۱۶ توصیه کلیدی برای داوطلبان کنکور/ چگونه مهارت‌های تحصیلی را در آزمون به کار گیریم؟

مشاور تحصیلی و کنکور راز موفقیت در این آزمون را حفظ آرامش و توانایی به‌کارگیری مهارت‌های کسب شده طی سال‌های تحصیلی عنوان کرد.

مهداد ملاصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به نزدیک شدن به روزهای منتهی به کنکور سراسری ۱۴۰۱ و آزمون بزرگ ورودی دانشگاه‌ها اظهار کرد: پذیرفته‌ شدن در رشته مناسب و دانشگاه دلخواه همواره برای شرکت کنندگان کنکور مسئله‌ای مهم و سرنوشت‌ساز بوده و رقابت فشرده در رشته‌های پر متقاضی با فشار روحی و استرس برای داوطلبان و اولیای آنان همراه است.

وی افزود: در این روزهای پایانی حفظ آرامش و توانایی نشان دادن مهارت‌های کسب شده در سال‌های تحصیلی که برای کسب موفقیت در این آزمون تمرین شده، بسیار حائز اهمیت است.

این دبیر و مشاور تحصیلی به مهمترین اموری که داوطلبان در آخرین روزهای نزدیک کنکور باید انجام دهند اشاره و اظهار کرد: آمادگی روحی و جسمی دانش آموزان در این روزها مسئله مهمی است. بدن و ذهن دانش آموز باید در ساعت‌های کنکور در اوج کارایی و سلامت باشد. برای این منظور مصرف درست مواد غذایی کاملاً ضروری است. با توجه با توجه به اینکه کنکور در روزهای گرم تابستان برگزار می‌شود مصرف آب کافی به همراه املاح و ویتامین‌ها توصیه می‌شود تا بدن دچار تشنگی سلولی و کم آبی نباشد.

۱۶ توصیه کلیدی برای داوطلبان کنکور/ چگونه مهارت‌های تحصیلی را در آزمون به کار گیریم؟

وی مصرف مغزها مانند گردو، بادام و قندهای طبیعی مانند خرما و مویز را به داوطلبان توصیه کرد و گفت: باید از خوردن غذاهای سنگین، چرب و نفاخ در روزهای قبل از کنکور پرهیز شود. همچنین داوطلبان باید صبحانه سبک و مقوی در روز آزمون مصرف کنند.

مشاور تحصیلی و کنکور درباره بدخوابی دانش آموزان در شب کنکور و نحوه کنترل استرس اظهار کرد: خواب مناسب و کافی از ارکان سلامتی بدن است. در روزهای قبل کنکور دانش آموزان حتماً باید بین ۶-۷ ساعت خواب پیوسته و کافی داشته باشند. برای این منظور دانش آموزان باید سعی کنند حتماً شب‌ها ساعت ۱۰ بخوابند و صبح‌ها ساعت ۶ از خواب بیدار شوند. به این ترتیب روز برگزاری کنکور با بیدار شدن به موقع و رفتن سر جلسه امتحان مشکلی نخواهند داشت.

ملاصالحی تصریح کرد: بهتر است دانش آموزان در روزهای منتهی به کنکور برای راحت‌تر خوابیدن شب، خواب ظهر نداشته باشند.

مشاور تحصیلی و کنکور تأکید کرد: دانش آموزان می‌توانند عصر روز قبل از کنکور با کمی ورزش و پیاده روی سبک و نرمش و فعالیت‌های عضلانی به خواب راحت و به موقع شب کمک کنند. همچنین مصرف یک لیوان شیر ولرم یک ساعت قبل خواب هم بسیار مؤثر است.

وی درباره اهمیت آمادگی روحی و ذهنی دانش آموزان برای حضور در جلسه کنکور خاطرنشان کرد: دانش آموزان باید به یاد داشته باشند آرامش بخش‌ترین مسئله یاد خداوند متعال است. نیایش‌های صبح‌گاهی قبل از شروع مطالعه و آغاز کنکور سبب آراش و تمرکز فکری آنها خواهد بود.

ملاصالحی خطاب به دانش آموزان گفت: استرس اولیه چند دقیقه پس از شروع آزمون کنکور از بین می‌رود و باید تمام ذهن خود را روی پاسخ درست سؤال‌های مطرح شده متمرکز کنید.

وی با بیان اینکه بهتر است روزهای آخر از تماس و ارتباط با کسانی که ممکن است به هر دلیل به دانش آموز روحیه منفی القا کنند، خودداری شود، اظهار کرد: داوطلبان کنکور توجه داشته باشند روزهای قبل کنکور باید زمان محدودی را صرف چک کردن گوشی و کامپیوتر و تماشای فیلم و تلویزیون کنند.

این مشاور تحصیلی و کنکور ادامه داد: دانش آموزان نباید نگران مباحث مطالعاتی باقی مانده باشند؛ بلکه باید به حجم مباحث مطالعه شده فکر کنند و مطمئن باشند تمام داوطلبان کنکور منابع مطالعاتی مانده و انجام نشده دارند و هیچ فردی نتوانسته همه منابع درسی را مطالعه کند.

ملاصالحی با تصریح اینکه این روزها اخبار کنکور در فضای مجازی، سایت‌ها، صفحات و گروه‌ها پوشش داده می‌شود و برخی در کارهای تبلیغاتی و مشاوره‌ای حرف‌های درست و نادرستی را منتشر می‌کنند، گفت: داوطلبان توجه داشته باشند که تنها منبع خبری موثق کنکور، سایت رسمی سازمان سنجش است و باید هرگونه خبری را از این سایت پیگیری و به اطلاعیه‌ها و نکاتی آن توجه کرده و ذهن خود را درگیر اخبار مراکز دیگر نکنند.

وی تأکید کرد: در کنکور امسال حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار شرکت کننده با یکدیگر رقابت می‌کنند و من برای همه داوطلبان آرزوی سلامتی و موفقیت دارم.

به گزارش ایسکانیوز، کنکور ۱۴۰۱ چهارشنبه هشتم تیر با آزمون گروه آزمایشی هنر شروع شده و در روز شنبه یازدهم تیر با آزمون گروه آزمایشی زبان به پایان خواهد رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1145397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مونا IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      0 0
      خیلی ممنونم از راهنمایی هاتون.مثل همیشه عالی