راهکارهایی برای خنک‌ماندن از گرمای تابستان

بسیاری از ما مشتاقانه منتظر هوای گرم‌تر و احساس آفتاب بر روی صورت خود هستیم اما مهم است که برای هوای گرم آماده باشید زیرا دمای بالا می‌تواند برای سلامتی خطرناک باشد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز،بسیاری از ما مشتاقانه منتظر هوای گرم‌تر و احساس آفتاب بر روی صورت خود هستیم اما مهم است که برای هوای گرم آماده باشید زیرا دمای بالا می‌تواند برای سلامتی خطرناک باشد.

بیشتر بخوانید:

رهایی از گرمازدگی بامصرف این نوشیدنی‌ها

بسیاری از افراد در مواجهه با آفتاب از کرم‌های ضدآفتاب استفاده می‌کنند و البته برخی از افراد از برنزه‌شدن لذت می‌برند اما آفتاب‌سوختگی می‌تواند موضوع بسیار جدی باشد و خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش دهد. برای محافظت پوست از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و حداقل هر دو ساعت یکبار آن را دوباره تمدید کنید. برای پوشاندن سر، گوش و چشمان از کلاه استفاده کنید و عینک آفتابی بزنید.

هنگامی که هوا گرم می‌شود، ممکن است پوست شما نیز خشک‌تر از حد معمول احساس شود. استفاده از مرطوب‌کننده می‌تواند به حفظ سلامت پوست شما کمک کند. اگر خال یا لکه‌های قهوه‌ای روی پوست خود دارید، معمولا بی‌ضرر می‌مانند اما اگر خونریزی کردند، یا تغییر اندازه، شکل یا رنگ داشتند، بدون معطلی آنها را به پزشک خود نشان دهید.

اگرچه محافظت از پوست مهم است اما قرار گرفتن مستقیم در معرض نور خورشید برای تولید ویتامین دی ضروری است. کمبود ویتامین دی با اختلالات شناختی، بیماری‌های قلبی عروقی و مشکلات استخوانی مانند پوکی استخوان مرتبط است.

وقتی هوا گرم است به راحتی دچار کم‌آبی یا گرمازدگی می‌شوید اما چگونه از کم آبی بدن جلوگیری کنیم. مطمئن شوید که مایعات زیادی می‌نوشید. سعی کنید ۶ تا هشت لیوان مایعات در روز بنوشید و اگر گرم است بیشتر.

یک رژیم‌غذایی متعادل داشته باشید تا به بدنتان کمک کنید نمکی را که با تعریق از دست می‌دهید جایگزین کند. گرمای شدید و شرایط خشک می‌تواند باعث کم‌آبی بدن و گرم‌شدن بیش از حد بدن شود.

گرمازدگی، خستگی ناشی از قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض گرمای بیش از حد است. علائم گرمازدگی شامل سردرد، سرگیجه، حالت تهوع یا استفراغ، تشنگی شدید، تعریق شدید و نبض سریع است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1145376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =