لاغری/ مدت زمان مناسب انجام حرکات و تمرینات کاردیو برای کاهش وزن

کادریو جزء تمرینات تاثیر گذار بر سلامت و کاهش وزن به شمار می آید اما درصورتی که این حرکات را در مدت زمان مناسب انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، وقتی که صحبت از ورزش های هوازی به میان می آید، باید بدانید که هر مقدار از این ورزش ها و تمرینات کمک کننده هستند و هر چقدر که بیشتر انجام شود، بهتر است و برای داشتن یک بدن سالم به شما کمک خواهد کرد. اگر هم می خواهید از فواید خاص تمرینات کاردیو مانند افزایش سلامت قلب، کاهش وزن و تناسب اندام بهره مند شوید، باید این کار را هدفمندتر به انجام برسانید؛ بنابراین احتمالا این سوال در ذهنتان شکل می گیرد که چه مدتی باید کاردیو انجام دهم تا اثربخشی آن را ببینم. 

بیشتر بخوانید:

لاغری/ کاهش وزن با قهوه لیمو

کاردیو برای قلب؛ اگر هدف افزایش سلامت قلب است

فعالیت هایی که در آن ها حرکت مداوم و استفاده از گروه عضلانی بزرگ باشد، باعث افزایش ضربان قلب شده و یکی از بهترین راه ها برای حفظ سلامت قلب و عروق و رگ های خونی است. سطح بالای فعالیت فیزیکی خطر بیماری های قلبی عروقی را کم می کند. افرادی که فعالیت بدنی بیشتری داشته باشند، ۶۰ درصد احتمال ابتلا به بیماری قلبی در آن ها کم می شود.

افزایش فعالیت روزانه و برداشتن حداقل هزار قدم در طول روز خطر بیماری قلبی را نیز کمتر خواهد کرد؛ بنابراین اگر می‌ خواهید سلامت قلب خود را افزایش دهید، هدف شما باید انجام ۳۰ دقیقه تمرین کاردیو با شدت متوسط به اندازه ۵ روز در هفته باشد که با انجام این کار خطر ابتلا به بیماری قلبی به حداقل می رسد.

بدین منظور می توانید از پیاده‌ روی هم کمک بگیرید؛ اما استفاده از دستگاه الکپتیکال، دوچرخه، طناب زدن، دویدن، شنا، اسکی و حتی ایروبیک هم می تواند کمک کننده باشد.

کاردیو برای چربی سوزی؛ اگر هدف تناسب اندام کلیِ بدن است

باید به فکر تناسب اندام و در کنارش افزایش سلامت قلب باشید؛ هر چه قدر که قلب تان سالم تر باشد، راحت تر می توانید به اهداف دیگر ورزشی فکر کنید. منظور از سلامت قلب، افزایش استقامت قلبی عروقی و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌ های مزمن است. در صورتی که تناسب اندام به معنای انجام دادن یک سری تمرینات بخصوص می باشد که کار را متفاوت می کند.

به هر حال اگر هدفتان تناسب اندام و چربی سوزی است، باید فعالیت خود را افزایش دهید و سعی کنید که در هفته ۱۰ درصد تمرینات کاردیو بیشتری نسبت به مورد قبلی به انجام برسانید.‌ اگر هم می خواهید استقامت بدن تان را افزایش دهید، باید سعی کنید تمرینات خود را طولانی‌ تر کنید.

کاردیو برای لاغری؛ اگر هدف کاهش وزن است

طبق اطلاعات موجود، کاردیو فواید بی شماری دارد که یکی از آن ها کاهش فشارخون، بهبود کیفیت خواب، افزایش سلامت قلب و از بین بردن بیماری های مزمن است و شاید خیلی به کاهش وزن کمک نکند.

شما می توانید با ۱۵۰ دقیقه تمرینات ایروبیک و کاردیو در هفته سلامت قلب خود را افزایش دهید و در کنارِ آن؛ کاهش وزن هم داشته باشید. به عنوان مثال ۳۰ دقیقه پیاده روی نسبتاً تند در طول روز می تواند چیزی بین ۱۰۷ تا ۱۵۹ کالری بسوزاند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1145568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =