۲ سرکرده معروف داعش در عراق دستگیر شدند

نیروهای امنیتی و نظامی عراق در ادامه عملیات شکار و نابودی تروریست ها در استان هان شمالی، شرقی و غربی این کشور، دو تن از سرکرده های معروف «داعش» را دستگیر کردند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، رسانه های عراقی به نقل از یک مقام امنیتی که به نام وی اشاره نشده خبر دادند که این دو عضو برجسته داعش در استان نینوا واقع در شمال عراق دستگیر شدند.

این منبع عراقی گفت که نیروهای امنیتی این دو سرکرده داعش را در حالی دستگیر کردند که قصد نفوذ و انجام عملیات تروریستی در منطقه «الحضر» استان نینوا را داشتند.

بیشتر بخوانید:

پایگاه نظامی ترکیه در عراق مورد حمله راکتی قرار گرفت

وی افزود: با دستگیری این دو تروریست، سلاح ها و تجهیزات آنها نیز توسط نیروهای نظامی و امنیتی شد.

هفته گذشته نیز یکی از سرکرده های داعش و والی خودخوانده الانبار ملقب به «ابو منصور» توسط نیروهای اطلاعاتی و امنیتی عراق در غرب این کشور به هلاکت رسید.

نیروهای امنیتی این تروریست معروف و جنایتکار را به همراه سه داعشی دیگر طی عملیات کمین در بیابان های استان الانبار هدف قرار داده و به هلاکت رساندند.

ابومنصور یکی از تروریست های مرتبط با هدف قرار دادن شهروندان عراقی در جاده بین‌المللی «الرطبه» بود که مسئولیت‌های دیگری را در گروه تروریستی داعش بر عهده داشت و میان عراق و سوریه رفت و آمد می کرد.

داعش که از ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ به عراق حمله و پس از سه روز توانسته بود نزدیک به ۴۵ درصد خاک این کشور را تصرف کند در آبان ۱۳۹۶ شکست خورد، اما از همان زمان هسته های خفته این گروه تروریستی هنوز در عراق و سوریه فعال است و هر از گاه اقدام به تحرکات تروریستی می کنند.

ارتش و نیروهای نظامی عراق به ویژه سازمان الحشد الشعبی از زمان شکست داعش در سال ۲۰۱۷ همچنان به تعقیب، دستگیری و شکار عناصر بازمانده این گروه تروریستی مشغول هستند که هر از گاه دست به شبیخون و انجام عملیات علیه شهروندان و نیروهای مسلح این کشور می زنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1145446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =