دبیرستان معارف و علوم اسلامی سعادت در ۳ نقطه کشور تاسیس می‌شود

مشاور ریاست و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی از موافقت اصولی برای تأسیس دبیرستان معارف و علوم اسلامی سعادت در زابل خبر داد و گفت: این مدارس با آموزش معارف و علوم اسلامی و منطبق با استانداردهای وزارت آموزش و پرورش در سه نقطه کشور ایجاد خواهد شد که یکی از آنها در دارالولایه سیستان پیش بینی شده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست مشترک  علی سروری مجد، مشاور ریاست و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی با امام جمعه و مسئولان شهرستان زابل به منظور احداث مدرسه معارف و علوم اسلامی برگزار شد. 

سروری مجد در این جلسه از موافقت اصولی برای تأسیس دبیرستان معارف و علوم اسلامی سعادت در زابل خبر داد و گفت: این مدارس با آموزش معارف و علوم اسلامی و منطبق با استانداردهای وزارت آموزش و پرورش در سه نقطه کشور ایجاد می شود که یکی از آنها در دارالولایه سیستان پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی بیش از ۷۰۰ مدرسه سما در سطح کشور دارد که در سیستم آموزشی کشور نقش آفرینی می‌کنند و بسیاری از نخبگان کشور در این مدارس تحصیل کرده اند. ما به دنبال ایجاد مدرسه ای هستیم که آموزش معارف و علوم اسلامی داشته باشد.

رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان های دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به شکل گیری قرارگاه جهادی این دانشگاه در سیل لرستان در سال ۹۸ اظهار کرد: قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی  همچنان به فعالیت و خدمات رسانی خود در مناطق محروم و کمتر برخوردار ادامه می دهد و در انجام رسالت محرومیت زدایی و اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم از تمام ظرفیت های مادی و معنوی دانشگاه استفاده خواهد کرد. اعضای هیأت علمی، کارکنان و دانشجویان نیز همواره با این قرارگاه همکاری می کنند. 

سروری مجد یکی از اهداف سفر خود به سیستان را تشکیل و سازماندهی قرارگاه جهادی در این منطقه با محوریت دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی همواره در کنار مردم بوده و در حوادث و بلایای طبیعی با اعزام گروه های جهادی و بکار گیری تمامی توان و امکانات کوشیده است تا در راستای رفع مشکلات آنها اقدام کند.

 حوزه علمیه تمام ظرفیت خود را برای راه اندازی مدرسه معارف و علوم اسلامی در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی قرار می‌دهد

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی عزیزی، امام جمعه زابل نیز در این جلسه گفت: احداث مدرسه معارف و علوم اسلامی موجب تقویت هویت فرهنگی و پیشینه ولایی سیستان خواهد شد و زیرساخت های فرهنگی این منطقه را ارتقاء خواهد بخشید.

وی سیستان را قطب علوم اسلامی شرق کشور دانست و یادآور شد: حوزه علمیه تمام ظرفیت و توان خود را جهت راه اندازی مدرسه معارف و علوم اسلامی در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی قرار خواهد داد.

امام جمعه زابل تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی زابل می تواند در حوزه خانواده با توجه به مرکز مشاوره قوی و مرکز تحقیقاتی روانشناسی به مردم زابل کمک کند و مردم از نزدیک خدمات سازنده دانشگاه را درک کنند.

وی خواستار کمک دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی زابل در ایجاد کتابخانه الکترونیکی در این منطقه شد و افزود: با تأسیس این کتابخانه می توانیم گام های مثبت در مراودات علمی شیعه و سنی و همچنین تقریب مذاهب برداریم. 

لزوم مستندسازی همایش‌های بزرگ در دانشگاه آزاد اسلامی 

 مشاور ریاست و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان های دانشگاه آزاد اسلامی همچنین در ادامه سفر به استان سیستان و بلوچستان در شورای سیاست‌گذاری دومین جشنواره ملی شعر نبوی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زابل برگزار شد، حضور یافت.

وی در این جلسه بر لزوم مستندسازی همایش‌های بزرگ در دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد و گفت: مستندسازی و انتشار دستاوردهای بسیاری از همایش‌های بزرگ در دانشگاه آزاد اسلامی ضروری است که باید پیگیری شود و آثار فاخر حتماً منتشر شود.

 سروری مجد اظهار کرد: جشنواره‌های مختلف اسلامی و دینی مانند «قیام عاشورا از دیدگاه اهل سنت» و جشنواره ملی «شعر نبوی» از نفوذ افکار ضد اسلامی علیه برادران شیعه و سنی جلوگیری کرده است.

وی تاکید کرد: قطعاً برای برگزاری جشنواره‌های اسلامی و بزرگ با اهداف انقلابی و دینی ساعت‌ها وقت گذاشته و مباحث علمی و مذهبی بررسی می‌شود به همین دلیل آثار و برکاتش فراوان است.

رویداد عصر امید هویت‌بخشی مجدد به دانشگاه آزاد اسلامی بود

مشاور ریاست و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان های دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه تبیین بیانیه تربیت اجتماعی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان برگزار شد، گفت: دستاوردهای استان‌های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی هم‌افزایی را در رویداد عصر امید مضاعف کرد و باعث انعقاد تفاهم‌نامه بین واحدها شد. رویداد عصر امید هویت‌بخشی مجددی به دانشگاه آزاد اسلامی بود و اکنون دانشگاه به دو دوره قبل از رویداد عصر امید، و بعد از این رویداد تقسیم می‌شود؛ بنابراین اتکای دانشگاه به فناوری، دانش‌بنیان‌ها و منابع طبیعی می‌تواند تحولاتی در منطقه به وجود آورد. رسالت حل مسأله که اکنون در دانشگاه مطرح است باعث می‌شود تا متفکران برای برون‌رفت از مشکلات دلسوزانه راه‌حل دهند.

وی تصریح کرد: در دوران پسا کرونا باید تغییراتی در دانشگاه صورت می‌گرفت. از ۱۴ فروردین کلاس‌های حضوری در دانشگاه آزاد برگزار شد و همان‌طور که در آموزش غیرحضوری پیشگام بودیم در آموزش حضوری هم پیشگام شدیم به همین ترتیب در حوزه‌های مختلف نیز تغییر رفتار محیطی در مقایسه با قبل از کرونا کاملاً مشهود است. آیین‌نامه آراستگی سال ۹۷ با ویرایش جدید ابلاغ و در دوره پسا کرونا با اتخاذ تصمیمات جدید منجر به ابلاغ بیانیه تربیت اجتماعی شد.

رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان های دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: بر اساس این بیانیه باید شیوه اجرای جدیدی جایگزین می‌شد، رفتار و پوشش در محیط‌های علمی و آکادمیک در همه دنیا با محیط‌های دیگر متفاوت است؛ بنابراین استاد و دانشجو باید رعایت استانداردهای پوششی و رفتاری را داشته باشند که متولی این امر با توجه به این بیانیه اعضای هیأت علمی بوده و موظف به رعایت این اصول هستند. بیانیه تربیت اجتماعی ناظر بر رفتارهای شایسته و پوشش مناسب بوده و مباحثه بین استادان و برگزاری کارگاه‌های مختلف برای تبیین بیانیه لازم‌الاجر است و باید استادان به این موضوع اهمیت ویژه‌ای قائل شوند.

وی با تأکید بر اینکه از ظرفیت فضای مجازی برای صیانت محیط دانشگاه و تربیت اجتماعی باید استفاده کرد، افزود: حفظ استانداردهای کلاس توسط استاد از وظایف شرعی استاد است. رابطه عاطفی استاد و دانشجو می‌تواند بسیاری از مشکلات و معضلات را حل کند و جلوی افکار منحط و پوچ را بگیرد. باید به فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی خودمان اتکا کرده و با توجه به این پیشینه تعلیم و تربیت اجتماعی را تقویت کنیم، پیوستگی در انتقال فرهنگ زیست دانشگاهی مسأله‌ای است که با مدیریت استادان می‌تواند رشد و توسعه پیدا کند. شئون رفتاری و سبک زندگی اسلامی ایرانی و قوام فضایل اخلاقی و باورهای دینی می‌تواند توسط استادی تبیین شود که خود به این امور اعتقاد کامل داشته باشد.

بازدید سروری مجد از مرکز خیریه کرامت دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان

علی سروری مجد مشاور ریاست و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان های دانشگاه آزاد اسلامی از مرکز خیریه کرامت دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان  بازدید کرد. 

در این بازدید مقرر شد دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان امکانات تولید صنایع دستی را در اختیار زنان بی سرپرست که به فعالیت سوزن دوزی و خیاطی اشتغال دارند، قرار دهد و ضمن پرداخت دستمزد به تولیدکنندگان، محصولات آنها را در نمایشگاه دائمی برای فروش عرضه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1145374

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =