فروش ۴.۵ میلیونی بلیت‌های نجف به یک چارترکننده!

مشاهدات حاکی است، قیمت پرواز رفت و برگشت تهران-نجف به رقم نجومی ۱۳ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان افزایش یافته است، این در حالی است که شنیده شده پروازهای نجف یک ایرلاین دولتی به قیمت ۴.۵ میلیون تومان به یک چارترکننده فروخته شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، در ادامه روند بی‌ثبات قیمت پروازهای نجف همزمان با نزدیک شدن به روز عرفه، قیمت بلیت پرواز رفت و برگشت تهران-نجف امروز 5 تیرماه 1401 به 13.5 میلیون تومان افزایش یافته است. یک شرکت هواپیمایی این مسیر پروازی را با قیمت 13 میلیون و 520 هزار تومان و به‌صورت چارتری به‌فروش می‌رساند.

دیروز بلیت پرواز چارتری یک ایرلاین دولتی نیز برای پرواز مذکور 9.1 میلیون تومان بود که امروز به 9.2 میلیون تومان افزایش یافته است. یکی از مسائلی که همواره زائران عتبات عالیات طی سال‌های اخیر با آن مواجه بوده‌اند، نابه‌سامانی‌ها در حمل‌ونقل هوایی به‌خصوص در دوره‌های خاص بوده است.

امسال این نابه‌سامانی با واگذاری پروازها به چارترکنندگان تشدید شده است. تقریبا همه شرکت‌های هواپیمایی داخلی پروازهای خود به نجف را به‌صورت چارتری عرضه می‌کنند؛ در این بین شرکت‌های هواپیمایی دولتی نیز به تازگی وارد حوزه چارتری شده‌اند.

در این باره چند سئوال مطرح می‌شود؛ یک آن‌که بر اساس چه قانون و ضابطه‌ای پروازهای نجف این ایرلاین دولتی به‌صورت چارتری به یک فرد واگذار شده است. این ایرلاین دولتی مطابق چه متر و معیاری پرواز رفت و برگشت نجف را با قیمت حدود 4.5 میلیون تومان به چارترکننده معروف فروخته است؟

از آنجاکه این پروازها پیش از ورود مسئول جدید این ایرلاین دولتی به چارترکننده واگذار شده،‌ لذا از رئیس این ایرلاین انتظار می‌رود با توجه به سوابق کاری خوب گذشته، هر چه سریع‌تر به این ماجرا ورود پیدا کند. شفاف‌سازی در رابطه با جزئیات واگذاری پروازهای نجف به چارترکننده یک مطالبه مردمی است.

به گزارش تسنیم، اواخر ماه گذشته سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، اعلام کرد: باتوجه به گزارشات واصله مبنی بر افزایش نرخ بلیط هواپیما توسط تعدادی از شرکتهای هواپیمایی در برخی از مسیرهای پروازی داخلی ، طی بررسی های انجام شده مشخص گردید تغییرات ایجاد شده در نرخهای بلیط توسط دو شرکت هواپیمایی و بدون هماهنگی با ستاد تنظیم بازار صورت پذیرفته است.

لذا ضمن جلب توجه شرکتهای هواپیمایی به رعایت ضوابط ، تاکید می‌شود با هرگونه افزایش قیمت که مراحل قانونی را طی نکرده و به تایید ستاد تنظیم بازار نرسیده باشد، مطابق ضوابط برخورد خواهد شد.

حال باید دید دستگاه‌های ذی‌ربط در حوزه حمل‌ونقل هوایی و دستگاه‌های نظارتی چه اقدامی برای جلوگیری از سودجویی ایرلاین‌ها و اجحاف در حق مردم انجام خواهند داد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1145555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =