تقاضا برای تحصیل در رشته‌های هنر 3 برابر رشد داشته است

رییس سازمان امور دانشجویان از رشد سه برابری تقاضا برای تحصیل در رشته های هنر طی یک دهه خبر داد و گفت: در سال 90 تنها ۵۳ هزار نفر تقاضا برای تحصیل در این رشته ها وجود داشت و بعد از یک دهه، امسال شاهد ۱۶۱ هزار متقاصی در رشته های هنری هستیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، هاشم داداش پور در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه هنر اصفهان با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به ظرفیت فراوان هنر به عنوان یک ابزار در پیشبرد اهداف ملت‌ها و انتقال آرمان‌ها و اندیشه‌ها، متاسفانه بدلیل عدم ایجاد پل ارتباطی با صنعت و اقتصاد، کمتر از این پتانسیل استفاده مطلوب بعمل آمده است.

بیشتر بخوانید:

عقب‌ماندگی مراکز رشد و نوآوری ایران در حوزه فرهنگ و هنر/ نحوه ارتباط جامعه با صنعت در حوزه علوم انسانی روشن نیست

رییس سازمان امور دانشجویان در ادامه با اشاره به چهار دانشگاه هنر تهران، تبریز، شیراز و اصفهان، که در سه دهه گذشته تاسیس شدند، از آنها بعنوان چهار مکتب هنری نام برد و گفت : همانطور که در گذشته مکتب اصفهان و شیراز و ... را داشتیم، باید امروز نیز این دانشگاه‌ها با تجهیز به علم روز و امکانات و پرورش سرمایه‌های انسانی، به احیای مکتب‌های ارزشمند هنری گذشته بپردازند.

داداش پور در ادامه به اقبال جوانان به رشته‌های هنری اشاره کرد و خاطر نشان ساخت : در سال ۱۳۹۰ از یک میلیون و ۲۸۰ هزار دانشجو، تنها ۵۳ هزار نفر تقاضا برای این رشته ها وجود داشت و بعد از یک دهه، امسال شاهد ۱۶۱ هزار متقاصی در رشته‌های هنری هستیم و این یعنی رشد سه برابری و این نشانگر علاقمندی لایه‌های اجتماعی جامعه به هنر است که وظیفه وزارت علوم را در پاسخگویی به مطالبات هنری بیش از گذشته می‌نماید.

معاون وزیر علوم به تقسیم‌بندی دانشگاه‌ها پرداخت و بیان کرد: نسل اول دانشگاه ها را آموزش محور می‌توان نام نهاد، نسل دوم را پژوهش محور و نسل سوم، نسل کارآفرین هستند و انتظار می‌رود دانشگاه‌های هنر  در کنار انجام ماموریت‌های آموزش و پژوهش با نگاهی ویژه به کارآفرینی در حوزه هنرهای صنایع اسلامی در سطح آکادمیک نسبت به تجهیز و راه‌اندازی کارگاه‌های متعدد کارآفرینی هنر اقدام نمایند و با پیوند با اقتصاد به رشد و شکوفایی برسند.

وی از دانشگاه‌ها به عنوان مهمترین و ارزشمندترین دارایی هر استان نام برد و از مجموعه مدیران دولتی استان‌ها در خواست توجه ویژه به این سرمایه‌ها نمود و تاکید کرد: در دولت سیزدهم اختیارات قابل  توجهی به استانداران داده شده و هر استاندار نقش دولت را در استان ایفا می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1145341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =