روسیه در صادرات غلات دخالت نمی‌کند/  رد اتهام زنی‌های غرب علیه مسکو

رئیس جمهور روسیه با رد اتهام زنی های غرب علیه کشورش تأکید کرد: برداشت غلات در روسیه خوب ارزیابی می شود؛ می‌توانیم ۵۰ میلیون تُن به بازارهای جهانی عرضه کنیم.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز به نقل از شبکه تلویزیونی راشا تودی، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌ جمهور روسیه امروز جمعه در سخنانی اعلام کرد: روسیه در صادرات غلات دخالت نمی کند. شاهد علاقه مندی کشورهای «بریکس» و شرکای آن برای همکاری با روسیه هستیم.

بیشتر بخوانید:

مخالفت کی‌یف با طرح روسیه-ترکیه برای حل مشکل غلات

رئیس جمهور روسیه در ادامه با رد اتهام زنی های غرب علیه کشورش تأکید کرد: برداشت غلات در روسیه خوب ارزیابی می شود؛ می‌توانیم ۵۰ میلیون تُن به بازارهای جهانی عرضه کنیم.

به گزارش الجزیره، «ولادیمیر پوتین» اضافه کرد: ما با آزادسازی غلات اوکراینی مخالف نیستیم و آماده ایم تا در صورت حذف مین‌ های دریایی اوکراین، خروج آزاد کشتی‌ ها را نیز تضمین کنیم. افزایش شدید تورم در جهان نتیجه چندین سال کار غیرمسئولانه کشورهای گروه ۷ است؛ نه عملیات ویژه روسیه.

بر اساس اعلام خبرگزاری اسپوتنیک، وی در نشست «بریکس پلاس» در این ارتباط گفت: برای حفظ تسلط خود، برخی کشورها مدام به دنبال جایگزینیِ ساختار جهانی کنونی هستند؟ چه کسی این قوانین را ابداع کرده، نامشخص است.

پوتین در ادامه افزود: افزایش شدید تورم دیروز و امروز رخ نداده است؛ نتیجه عملرد چند ساله آن ها است.

در هممین ارتباط، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین پیشتر به ادعاهای ترکیه در خصوص سرقت غلات از اوکراین پاسخ داد و آن را تکذیب کرد.

وی در این باره گفت: مسکو هیچ غله‌ ای از اوکراین را دزدی نکرده است

سخنگوی کرملین در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه مبنی بر اینکه آنکارا در مورد ادعای غلات مسروقه تحقیق خواهد کرد، گفت: این را باید از وزارت خارجه پیگیر باشید. روسیه هیچ غله‌ ای را (از اوکراین) ندزدیده است.

سفیر کی یف در آنکارا اوایل ژوئن مدعی شد خریداران ترک از جمله کسانی هستند که غلاتی را که روسیه از اوکراین دزدیده، را دریافت کردند. دیپلمات اوکراینی افزود که او از ترکیه خواسته است برای شناسایی و دستگیری افراد مسئول محموله‌های ادعایی اقدام کند.

دولت ترکیه به تازگی اعلام کرده است که اتهامات مطرح شده از سوی کی یف را بررسی می‌کند و اجازه نمی‌دهد چنین غلاتی وارد این کشور شود.

این در حالیست که تلاش‌های دیپلماتیک ترکیه موسوم به «دیپلماسی خط قرمز» برای حل بحران غذا ناشی جنگ در کشور اوکراین و خروج کشتی‌های حامل غلات از بنادر این کشور به‌طور مطلوبی پیش می‌ رود.

روسیه در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی (۵ اسفند سال گذشته) عملیات ویژه نظامی خود در اوکراین را با هدف غیرنظامی و نازی زدایی کردن این کشور آغاز کرد. این اقدام روسیه در حالی صورت گرفته است که به گفته مقامات این کشور چاره دیگری در برابر مسکو در مقابله با سیاست‌ های خصمانه غرب و ائتلاف نظامی ناتو نمانده بود.

منبع: مهر

کد خبر: 1145344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =