واریس را با این روش درمان کنید

امروزه به دلیل کمتر شدن تحرک و برخی دلایل دیگر ایجاد رگ های واریسی و عنکبوتی در افراد بسیار افزایش یافته است، برای درمان واریس پا ورزش هایی ساده اما کاربردی وجود دارد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، جامعه در حال پیشرفت است و ما کم کم در حال تبدیل شدن به ملتی کم تحرک هستیم. برای درک این موضوع کافیست یک دقیقه زمان بگذارید و به این فکر کنید که چه مدت در محل کار، جلوی تلویزیون یا اتومبیل خود نشسته اید. در واقع براساس یک مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی، نشان داد که امروزه افراد بسیار کمتر از ۲۰ سال پیش تحرک دارند.

بیشتر بخوانید:

بهترین ورزش برای مغز شناسایی شد

در حال حاضر بر اساس یک گزارش ۵۲ درصد از زنان و ۴۳ درصد از مردان ورزش نمی کنند و در هیچ فعالیتی مشارکت ندارند. در عوض این افراد تمام وقت خود را مشغول دستگاه های دیجیتال هستند، تلویزیون تماشا می کنند، نشسته اند و غذا می خورند. همه این موارد باعث چاقی، بیماری های قلبی و همچنین رگ های واریسی و عنکبوتی می شوند.

بهترین ورزش ها برای واریس و رگ های عنکبوتی

اخیرا مطالعه ای نشان داده است افرادی که کم تحرکی دارند از مشکلات قلبی عروقی نیز رنج می برند. با توجه به این که نوجوانان و بزرگسالان به طور متوسط ۵۰-۶۰ درصد از زمان خود را بی تحرک هستند این موضوع ترسناک به نظر می رسد بنابراین یک برنامه جامع ورزشی علاوه بر کمک به پیشگیری از واریس، به شما در مدیریت وزنی سالم و پیشگیری از بیماری های قلبی و سایر بیماری های مزمن کمک خواهد کرد.

شما مجبور نیستید ساعت ها زمان خود را در باشگاه باشید زیرا حتی چند دقیقه ورزش در هر نیم ساعت می تواند به شما در پمپاژ خون، تقویت عضلات پا، حمایت از رگ ها و تناسب اندام کمک کند. اگر می خواهید از واریس پاها پیشگیری کنید، به نمونه هایی از بهترین ورزش ها برای واریس و سلامتی نگاهی بیندازید :

۱- پیاده روی

پیاده روی ساده ترین تمرینی است که می توانید انجام دهید زیرا نیازی به تجهیزات خاصی ندارد. این یکی از بهترین تمرینات برای واریس است. اگر در نزدیکی ساحل یا چمن هستید سعی کنید با پای برهنه پیاده روی کنید.

آسان ترین کار این است که اگر در یک دفتر کار می کنید، بلند شوید و قدم بزنید یا این که اگر آپارتمان نشین هستید فاصله بین بلوک ها را قدم بزنید. تایمری تنظیم کنید تا به شما یادآوری کند که برای کسب حداکثر بهره وری حداقل نیم ساعت یا بیشتر پیاده روی کنید.

۵ دقیقه پیاده روی کوتاه در هر ۳۰ دقیقه می تواند موثر تر از پیاده روی طولانی روزانه برای سلامتی عروق باشد.

۲- درجا زدن و آهسته دویدن

اگر مشغول به کار هستید و نمی توانید هر نیم ساعت یکبار ازخانه بیرون بروید می توانید در محل کار و کنار میز خود مانند نرمش در جا بزنید.

این کار قلب را پمپاژ کرده و خون رسانی را تسهیل می کند. برای حداکثر بهره وری می توانید زانوهایتان را بالا آروده و آن ها را بچرخانید. اگر احساس می کنید نیاز به چالش بیشتر دارید، هنگام دویدن وزنه های سبکی را در هر دست بگیرید.

۳- بالا آوردن کف پا

اگر وقت زیادی را در محل کار پشت میز می گذرانید، این ورزش آسان را برای سفت شدن عضلات ساق پا امتحان کنید. پاهایتان را صاف روی زمین قرار دهید، سپس انگشتانتان پا را به آرامی بلند کنید و عضله ساق پا را بکشید. اکنون انگشتان پا را پایین آورده و پاشنه های پا را بالابیاورید، این حرکت را برای ۳۰ ثانیه یا یک دقیقه تکرار کنید.

۴- دویدن

یکی از بهترین تمرینات برای واریس، دویدن است زیرا یک تقویت کننده گردش خون خارق العاده است. پس هرگز با اعمال فشار زیاد به پاها ندوید. حتی ۲۰ دقیقه آهسته دویدن در صبح یا هنگام ناهار می تواند برای تقویت عضلات و قلب مفید باشد. اگر مشکلات مفصلی یا سایر محدودیت های جسمی دارید، قبل از شروع یک برنامه با پزشک خود ورزش کنید.

۵- دوچرخه سواری

دوچرخه سواری یکی از بهترین ورزش ها برای واریس است. دوچرخه سواری نه تنها ورزشی کم ضربه است بلکه راهی عالی برای تقویت عضلات و ساق پا است که از عروق نیز محافظت می کند. شما می توانید در خارج از فضای خانه دوچرخه سواری کنید یا این که یک دوچرخه ثابت بگیرید و با خیال راحت در خانه ورزش کنید.

همچنین می توانید حتی به صورت خوابیده و در هوا دوچرخه بزنید؛ بدین منظور به پشت روی زمین یا تشکی دراز بکشید و پاهای خود را به حالت رکاب زدن بر روی دوچرخه به سمت بالا حرکت دهید. این کار را تا جایی که می توانید در فواصل یک دقیقه ای با ۱۵ ثانیه استراحت انجام دهید.

در حین انجام این ورزش همانند سایر تمرینات هوازی، هیدراته بمانید و مدام آب بنوشید.

۶- کشش انگشتان پا

کشش انگشتان پا نیز همانند بالا بردن کف پا، یک تمرین آسان برای انجام در هر مکانی است. کافیست روی زمین دراز بکشید و پاهایتان را مقابل خود قرار دهید، انگشتان پا را تا آن جا که می توانید به جلو بیاورید و سپس به عقب برگردانید. این کار را به صورت ریتمیک و ۲۰ مرتبه برای هر پا انجام دهید.

۷- راه رفتن روی پنجه پا

هیچ تمرینی ساده تر از این ورزش برای تقویت ماهیچه ران پا نیست زیرا به پیشگیری از گرفتگی و اسپاسم عضله پا کمک می کند. برای انجام این کار روی نوک انگشتان خود بایستید، مکث کنید و سپس پاشنه های خود را روی زمین بیاورید. این کار را تا زمانی که خسته شوید تکرار کنید.

۸- اسکات

اسکات بسیار آسان است. به طوری که می توانید در هر مکانی آن را انجام دهید. برای انجام اسکات پاهایتان را از به عرض شانه از یکدیگر فاصله دهید، حال به آرامی باسن خود را پایین آورید، انگار می خواهید روی صندلی بنشینید، پشت خود را صاف کرده و سرتان را به سمت جلو قرار دهید.

وقتی به وضعیت نشسته رسیدید، روند را به آرامی معکوس کنید تا زمانی که دوباره بایستید و اگر نیاز به کمک دارید می توانید از دیوار نیز کمک بگیرید.

۹- تمرینات کششی

حتی کشش ساده نیز فواید بسیاری برای عروق دارد. خم شدن به پهلو باعث قدرتمند شدن ماهیچه های مرکزی بدن می شود که به نوبه خود برای وضعیت و ثبات بدن مفید است و از طرفی خطر آسیب دیدگی را کاهش می دهد.

کشش عضلات چهارسر ران جزء ورزش های تعادلی است که خطر زمین خوردگی را کاهش داده و باعث قدرتمند شدن ماهیچه های مرکزی بدن می شود. تمامی تمرینات کششی می توانند به افزایش گردش خون و تقویت عضلات حمایت کننده عروق کمک کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1145393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =