پیشنهاداتی درمورد نحوه خوابیدن با التهاب تاندونیت شانه

التهاب تاندون شانه با درد شدیدی همراه است که هنگام خوابیدن این درد افزایش می یابد. برای تسکین درد تاندونیت شانه در خواب می توانید از کمپرس یخ استفاده کنید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، خوابیدن با وجود تاندونیت شانه می تواند کاملا ناخوشایند باشد به همین دلیل مهم است که بدانید چه موضعی را انتخاب کرده و چگونه درد را کاهش دهید. تلاش برای خوابیدن با تاندونیت می تواند آزاردهنده باشد زیرا این وضعیت همراه با درد، التهاب و احساس ضعف است که توانایی انجام کارهای روزمره را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید:

دلیل نداشتن خواب کافی شما چیست؟

علائم آن هنگام خوابیدن افزایش میابد و می تواند مانع استراحت شما شود. حال در این باره چکاری می توان انجام داد؟ چگونه می توانید از ناراحتی های این مشکل هنگام خواب پیشگیری کنید؟

با انجام برخی اقدامات ساده می توانید درد ناشی از آن را کاهش دهید. بدین منظور، در ادامه نگاهی کوتاه به علل این مشکل انداخته ایم و سپس نحوه تسکین و توصیه هایی برای داشتن یک خواب خوب را مورد بررسی قرار داده ایم.

تاندونیت شانه و علل آن چیست؟

تاندونیت شانه، التهاب تاندون های شانه است که اغلب به دلیل حرکات تکراری یا فشار بیش از حد به عضلات شانه ایجاد می شود. این مشکل در افرادی که ورزش هایی چون تنیس، بیس بال، شنا و ... انجام می دهند مکررا رخ می دهد.

از طرف دیگر، می تواند بر افرادی که به واسطه شغلشان به این مفصل فشاری بیش از حد وارد می کنند؛ مانند نجارها یا نقاشان، تاثیر بگذارد.

به طور کلی دونوع التهاب تاندون شانه وجود دارد:

پارگی روتاتور کاف که عضلات فوق اسپیناتاتوس، اینفرااسپیناتوس، عضلات زیر استخوان و مهره کوچک را در برمی گیرد.
درعضلات دو سر بازویی نیز مشکل ایجاد می کنند.
نشانه اصلی این مشکل، احساس دردی است که با حرکت اندام فوقانی یا لمس مفصل افزایش میابد. همچنین ضعف بازو، دشواری در بلند کردن اجسام و ناراحتی در شب نیز شامل علائم می شود.

در صورت ابتلا به التهاب تاندون شانه چگونه می توان خواب خوبی داشت؟

برای پیشگیری از مشکلات خواب ناشی از التهاب تاندون شانه، باید با پزشک مشورت کنید. درحالی که نکاتی کلی برای کمک به تسکین این مشکل وجود دارد، پزشک باید شدت آسیب و این که آیا به دارو نیاز دارید یا خیر را تعیین کند.

غالبا پزشکان توصیه می کنند دارو های ضدالتهابی مانند استامینوفن یا ایبوپروفن بدون نسخه را استفاده کنید. با این وجود، درعین حال توصیه می شود برای انجام تمرینات و درمان برای بهبود قدرت عضلات این ناحیه به جلسات فیزیوتراپی بروید.

اگر توصیه های فوق برای کنترل علائم و درد کافی نبود، ممکن است تزریق کورتیکواستروئید یا حتی جراحی لازم باشد.

اعمال کمپرس یخ هنگام خواب

قبل از خواب، کیسه یا کمپرس سرد را روی شانه آسیب دیده از التهاب تاندون قرار دهید. همان طور که پزشکان توصیه می کنند، سرما می تواند درد را تسکین دهد و باعث انقباض رگ های خونی شود و به این ترتیب التهاب کاهش میابد.

سرما درمانی باید به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه طول بکشد و درعین حال توجه کنید که کمپرس یخ را مستقیما بر محل آسیب دیده قرار ندهید و از یک حوله استفاده کنید زیرا ممکن است به پوست آسیب برساند.

انتخاب موقعیتی جایگزین برای خواب

وضعیت خواب نقش مهمی در بهبود تسریع تاندونیت شانه دارد. بااین حال، وضعیت خواب استانداردی وجود ندارد که به بهبود وضعیت کمک کند. به همین دلیل توصیه می شود چندین موقعیت مختلف را امتحان کرده و راحت ترین را انتخاب کنید.

حالت نیمه خوابیده:

گزینه های مختلفی برای خوابیدن در حالت نیمه خواب وجود دارد. اول از همه، هنگام خوابیدن می توانید چندین بالشت را پشت سرتان قرار دهید و همچنین می توانید از یک صندلی خوابیده راحت یا یک تخت خواب قابل تنظیم استفاده کنید. برای راحتی بیشتر می توانید بالشتی را در زیر بازوی آسیب دیده قرار دهید.

حالت صورت به بالا:

دراز کشیدن به پشت با بازوی آسیب دیده روی بالشت گزینه دیگری است. این گونه حمایت بالشت باعث می شود تا فشار روی شانه کاهش یابد بنابراین درد را تسکین خواهد داد.

حالت خوابیدن بر روی طرف آسیب ندیده:

موقعیت دیگری که به شما کمک می کند تا به راحتی استراحت کنید، دراز کشیدن مخالف طرف آسیب دیده است. به عبارت دیگر، اگر شانه چپ آسیب دیده باشد می توانید به سمت راست بخوابید. با این حال برای افرادی که قادر به خوابیدن در یک وضعیت ثابت نیستند ، تا حدودی دشوار است.

عادت های خوب خوابیدن را تمرین کنید

برای کمک به روند بهبودی تاندونیت شانه، خواب از اهمیت حیاتی برخوردار است. کیفیت پایین خواب، استرس را افزایش می دهد و توان شخصی را دشوار می کند. بنابراین علاوه بر استفاده از توصیه های فوق، باید سایر عادت های خواب سالم را نیز اعمال کنید که به طور خاص، موارد ذیل توصیه می شود:

برنامه منظمی را حفظ کنید. هر روز در یک ساعت مشخص بخوابید و برخیزید.
قبل از خواب از کار با تلفن همراه، رایانه و تماشای تلویزیون خودداری کنید.
مصرف محرک ها مانند کافئین و نیکوتین به خصوص بعد از ساعت ۴ بعداز ظهر را محدود کنید.
حداقل ۲ ساعت قبل از خواب یک شام سالم بخورید.

به دلیل تاندونیت شانه نمی توانید بخوابید؟

علائم تاندونیت شانه نه تنها توان شما را در طی روز کاهش می دهد بلکه می تواند کیفیت خواب را نیز کاهش دهد. به همین دلیل ایده خوبی است که توصیه های فوق را عملی کنید. چنانچه درد شما بهبودی نیافت بهتر است به پزشک مراجعه نمایید.

همانطور که اشاره کردیم، در برخی موارد نیاز به روش دارویی و جراحی است.

بنابراین اگر علائم شدید است و با اقدامات مراقبت از خود بهبود نمیابد، به دنبال توجه به موقع و حرفه ای باشید.

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1145554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =