قیمت طلا در سراشیبی سقوط

قیمت طلا با توجه به تمرکز بر افزایش نرخ بهره و رکود، همچنان پایین‌تر می‌رود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، شهادت پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا این هفته در مقابل کنگره، چشم‌انداز اقتصادی بدی را ترسیم کرد که شامل کاهش مداوم تولید ناخالص داخلی ملی همراه با افزایش مداوم نرخ بهره خواهد بود. در طول شهادت او، مشهود بود که تفاوت ظریفی در مسیر کلام او وجود داشت که مشخص نبود و تغییری شگرف نسبت به روش اصلاح شده معمول او داشت. وی به صراحت گفت که فدرال رزرو بیش از همه یک هدف در ذهن دارد و آن کاهش سطح تورم است. آنها قاطعانه اعلام کردند که اقدامات فدرال رزرو به احتمال زیاد منجر به رکود خواهد شد تا فرود نرم.

بیشتر بخوانید:

قیمت سکه، طلا و دلار شنبه ۴ تیر ۱۴۰۱

یاهو فاینانس رفتار کلی او را به شیوه‌ای واضح نشان داد و عنوان کرد: او گفت که رکود ناشی از انقباض پولی فدرال رزرو همچنان یک احتمال باقی می‌ماند. پاول گفت که مبارزه فدرال رزرو با تورم، بدون قید و شرط بود، به این معنی که هیچ چیز مانع آن نخواهد شد.

بازنگری‌های فدرال رزرو در سیاست پولی آن‌ها اقتصاد را منقبض می‌کند و باعث رکود می‌شود. آخرین گزارش تولید ناخالص داخلی نشان داد که ایالات‌متحده یک توسعه اقتصادی دارد که به رشد ۶.۹ درصدی در تولید ناخالص داخلی در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ منجر شده است. برای سه ماهه اول سال جاری آخرین وقوع سه ماهه به سه ماهه کاهش تولید ناخالص داخلی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ رخ داد. با این حال، سه ماهه بعدی (سه ماهه سوم ۲۰۲۰) افزایش قابل توجهی در تولید ناخالص داخلی ملی نشان داد.

به همین دلیل است که گزارش هفته آینده بسیار مهم است. در روز چهارشنبه، ۲۹ ژوئن، دفتر تحلیل اقتصادی، گزارش سه ماهه اول تولید ناخالص داخلی ایالات‌متحده را منتشر خواهد کرد. بر اساس برآورد پیشرفته منتشره در ۲۸ آوریل، تولید ناخالص داخلی واقعی با نرخ سالانه ۱.۵ درصد در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ کاهش یافت. سه ماهه چهارم، تولید ناخالص داخلی واقعی ۶.۹ درصد افزایش یافت.

در حال حاضر، احتمال زیادی وجود دارد که اقدامات فدرال رزرو منجر به رکود شود. سوال این نیست که آیا ایالات‌متحده وارد رکود می‌شود یا خیر، بلکه سوال این است که رکود در چه زمانی آغاز می‌شود و تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

در حالی که رکود می‌تواند قیمت طلا را تثبیت کند و تورم بالاتر مطمئنا صعودی برای فلز زرد گرانبها ایجاد می‌کند، افزایش نرخ‌های بهره به تمرکز اصلی بر قیمت آتی طلا تبدیل شده و از مارس سال جاری قیمت‌ها را کاهش داده است. طلا از بالاترین رقم ۲۰۷۰ دلار در ماه مارس به قیمت فعلی طلا و ۱۸۲۸ دلار اندکی بیش از ۱۲ درصد کاهش یافته است.

در حالی که به نظر می‌رسد بسته به میزان تهاجمی فدرال رزرو در رابطه با افزایش بیشتر نرخ بهره، حمایت قوی از طلا در ۱۸۰۰ دلار وجود دارد. قیمت طلای جهانی پیش از تعطیلی بازار ۱۸۲۶ دلار و ۴۰ سنت و همچنین قیمت طلای آمریکا نیز ۱۸۲۷ دلار و ۴۰ سنت بود.

بر اساس گزارش کیتکو ، علاوه بر گزارش تولید ناخالص داخلی که قرار است روز چهارشنبه منتشر شود، دولت روز پنجشنبه، آخرین اعداد اصلی تورمی خود را هنگام انتشار گزارش شاخص قیمت PCE ایالات متحده منتشر خواهد کرد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1145447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =