فعالیت داوران در کرسی‌های آزاد اندیشی بازنگری می‌شود

مدیر کل اداره فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در زمینه فعالیت داوران در کرسی‌های آزاد اندیشی بازنگری می‌شود، گفت:بی‌شک با افزایش تعداد دانشجویان در کرسی‌های آزاد اندیشی به نسبت تعداد افراد گفت و گو کننده با استعداد و اخلاق محور افزایش می‌یابد، چون هدف ارتقای کیفیت کرسی‌ها است.

علی‌رضا زارع شهرآبادی، مدیر کل اداره فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌ و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه در تابستان گفت: شورای نشریات دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان «قلم ۶» از خرداد ماه برگزار شده است و  دانشجویان برای بارگذاری نشریات تا شهریور ماه فرصت دارند. در کنار آن کانون‌ها، انجمن‌ها و نهادهای دانشجویی هم طرح‌های متعدد و متنوع برگزار می‌کنند.

مدیرکل اداره فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: اختتامیه جشنواره رشد و  جشنواره هنر و ادبیات در شهریور ماه سالجاری برگزار می‌شود. نشریات دانشگاه آزاد اسلامی برای فعالیت باید از کمیته ناظر بر فعالیت نشریات فعال در واحدها مجوز فعالیت اخذ کنند و بعد از فعالیت می‌توانند آثارشان را در سامانه فعالیت مربوط به سازمان مرکزی نشریات بارگذاری کنند تا آثار مورد ارزیابی قرار بگیرد.

زارع شهرآبادی تاکید کرد: علاقمندان می‌توانند نشریات و آثار خود را در سایت سازمان مرکزی در قالب‌های مختلف همچون تیتر یا مقاله برتر یا کلیات نشریه با عنوان نشریه برتر بارگذاری کنند تا به این شکل آثار مورد ارزیابی قرار بگیرند. باید توجه داشت که آیتم‌های متعدد در «قلم ۶» مشاهده شده و افراد می‌توانند در  هر بعد نشریه آثار برتر را ثبت کرده تا آثار تحت داوری قرار بگیرد.

کرسی‌های آزاد اندیشی آسیب‌شناسی می‌شود

مدیرکل اداره فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی درباره کم و کیف برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در سال آینده گفت: نشست‌های متعد با موضوع ارزیابی کرسی‌های آزاد اندیشی با حضور روسای کرسی‌های آزاد اندیشی در چهار محور اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و حضور اعضای هیات داوران، عوامل اجرایی و تمامی افراد مسئول در کرسی‌ها برگزار می‌شود. در مرحله ارزیابی و آسیب‌شناسی کرسی‌ها هستیم تا بتوان در اواخر تابستان ابلاغیه جدید در زمینه برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی را صادر کرد.

وی ادامه داد: با توجه به تجربیات در برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در کنار کمیت در مقایسه با سال گذشته در دومین مرحله برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی شاهد رشد صد درصدی هستیم. در سالجاری هم به‌دنبال افزایش کمیت شرکت کنندگان هستیم.

زارع شهرآبادی با بیان اینکه یکی از اهداف افزایش جمعیت فعال در کرسی های آزاد اندیشی است، گفت: بی‌شک با افزایش تعداد دانشجویان به نسبت تعداد افراد گفت و گو کننده با استعداد  و اخلاق محور ارتقا می‌یابد، چون هدف ارتقای کیفیت کرسی‌ها است. در کرسی‌ها باید اقدامات آموزشی و کارگاه‌ها افزایش یافته و شاهد حضور بیش از پیش اساتید باشیم. همچنین در زمینه فعالیت داوران بازنگری می‌شود.

مدیرکل اداره فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: بی شک در هر کرسی باید رشته تحصیلی داور مرتبط با موضوع مطرح شده و قدرت تدریس داشته باشد و ساختارها از لحاظ داوری و اجرایی بتواند از کیفیت لازم برخوردار باشد تا بتوان کیفیت مطلوب را کسب کند. هدف از این اقدامات تربیت دانشجو با قدرت استدلال مناسب در کنار اخلاق اسلامی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1145590

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =