پایه علمی دانش آموزان در تابستان تقویت می‌شود/ میزان افت تحصیلی در بین دانش آموزان نگران کننده نیست

مدیر دبستان پسرانه سما ارومیه با بیان اینکه در تعطیلات تابستان دانش آموزان با پایه علمی ضعیف شناسایی و تحت تعلیم قرار می‌گیرند، گفت: هم‌اکنون افت تحصیلی در بین دانش آموزان مشاهده می‌شود، اما وضعیت تحصیلی آنها چندان نگران کننده نیست.

مرتضی فکری، مدیر دبستان پسرانه سما ارومیه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره  برنامه‌ها برای کلاس‌های تابستانی دانش آموزان برای پیش برد اهداف آموزشی و تفریحی گفت: از سوی طرح پویش و آموزش و پرورش هر ساله فعالیت‌های تابستانه در زمینه‌های مختلف برای دانش آموزان مورد تاکید قرار می‌گیرد. البته برای تابستان برنامه‌های ورزشی در قالب اسکیت، شنا، فوتبال به شکل سانس‌های اجاره‌ای برای دانش آموزان برگزار می‌شود.

وی افزود: کلاس‌های روخوانی، روانخوانی قرآن، برگزاری مراسم در مناسبات مذهبی در ایام محرم برنامه‌های متعدد از دیگر اقدامات فرهنگی به شکل رایگان است. در کنار آن کلاس آموزشی مهارت‌های هفتگانه یارانه و فتوشاپ برنامه‌ریزی شده تا در پایگاه‌های تابستانی از ظرفیت اساتید استفاده شود. دانش آموزان در پایه پنجم و ششم بر اساس  تشخیص مشاوره باید بتوانند از لحاظ انفورماتیک به فعالیت پرداخته و قبل از ورود به دوره متوسطه مهارت‌های لازم را فرابگیرند.  برای مثال تاکنون کلاس ویژه فتوشاپ برای این دانش آموزان برگزار شده و با اولیا جلسات متعدد برگزار شده است.

مدیر دبستان پسرانه سما ارومیه درباره اقدامات برای ارتقای پایه تحصیلی دانش آموان ادامه داد: اغلب دانش آموزان در دوره  ابتدایی ماندگار بیش از ۹۵ درصد را در مدارس دارند. در این اقدام دانش آموزان مشکل‌دار در روند تحصیل و ضعیف در برخی از دروس  مشخص شده تا در تابستان بتوان برای این دانش آموزان کلاس‌های تقویتی برگزار کرد.

 به گفته وی ضعف علمی برخی از  دانش آموزان از طریق معلم پایه بالاتر  در کلاس‌های تقویتی برگزار می‌شود تا بتوان در مهر ۱۴۰۱ معلم پایه جدید کارهایش را ادامه دهد. برای مثال دانش آموزان با نقطه ضعف‌های آموزشی از پایه چهارم به پایه پنجم شناسایی شده و تحت کلاس تقویتی قرار می‌گیرند، چون معلم تابستان این دانش آموزان برای پایه جدید سال آینده به تدریس آنها می‌پردازد و  در این اقدام دانش آموز معلم خود را شناسایی کرده تا در کلاس پنجم توان علمی لازم را برای تحصیل را کسب کرده تا آموخته‌های قبلی دانش آموزان توسعه یابد.

وی درباره بنیه علمی دانش آموزان در مقایسه با قبل از  شیوع کرونا  گفت: با توجه به اینکه قبل از شیوع کرونا بخش قابل توجهی از دانش آموزان از لحاظ علمی وضعیت مناسب  داشتند هم اکنون افت تحصیلی در بین دانش آموزان مشاهده می‌شود، اما این افت تحصیلی چندان نگران کننده نیست. برای مثال اگر قبل از شیوع کرونا متوسط نمره دانش آموزان از صد امتیاز ۹۵ را دریافت می‌کردند در وضعیت کنونی امتیاز ۸۵ را کسب می‌کنند. باید به این نکته تاکید کرد که افت تحصیلی در بین دانش آموزان مشاهده می‌شود، اما این وضعیت چندان نگران کننده نیست.

فکری تاکید کرد: باید بتوان برای مهار افت تحصیلی برنامه داشت. البته با توجه به بررسی‌ها و شناسایی وضعیت تک تک دانش آموزان و برگزاری دوره‌های ویژه در ایام تابستان می‌توان نارسایی‌ها را پوشش داد تا با این شرایط در مهر ۱۴۰۱ بتوان با وضعیت علمی مناسب دانش آموزان سال تحصیلی را آغاز کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1145448

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =