هکرها ۱۰۰ میلیون دلار از صرافی ارز دیجیتال ربودند

هکرها ۱۰۰ میلیون دلار را از یک صرافی ارز دیجیتال در سومین سرقت بزرگ رمز ارز در سال جاری میلادی ربودند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز به نقل از نشنال نیوز، هکرها 100 میلیون دلار را از یک صرافی ارز دیجیتال در سومین سرقت بزرگ رمز ارز در سال جاری میلادی ربودند.

بیشتر بخوانید:

۶۰۰ میلیون دلار رمزارز به سرقت رفت!

هارمونی، یک بلاک چین باز که اپلیکیشن‌های اتریوم را اجرا می‌کند، اعلام کرد که هک صرافی آن به نام هورایزون Horizon صبح پنجشنبه رخ داده است.

هارمونی صبح جمعه در یک رشته توئیت گفت: ما همکاری با مقامات کشوری و متخصصان جنایی را برای شناسایی مجرم و بازیابی وجوه سرقت شده آغاز کرده ایم.

این سومین هک بزرگ ارزهای دیجیتال در سال جاری میلادی محسوب می‌شود. هکرها بیش از 300 میلیون دلار را ازسایت ورم‌هول Wormhole در ماه فوریه و حدود 620 میلیون دلار از سایت رونین بریج Ronin Bridge در اواخر مارس سرقت کردند.

 به گفته کارشناسان حوزه ارزهای دیجیتال، حتی قبل از هک شدن هارمونی، پول سرقت شده از این پلتفرم‌های صرافی ارز مجازی بیش از یک میلیارد دلار بود.

بیش از 11 میلیارد دلار ارزهای دیجیتال در 9 سال گذشته توسط هکرها به سرقت رفته است.

اینساید بیت کوینز Inside Bitcoins، یک منبع خبری آنلاین ارزهای دیجیتال مستقر در لندن، در گزارشی در ژانویه اعلام کرد که تعداد هک ها در سال 2021 به اوج خود رسید و حداقل 8 شرکت هدف این سرقت‌ها قرار گرفتند.

بازار ارزهای دیجیتال گسترده است به طوری که بیش از 12000 صرافی آنلاین وجود دارد که دارایی‌های دیجیتالی مانند بیت کوین، اتر و سایر سکه های دیجیتال در آنها معامله می شود.

بر اساس این گزارش، جزئیات حساب که در حوزه رمزارز به آن کلیدهای خصوصی گفته می‌شود، در صورتی که به درستی ایمن نشده باشد، هک می‌شود و وجوهی که در آن حساب‌ها نگهداری می‌شوند می‌توانند دزدیده شوند.

احتمال هک شدن این سایت‌ها همچنان بالاست چرا که این بازار همچنان در حال گسترش است و بازارها و پلتفرم های مبادلات بیشتری در نقاط مختلف جهان در حال ظهور هستند.

سال گذشته، مجرمان سایبری حدود 7000 بیت کوین به ارزش 60.5 میلیون دلار را از بایننس، یکی از بزرگترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال در جهان، سرقت کردند.

شرکت هارمونی گفت: در حالی که تحقیقات خود را در کنار اف‌بی‌آی FBI و چندین شرکت امنیت سایبری ادامه می دهیم، شبانه روز روی این موضوع کار می‌کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1145350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =