ساختار سیاست خارجی باید به نفع دیپلماسی اقتصادی تغییر کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه حجم تجارت با کشورهای همسایه 3 برابر شده، اما معتقدیم ساختار سیاست خارجی باید به نفع دیپلماسی اقتصادی تغییر کند.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به روند شکل گیری دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم اظهار کرد: خوشبختانه دیپلماسی اقتصادی در دولت دارد جواب می‌دهد و اکنون تجارت ما با کشورهای همسایه به بیش از ۳ برابر رسیده است.

وی با بیان اینکه البته انتظار مجلس از دستگاه دیپلماسی بیشتر از اینهاست، افزود: ساختار سیاست خارجی باید به نفع دیپلماسی اقتصادی تغییر کند و هنوز به صورت ساختاری روی دیپلماسی در حوزه اقتصاد کار نکرده‌ایم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آقای صفری در جایگاه معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه به دلیل ظرفیت‌های شخصی خوبی که دارد، تحرکاتی در این حوزه ایجاد کرده، اما توقع مجلس شورای اسلامی اصلاح ساختار در وزارت خارجه به نفع دیپلماسی اقتصادی است.

 نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های گسترده‌ای در دولت در زمینه دیپلماسی اقتصادی شروع شده که در ۶ حوزه از جمله صادرات، خدمات فنی و مهندسی، دیپلماسی انرژی، واردات و انتقال تکنولوژی در حال پیگیری است.

عباس زاده مشکینی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در مناطق مختلف دنیا از جمله کشورهای آسیای میانه شکل گرفته است، گفت: شاهد رفت و آمدهای مقام‌های این کشورها به تهران و سفر مقام‌های ایرانی هستیم و تحرکی حاصل شده است. 

وی اظهار کرد: طبق گزارش‌ها بر حوزه آمریکای لاتین و آفریقا هم تمرکز شده است که امیدواریم اتفاقات خوبی در مراودات میان کشورها شاهد باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: 48 کمیسیون اقتصادی مشترک با کشورهای دنیا در حال شکل‌گیری و فعالیت است که به نظر می‌رسد دولت در این حوزه‌ها هم تحرک جدی داشته است.

کد خبر: 1145430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =