معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها بر اساس «نوآوری فرهنگی‌» عزل و نصب می‌شوند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از عزل و نصب معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها بر اساس فرهنگ نوآوری و فرهنگ نوآوری خبر داد.

محمد علی زلفی گل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به فرهنگ نوآوری و نوآوری فرهنگی در دانشگاه‌های سراسر کشور اظهار کرد: فرهنگ نوآوری به این معنا است که مسئولان و مدیران در دانشگاه‌ها چگونه فعالیت کنند تا جامعه علمی و صنایع در حوزه نوآوری سرمایه گذاری کرده و تلاش داشته باشند از این طریق خلق ثروت کنند.

وی درباره نوآوری فرهنگی عنوان کرد: باید پویش، پالایش و پیرایش فرهنگی انجام شود و برخی از فرهنگ‌ها که شایسته جامعه به ویژه دانشگاه‌ها نیست، از این طریق حذف شوند. به عنوان مثال فردی که فعالیت‌های بسیار انجام می‌دهد، در ایران به او لقب تراکتور می‌دهند؛ اما در خارج کشور به ویژه کشورهای پیشرفته و جهان اول، بهترین القاب به چنین فردی داده می‌شود و میزان فعالیتش مقدس است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با ذکر مثالی تصریح کرد: مدرک گرایی یکی از فرهنگ‌های نادرست در دانشگاه‌ها است که باید در این نوآوری فرهنگی مورد اصلاح قرار گیرد؛ چرا که هدف غائی علم و دانش، اثر بخشی اجتماعی است. بنابراین در تلاش هستیم فرهنگ‌های نادرستی که از زمان ارباب و رعیتی دو نظام شاهنشاهی باقی مانده است را برطرف و پالایش کنیم.

زلفی گل در پاسخ به این پرسش که آیا نوآوری فرهنگی و فرهنگ نوآوری را در عزل و نصب‌های معاون فرهنگی اتخاذ و آغاز کرده‌اید، گفت: بله صد در صد اینگونه است.

گفتی است وزیر علوم، تحقیقات و فناوری چند روز گذشته با انتشار پستی در صفحه شخصی خود پنج اولویت اصلی این وزارتخانه را اعلام کرده بود. این پنج محور عبارتند از مرجعیت و دیپلماسی علمی، فناوری و نوآوری؛ آموزش، پژوهش و برونداد هدفمند؛ نوآوری فرهنگی و فرهنگ نوآوری؛ شاگرد، فناوری و نوآور پروری؛ تولید، خدمت، ثروت و سرمایه از دانش.

انتهای پیام/

کد خبر: 1145464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =