کنکور و آزمون| تمدید فرصت ثبت‌نام و انتخاب رشته مقطع کاردانی به کارشناسی/ زمان ثبت‌نام آزمون ملی دانش‌آموختگان دندانپزشکی مشخص شد

ثبت‌نام و انتخاب رشته مقطع کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۴۰۱ تا ۹ تیرماه ۱۴۰۱ تمدید شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز،  کارت‌ ورود به جلسه کنکور سراسری  توسط سازمان سنجش آموزش کشور توزیع شد. داوطلبان تا روز سه‌شنبه ۷ تیرماه فرصت دارند برای مشاهده و پرینت کارت خود به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند.

متقاضیان باید شماره سریال کارت اعتباری ثبت نام (۱۲ رقمی) و شماره شناسنامه و یا شماره پرونده و کدپیگیری ثبت‌نام (۱۶ رقمی) و نام و نام خانوادگی، کدملی و سریال شماره شناسنامه یک نسخه پرینت از راهنما و کارت شرکت در آزمون تهیه کنند.

متقاضیانی که در ۲ یا ۳ گروه آزمایشی متقاضی شده‌اند باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی اصلی، برحسب مورد، باید کارت گروه آزمایشی دوم و یا گروه های آزمایشی دوم و سوم (گروه های آزمایشی هنر و زبانهای خارجی) خود را نیز پرینت کنند.

برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است. درصورت مشاهده نقص احتمالی در کارت شرکت در آزمون، باید مطابق بند «رفع نقص» اطلاعیه به حوزه های رفع نقص کارت مندرج در جدول شماره ۲ مراجعه کنند.

چنانچه داوطلب به دلیل در اختیار نداشتن اطلاعات مربوط به شماره پرونده و یا کد پیگیری مورد نیاز، موفق به پرینت کارت شرکت در آزمون نمی شود، لازم است با مراجعه به سایت سازمان سنجش و ورود به سیستم پاسخگویی و انتخاب نام آزمون و تعیین موضوع پیگیری نسبت به دریافت اطلاعات شماره پرونده و یا کد پیگیری ثبت نام اقدام کنند و به باجه رفع نقص مراجعه نکنند.

این امکان برای متقاضیانی فراهم است که در سیستم پاسخگویی دارای عضویت باشند. لذا ضرورت دارد متقاضیانی که اطلاعات فوق را مفقود کرده اند با عضویت در این سیستم نسبت به بازیابی این اطلاعات اقدام کنند.

کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ به منظور پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم «شبانه»، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای چهارشنبه ۸ تیر، پنجشنبه ۹ تیر، جمعه ۱۰ تیر و شنبه ۱۱ تیر سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

فرصت ثبت‌نام و انتخاب رشته مقطع کاردانی به کارشناسی تمدید شد

به منظور فراهم کردن تسهیلات بیشتر و مساعدت برای آن دسته از متقاضیانی که تاکنون برای ثبت نام و انتخاب رشته مقطع کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۴۰۱ اقدام نکرده‌اند، ترتیبی اتخاذ شد که متقاضیان بتوانند تا پایان  پنجشنبه ۹ تیرماه ۱۴۰۱ نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته اقدام کنند.

متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای مربوط و مندرجات این اطلاعیه، به سایت سازمان سنجش به نشانی مراجعه و نسبت به ثبت‌نام و انتخاب کدرشته محل‌های مورد علاقه خود در آزمون مذکور اقدام کنند.

در ضمن، متقاضیانی که قبلاً ثبت‌نام خود را تکمیل و کد رهگیری ثبت‌نام دریافت کرده‌اند نیز می‌توانند در صورت تمایل تا  ۹ تیرماه ۱۴۰۱ نسبت به مشاهده و یا ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی و کدرشته محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

درصورت وجود اصلاحیه برای دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته این آزمون موضوع در اطلاعیه پرینت کارت شرکت در آزمون اطلاع رسانی خواهد شد.

 زمان ثبت‌نام آزمون ملی دانش‌آموختگان دندانپزشکی مشخص شد

هفدهمین دوره آزمون ملی دانش آموختگان خارج از کشور در رشته دندانپزشکی عمومی طبق قوانین و مقررات (به ویژه مفاد دستورالعمل اجرایی آزمون ملی) برگزارخواهد شد.

زمان ثبت نام در این آزمون از ساعت ۱۲ ظهر چهارشنبه ۲۲ تیرماه آغاز و در ساعت ۱۲ ظهر سه شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۱ پایان می یابد.

داوطلبان پیش از ثبت نام اینترنتی، باید در «مرکز خدمات آموزشی» وزارت بهداشت تشکیل پرونده داده یا آن را تکمیل کنند. فقط افرادی که توسط مرکز خدمات آموزشی به دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی معرفی شده باشند، مجاز به شرکت در آزمون ملی هستند.

آزمون ملی دانش آموختگان خارج از کشور در رشته دندانپزشکی عمومی در دو بخش دروس اختصاصی و علوم پایه برگزار می شود. فرآیند آزمون دروس اختصاصی رأس ساعت ۸:۳۰ پنجشنبه ۱۳ مرداد و فرآیند آزمون دروس علوم پایه رأس ساعت ۱۳:۳۰ پنجشنبه ۱۳ مرداد برگزار می شود.

آخرین مهلت ثبت‌نام رشته‌های کاردانی به کارشناسی

ثبت نام و شرکت در دوره‌های پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۴۰۱، امروز یکشنبه ۵ تیر ماه پایان می‌یابد. ثبت‌نام این دوره‌ها از یکشنبه ۲۹ خردادماه آغاز شده بود.

دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته همزمان با شروع ثبت‌نام از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده و داوطلبان با مطالعه دقیق دفترچه راهنما، در صورت دارا بودن شرایط و ضوابط لازم می‌توانند از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اقدام به ثبت نام کنند.

آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۴۰۱ (برای آن دسته از مجموعه‌های ثبت نامی که پذیرش آنها با آزمون است) روز جمعه ۴ شهریور ماه برگزار می‌شود و داوطلبان لازم است از روز سه‌شنبه اول شهریور با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش اموزش کشور نسبت به چاپ کارت و راهنمای شرکت در آزمون اقدام کنند.

 ثبت‌نام سومین دوره آزمون MSRT از امروز آغاز می‌شود

مهلت ثبت‌نام سومین دوره آزمون زبان «MSRT» از ساعت ۱۲ فردا یکشنبه ۵ تیرماه آغاز می‌شود و تا ساعت ۱۸ روز شنبه ۱۱ تیرماه ۱۴۰۱ ادامه دارد.

متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه سجاد بنسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

سومین دوره آزمون زبان MSRT در سال ۱۴۰۱، صبح روز جمعه ۲۴ تیر ماه برگزار می‌شود، داوطلبان برای دریافت لیست مراکز آزمون می‌توانند مراجعه کنند.

گفتنی است بر اساس هماهنگی‌های انجام شده، اداره کل بورس و امور دانشجویان خارج قصد دارد در سال ۱۴۰۱، ده آزمون زبان MSRT برگزار کند. طبق اعلام این اداره تا کنون دو دوره از آزمون در تاریخ‌های ۲۳ اردیبهشت ماه و ۲۷ خرداد ماه برگزار شده است.

کلید اولیه کنکور دکتری وزارت بهداشت امروز منتشر می‌شود

کلید اولیه سؤالات کنکور دکتری تخصصی(PH.D) و دکتری تخصصی پژوهشی یا فناوری‌محور رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی امروز ۵ تیرماه منتشر می‌شود.

آزمون پذیرش دانشجو در مقطع دکتری تخصصی(PH.D) و دکتری تخصصی پژوهشی یا فناوری‌محور رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی طی روزهای پنج شنبه دوم و  جمعه سوم تیرماه ۱۴۰۱ برگزار شد و کلید اولیه آزمون فوق امروز یکشنبه پنجم تیرماه در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر می‌شود.

تعداد ۱۴ هزار داوطلب در آزمون دکتری تخصصی پزشکی سال ۱۴۰۱ ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۹ هزار داوطلب زن و ۵ هزار داوطلب مرد بودند. به عبارت دیگر ۶۴ درصد شرکت کنندگان را بانوان و ۳۶ درصد را آقایان تشکیل دادند.

آزمون فوق برای تمامی رشته‌ها به صورت کاغذی (دفترچه سؤالات و پاسخنامه کاغذی) برگزار شد.

ظرفیت اولیه پذیرش در رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۵۳۶ نفر تعیین شده است.

بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی، شرط داشتن نمره زبان به عنوان پیش نیاز برای شرکت در آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی حذف شده و درس زبان انگلیسی عمومی با ۳۰ سؤال (شامل ۱۰ سؤال درک مطلب، ۱۰ سؤال لغت و ۱۰ سؤال گرامر) با ضریب ۳ برای همه رشته‌ها به عنوان یکی از دروس امتحانی به آزمون اضافه شده است.

مهلت ارسال اعتراض به سؤالات از ۷ تا ۱۱ تیر ۱۴۰۱ بوده و اعلام موارد از طریق سامانه سنجش آموزش پزشکی و در قالب فرمت اعلام شده روی سایت امکان‌پذیر است و پس از رسیدگی به اعتراضات، نتایج اولیه آزمون در هفته اول مرداد ماه سال جاری اعلام خواهد شد و پس از آن مصاحبه انجام و نتایج نهایی در نیمه دوم شهریور ۱۴۰۱ اعلام خواهد شد.

تعیین قضات ویژه برای رسیدگی به تخلفات احتمالی در کنکور ۱۴۰۱

محمدحسین حاجیلو در سیزدهمین نشست شورای حفاظت از آزمون سراسری که با حضور نمایندگان دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و قضایی برگزار شد، اقدامات حفاظتی انجام شده در سال جاری و آمادگی لازم برای برگزاری یک آزمون سالم و رقابت عادلانه همراه با آرامش را تشریح کرد.

وی گفت: با پیگیری و هماهنگی به عمل آمده توسط حفاظت اطلاعات قوه قضائیه برای رسیدگی به تخلفات احتمالی در آزمون سراسری در روزهای برگزاری آزمون، قضات ویژه برای همه استان‌ها و شهرستان‌ها پیش‌بینی شده تا بر اساس گزارش‌ها، ادله و مستندات ارائه شده به صورت ویژه به پرونده‌ها رسیدگی کنند.

حاجیلو افزود: با همکاری نزدیک نهادهای امنیتی، انتظامی و قضایی تلاش شده است تا در سال جاری امنیت و سلامت آزمون حفظ شده و ارتقا یابد و این تلاش‌ها در جهت آرامش بیشتر داوطلبان و رعایت عدالت آموزشی و ضایع نشدن حق داوطلبان کوشا و پر تلاش است.

قائم مقام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: داوطلبان دقت کنند همراه داشتن هرگونه ابزار الکترونیکی در حوزه‌های آزمون ممنوع است و توسط دستگاه‌های آشکارساز کشف خواهد شد که این تخلف محرومیت‌های شدید به همراه خواهد داشت. همچنین عضویت داوطلبان در گروه‌ها و کانال‌های مدعی تقلب نیز مجاز نیست و تحت رصد دقیق پلیس فتا، پلیس امنیت و مجموعه‌های نظارتی قرار دارد.

حاجیلو در مورد سایر تمهیدات حفاظت از آزمون سراسری، گفت: در سال جاری تعداد دفترچه‌ها و پاسخ‌نامه‌ها با هدف آرامش خاطر داوطلبان و جلوگیری از اشتباه و همچنین افزایش امنیت آزمون افزایش یافته است ضمن اینکه با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان دستگاهی برای کشف هرگونه ابزار الکترونیک در هر ابعادی تهیه شده و در همه حوزه‌های آزمون سال جاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری بار دیگر خطاب به داوطلبان و والدین آنها تأکید کرد: اطلاع‌رسانی گسترده‌ای در مورد ممنوعیت هرگونه استفاده از ابزار الکترونیکی و ممنوعیت عضویت در کانال‌ها و گروه‌های مدعی تقلب انجام شده است و بار دیگر تأکید می‌شود داوطلبان هر چه سریعتر از این گروه‌ها و کانال‌هائی که توسط افراد و گروه‌های مجرم که برخی از آنها در خارج از کشور فعالیت می‌کنند، خارج شوند.

قائم مقام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: با توجه به تمهیدات فراهم شده امکان تقلب و تخلف در آزمون سراسری میسر نیست بنابراین از داوطلبان انتظار می‌رود بر توانایی و تلاش علمی خود تکیه کنند و با آرامش خاطر آماده شرکت در یک رقابت سالم باشند.

در این نشست اعضای شورای حفاظت از آزمون‌ها تأکید کردند که اقدامات لازم برای رصد فضای مجازی و تدابیر نظارتی کافی صورت گرفته و تمام تلاش خود را برای برخورد قانونی با متخلفان برگزاری آزمون سراسری بکار خواهند گرفت.

وداع داوطلبان مناطق محروم با رشته های پزشکی

مهرداد ویس کرمی با اشاره به مصوبه کنکوری شورای انقلاب فرهنگی گفت: یک طرح دو فوریتی برای اصلاح قانون کنکور توسط ۲۷۲ نفر از نمایندگان مجلس امضا شد، منتهی هیأت رئیسه مجلس هنوز این طرح را در صحن مجلس به رأی نگذاشته است، همچنین کمیسیون آموزش مجلس به صورت جداگانه، در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور خواستار مسکوت ماندن طرح شورای عالی انقلاب فرهنگی برای کنکور ۱۴۰۲ شدند تا این مصوبه حداقل برای کنکور ۱۴۰۲ با توجه به آماده نبودن وزارت آموزش و پرورش اجرا نشود و در ادامه با مشورت کمیسیون آموزش اصلاح شود.

وی ادامه داد: جلسه‌ای هم اعضای کمیسیون آموزش مجلس با رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار کردند که در این جلسه هم رئیس سازمان سنجش اعلام کرد که من قبل از اینکه این مصوبه تصویب شود، گفته‌ام که این مصوبه اجرایی نیست، ولی سازمان سنجش مجری است و بعد از تصویب باید کارهای اجرایی آن را آغاز کند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ادامه داد: در جلسه شورای سنجش نیز باز هم این موضوع مطرح شد که این طرح اشکالاتی دارد و باید اصلاح شود و در این جلسه به نتیجه‌ای نرسیدیم سپس به کمیته‌ای با حضور مسئولان وزارت علوم تحقیقات و فناوری، وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ارجاع داده شد که آنجا هم پیشنهاد داده شد این مصوبه سال ۱۴۰۲ اجرا نشود و در مرحله بعد برای آن اصلاحاتی پیشنهاد داده شد، ولی متأسفانه هیچکدام مورد توجه شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار نگرفته است.

وی با بیان تذکرات شفاهی و کتبی در خصوص مصوبه مذکور به شورا ارائه شده است افزود: ما بیشتر نگران این موضوع هستیم که مصوبه کنکوری شورا باعث چالش‌های جدیدی شود ولی اگر سال ۱۴۰۲ مصوبه مذکور اجرا نشود و به سال‌های بعد واگذار شده و بازبینی شود، می‌توان با ایجاد تغییراتی به عدالت بیشتری منجر شود.

وی درخصوص اینکه شورا معتقد است که این مصوبه با حضور رئیس مجلس تصویب شده بنابراین مجلس شورای اسلامی با آن مخالفتی ندارد، گفت: اتفاقاً این یک مغالطه است، لزوماً رأی وی در شورا منعکس کننده رأی مجلس نیست و خود آقای قالیباف بعید است که چنین ادعایی داشته باشد ما خودمان هم از اینکه آقای قالیباف رأی دادند تعجب کردیم چون خود رئیس کمیسیون آموزش به وی گفته بود کمیسیون مخالف مصوبه است ولی شنیدیم که در کمال تعجب رأی داده‌اند، نظر آقای قالیباف به عنوان رئیس مجلس هم اگر مطرح باشد، نظر مجلس نیست.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: آموزش پرورش ما زیرساخت لازم را برای اجرای چنین کار مهمی ندارد، باید امتحان نهایی در کل کشور برگزار شود، جلوی تقلب و رانت و فساد گرفته شود، با توجه به معدل‌های مساوی که وجود دارد، این یک مشکل دیگر است که تمایز بین افراد کم می‌شود، برخی از کارشناسان سنجش معتقد هستند با این مصوبه داوطلبان مناطق محروم با رشته‌هایی مثل پزشکی باید وداع کنند در مناطق محروم کنترل روی امتحانات مدارس کم است و همچنین میانگین معدل پایین است و قطعاً رشته‌های پرطرفدار را از دست می‌دهند.

وی افزود: اشکالات این مصوبه بیش از اینها است، ولی ما مخالف اینکه کنکور مشکلاتی دارد و باید تغییراتی در آن ایجاد شود نیستیم، باید مصوبه کنکوری شورا بازبینی شود نظرات کارشناسی است هم به دفعات به دوستان اعلام شده است و ازطرفی هم خانواده‌ها سرگردان بوده و دانش آموزان نمی‌دانند چطور برنامه ریزی کنند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: شاید به خاطر مشغله زیاد رئیس جمهور هنوز فرصت نکردند در این خصوص وقت بگذارند و مسائل مهمتری دارند، درصورتی که این مسئله از خیلی مسائل مهمتر و همه ایران با آن درگیر هستند. اگر بی تدبیری شود، منجر به چالش بزرگی می‌شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1145490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =