اجبار آلمان برای بازگشت دانشجویان جنگ‌زده به اوکراین/ رد درخواست اقامت با وجود کامل بودن مدارک

آلمان از دانشجویان بین‌المللی مشغول به تحصیل در اوکراین که پس از آغاز جنگ این کشور به آلمان گریخته بودند، خواسته که این کشور را ترک کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، جنگ اوکراین منجر شد حدود سه هزار دانشجوی بین‌الملل مشغول به تحصیل در این کشور به آلمان بروند. این کشور در ابتدا به دانشجویان بین‌الملل غیراوکراینی اقامت سه ماهه داد؛ اما این دوره به دلیل طولانی شدن جنگ پایان یافت.

آلمان با پایان یافتن مهلت سه ماهه دانشجویان، به پناهندگانی که تبعه اوکراین بودند اجازه داد که تحصیلات خود را در اوکراین به پایان برسانند؛ اما سایر دانشجویان باید دوباره درخواست اقامت خود را به مراجع قانونی این کشور ارائه دهند.

یوهانس گلمبک عضو هئیت فدرال انجمن دانشجویان خارجی آلمان تصریح کرده است که درخواست تعداد زیادی از دانشجویان بین‌المللی رد شده، در حالی که مدارک این افراد برای دریافت اقامت آلمان کافی بوده است.

این موضوع سبب شده است که گروهی از سازمان‌های آموزش عالی و حمایت از پناهندگان، از وزیر کشور و وزیر آموزش و تحقیقات آلمان بخواهند که برای حمایت از دانشجویان بین‌المللی خارج شده از اوکراین، حمایت‌های بیشتری درنظر بگیرند.

در این درخواست آمده است که دولت آلمان می‌تواند از رعایت چارچوب قانونی اقامتی خود برای ادامه تحصیل در آلمان مطمئن شده و پس از آن مجوز اقامت دانشجویان را تایید کند.

این سازمان‌ها معترض‌اند که آلمان پیش‌تر گفته بود که آلمان پناهگاهی امن برای پناهندگان اوکراینی بود؛ بدون اینکه تابعیت آن‌ها در نظر گرفته شود. این پناهندگی بر اساس دستورالعمل اتحادیه اروپا در مورد حق اقامت موقت است.

 نکته مورد توجه معترضان این است که دانشجویان پناهنده به آلمان با مشکلات مالی زیادی مواجه هستند و جنگ اوکراین زندگی آن‌ها را بهم ریخته است. اجبار آلمان برای بازگشت این افراد به کشورهای خود بدون دستاورد تحصیلی، آن‌ها را کاملا ویران می‌کند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1145487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =