وزارت خارجه سوئد: شهروندان به ایران سفر نکنند

وزارت خارجه سوئد با توجه به نزدیک شدن به اتمام دادگاه «حمید نوری» از شهروندانش خواست به ایران سفر نکنند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، وزارت خارجه سوئد امروز پنجشنبه در بیانیه‌ای از شهروندانش خواست از سفر به ایران خودداری کنند.

بیشتر بخوانید:

اقدام عجیب سوئدی‌ها در برخورد با حمید نوری

این بیانیه در شرایطی صادر شده که تنش‌ها در روابط ایران و سوئد به دلیل تبانی نظام قضائی سوئد با گروهک تروریستی منافقین برای دستگیری و محاکمه «حمید نوری» شدت گرفته است.  

حمید نوری در تاریخ ۹ نوامبر ۲۰۱۹ با تبانی نظام قضائی سوئد و گروهک تروریستی منافقین دستگیر شد. دو نفر از اعضای این گروهک آبان‌ماه ۹۸ از طریق یک دفتر حقوقی در انگلیس گزارشی حاوی ادعاها و اتهامات واهی علیه نوری به مقام‌های سوئدی ارائه می‌کنند و همزمان به بهانه حل و فصل اختلافات خانوادگی دخترخوانده نوری، وی را به سوئد می‌کشانند.

در ده‌ها جلسه دادگاه که علیه حمید نوری برگزار شد غیر از شهادت اعضای گروه تروریستی منافقین هیچ مستندات قابل توجهی علیه ایشان مطرح نشده است. وکلای نوری دی‌ماه سال جاری گفته بودند در جلسات قبلی دادگاه چندین نوبت مورد ضرب و شتم نیروهای امنیتی سوئد قرار گرفته است. 

حمید نوری اما یک کارمند ساده قوه قضائیه بوده که از سال ۷۰ خود را بازنشسته کرده و ۳۰ سال است که شغل آزاد دارد.  حمید نوری در فرصت کوتاهی که دادگاه برای دفاع از خود به او داده، علاوه بر افشاگری در خصوص سوابق جنایتکارانه منافقین در ایران، نسبت به چگونگی ربوده شدن، روند دادرسی و نوع برخوردها در زندان انفرادی سوئد نیز اعتراضات صریحی انجام داده که حقیقت حقوق بشر غربی و نوع برخورد سیاسی آنها با این موضوع انسانی را به خوبی هویدا می‌کند.

در بیانیه وزارت خارجه سوئد که امروز صادر شده آمده است: «به دلیل وضعیت امنیتی، وزارت امور خارجه انجام هر سفری به ایران را توصیه نمی‌کند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «ایران به اشکال  مختلف نارضایتی خودش را از تداوم محاکمه یک شهروند ایرانی در سوئد ابراز داشته است.»

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1145302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =