تجارت ایران و چین در ۵ ماهه ۲۰۲۲ ۱۸ درصد رشد داشت

گمرک چین از رشد ۱۸ درصدی تجارت این کشور با ایران در ۵ ماهه نخست سال جاری میلادی و عبور ارزش مبادلات دو کشور از ۶ میلیارد دلار خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی گمرک چین نشان می‌دهد مبادلات تجاری این کشور با ایران در 5 ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد 18 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به 6 میلیارد و 472 میلیون دلار رسیده است.

ارزش مبادلات دو کشور در ماه‌های ژانویه تا می سال قبل بالغ بر 5 میلیارد و 481 میلیون دلار اعلام شده بود.

واردات چین از ایران در 5 ماهه نخست 2022 با رشد 26 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به 3 میلیارد و 192 میلیون دلار رسیده است. چین در مدت مشابه سال قبل 2 میلیارد و 535 میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

صادرات چین به ایران در ماه‌های ژانویه تا آوریل امسال نیز با رشد 11 درصدی مواجه شده و به 3 میلیارد و 280 میلیون دلار رسیده است. چین در ماه‌های ژانویه تا می سال قبل چین 2 میلیارد و 946 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

بر اساس این گزارش چین در ماه می ساال جاری 703 میلیون دلار کالا از ایران وارد و 744 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده است. واردات چین از ایران در این ماه 27 درصد و صادرات این کشور به ایران 24 درصد نسبت به ماه می سال 2021 افزایش داشته است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1145482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =