افزایش یک دلاری قیمت نفت

قیمت نفت به دلیل عرضه محدود بیش از ۱ دلار در هر بشکه افزایش یافت ب طوریکه بهای معاملات آتی نفت برنت با ۱.۴۲ دلار یا ۱.۳ درصد افزایش به ۱۱۱.۴۷ دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قیمت نفت به دلیل عرضه محدود بیش از ۱ دلار در هر بشکه افزایش یافت. بهای معاملات آتی نفت برنت با ۱.۴۲ دلار یا ۱.۳ درصد افزایش به ۱۱۱.۴۷ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱.۲۹ دلار یا ۱.۲ درصد افزایش به ۱۰۵.۵۶ دلار در هر بشکه رسید.

استیون اینس یک کارشناس بازار نفت گفت شاخص PMI تولید و خدمات ایالات متحده بسیار پایین‌تر از انتظارات بود که این موضوع می‌تواند به کاهش قیمت نفت کمک کند.

بیشتر بخوانید:

قیمت نفت در مسیر نزولی شدن قرار گرفت

وی با اشاره به افزایش فشار بر اوپک برای ا فزایش تولید، افزود: در این شرایط، قیمت بالای نفت خام نسبت به هر گونه افزایش در نهاده‌های عرضه بسیار حساس خواهد شد.

در آخرین نشست خود در ۲ ژوئن، گروه موسوم به "اوپک پلاس" موافقت کرد که تولید خود را به میزان ۶۴۸ هزار بشکه در روز در ماه جولای یا ۰.۷ درصد از تقاضای جهانی افزایش دهد و به همان میزان در ماه آگوست، از افزایش اولیه ۴۳۲ هزار بشکه‌ای افزایش یابد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1145394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =