تعطیلی دانشگاه‌های سریلانکا به دلیل مشکلات مالی/ دانشجویان توانایی پرداخت هزینه غذا را ندارند

سه دانشگاه دولتی سریلانکا به دلیل مشکلات مالی تعطیل شده و آموزش‌های خود را به صورت مجازی ادامه خواهند داد؛ از طرفی دانشجویان هم توانایی پرداخت هزینه غذای خود را ندارند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سریلانکا حداقل سه دانشگاه دولتی خود در را به صورت موقت تعطیل کرده است. این تعطیلی به دلیل بحران سوخت ایجاد شده در این کشور و تاثیرات اقتصاد در حال فروپاشی آن کشور بر همه بخش‌ها از جمله آموزش عالی است.

مقامات دانشگاهی در این راستا، تصمیم گرفتند که دانشگاه پرادنیا (بزرگترین دانشگاه دولتی سریلانکا) تا اطلاع ثانویه تعطیل باشد. همچنین دانشگاه راجاراتا سریلانکا و دانشگاه هنرهای تجسمی و نمایشی شهر کلمبو از ۲۰ ژوئن ۲۰۲۲ به مدت ۲ هفته بسته شوند.

لاماوانسا معاون دانشگاه پرادنیا، با صدور اطلاعیه‌ای در ۱۷ ژوئن اعلام کرد که همه فعالیت‌های دانشگاهی از جمله امتحانات به طور موقت به حالت تعلیق درخواهد آمد. در این اطلاعیه از دانشجویان خواسته شده است که فورا خوابگاه‌های دانشگاه را تخلیه کنند.

این دانشگاه همچنین به دلیل بحران سوخت و مشکلات حمل و نقل، برگزاری مراسم فارغ‌التحصیلی را تا اطلاع ثانویه به تعویق انداخته است.

سانجیوانیه گینیگادارا معاون دانشگاه راجاراتا هم به صورت موقت همه فعالیت‌های حضوری دانشگاهیان به جز امتحانات را به مدت ۲ هفته تعطیل کرد. در نتیجه، کلاس‌ها به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

از سر گرفتن آموزش مجازی در دانشگاه‌های سریلانکا به دلیل بحران مالی 

به نظر می‌رسد مشکلات مالی، دانشگاه‌های زیادی در سریلانکا را تحت تاثیر قرار داده و بسیاری از دانشگاه‌های این کشور به روش تدریس مجازی مانند دوران شیوع کرونا بازگشته‌اند.

علاوه بر مشکلات عمومی دانشگاه، بحران مالی گریبانگیر دانشجویان هم شده است. مشکلاتی مانند افزایش قیمت مواد غذایی، خوابگاه، حمل و نقل، نوشت افزار، قطع مکرر برق و کمبود دارو، هر روز شرایط دانشجویان را سخت‌تر می‌کند. بسیاری از دانشجویان حتی توانایی پرداخت هزینه سه وعده غذا را ندارند. 

نیلانتی دی سیلوا معاون دانشگاه کلانیا تصریح کرده است که غذاخوری‌های دانشگاه به دلیل کمبود گاز نمی‌توانند فعال باشند در نتیجه، دانشجویان تنها برای امتحانات می‌توانند به دانشگاه بروند.  

بحران اقتصادی سریلانکا، مدیریتی جدی می‌طلبد. برخی کارشناسان پیشنهاد داده‌اند که لازم است سهمیه‌ سوخت برای اتوبوس‌های دانشگاهی در نظرگرفته شود؛ چرا که مقامات این کشور ۲۰ ژوئن از تعطیلی ۲ هفته‌ای ادارات دولتی به دلیل فلج شدن حمل و نقل در پی کمبود سوخت و کسری بودجه برای خرید سوخت خبر دادند. به همین دلیل، هم‌اکنون تنها ۹ هزار اتوبوس از ۱۸ هزار اتوبوس خصوصی این کشور در حال فعالیت هستند.

اتحادیه اصلی دانشجویان سریلانکا، دولت را در تشدید وضعیت بد اقتصادی مقصر می‌داند. این سازمان اعلام کرد که تظاهراتی در کلمبو و دیگر شهرها برای استعفای رئیس جمهور و نخست وزیر انجام شده است. این اتحادیه به دولت مهلت داده است تا کناره‌گیری کنند؛ اما بی‌توجهی مسئولان دولت به اعتراض‌ها، منجر به تشدید آن خواهد شد. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1145427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =