمین‌لرزه‌ شدید، شرق افغانستان از جمله ولایت‌های پکتیکا و خوست را تکان داد.

بیشتر بخوانید:

ابراز همدردی ایران با بازماندگان حادثه زلزله در افغانستان

بر اساس اعلام مقامات حکومت طالبان در این زلزله مرگبار تاکنون ۱۵۰۰ نفر جان باخته و ۲۰۰۰ تن دیگر زخمی شدند. آنها هشدار دادند که احتمال دارد شمار تلفات در حالی افزایش یابد که تلاش‌های نجات هنوز هم جریان دارد.

از همان ساعات اولیه وقوع زمین‌لرزه سفارت جمهوری اسلامی ایران از ارسال دو هواپیما کمک‌های اولیه از سوی این کشور به مناطق زلزله‌زده خبر داد.

همچنین علاوه بر ارسال محموله؛ بامداد امروز تیم ۱۸ نفره از امدادگران متخصص سازمان امدادونجات هلال‌احمر ایران نیز از طریق هوایی به افغانستان اعزام شدند.

برخی کشورهای دیگر نیز از جمله قطر و ژاپن نیز برای اعزام نیرو و ارسال کمک‌های بشردوستانه به افغانستان اعلام آمادگی کرده‌اند.

از سوی دیگر نیز جاری شدن سیل در برخی ولایات افغانستان در کنار زمین لرزه تلفاتی را پی داشته است.

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث اعلام کرده است که ۴۰۰ تن در نتیجه جاری شدن سیلاب‌ها در چند روز گذشته در سراسر افغانستان جان‌ خود را از دست داده‌اند.

چندین ولایت افغانستان در روزهای اخیر شاهد بارش باران‌های شدید و جاری شدن سیلاب‌های زیان‌آور بوده است. به گفته مسوولان در آن وزارت، سیلاب‌های اخیر زیان‌های هنگفت مالی به شهروندان وارد کرده است.

مولوی شرف الدین مسلم، معان وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث حکومت سرپرست افغانستان، گفت که عملیات نجات و کمک به آسیب دیدگان آغاز شده است.

ولایت‌های ننگرهار، کنر، بدخشان، نورستان، لغمان، پنجشیر، پروان، کابل، کاپیسا، میدان وردک، بامیان، غزنی، لوگر، سمنگان، سرپل، تخار، پکتیا، پکتیکا، خوست و دایکندی به شمول سالنگ‌ها از ولایت‌های اند که در چند روز اخیر شاهد باران‌های شدید و سرازیر شدن سیلاب‌ها بوده اند.

حوادث اخیر در افغانستان ۱۹۰۰ قربانی گرفت+ تصاویر

حوادث اخیر در افغانستان ۱۹۰۰ قربانی گرفت+ تصاویر

حوادث اخیر در افغانستان ۱۹۰۰ قربانی گرفت+ تصاویر

حوادث اخیر در افغانستان ۱۹۰۰ قربانی گرفت+ تصاویر

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1145283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =