ادعای بی‌اساس از پشت‌پرده استیضاح وزیر صمت / سند بیاورید

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی گفت: مدعیان مهره‌چینی دو نماینده در دستگاه‌های اجرایی اسناد خود را به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان ارائه کنند.

حسین حق‌وردی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با بیان اینکه طرح استیضاح در مجلس شورای اسلامی همواره مخالفان و موافقانی داشته که یکدیگر را در موضوعات گوناگون متهم می‌کنند، اظهار کرد: رسانه‌هایی که ادعا می‌کنند نمایندگان وزرا را تحت فشار می‌گذارند باید حتماً سند و مدرکی در این زمینه داشته باشند.

وی با بیان اینکه دیدم رسانه مدعی شده اسناد و مدارک دو نماینده‌ای که وزیر صمت را برای تمکین از خواسته آنها تحت فشار قرارداده‌اند منتشر می‌کند، افزود: نمایندگان در جلسه علنی مجلس به این مسئله اعتراض داشتند که اگر رسانه واقعا در طرح ادعای خود سند و مدرکی دارد، موظف به انتشار آن است و در غیر این صورت نباید وارد حاشیه سازی برای مجلس شود.

نماینده مردم شهریار و قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: استیضاح یکی از ابزارهای نظارتی مجلس در ارتباط با وزرای دولت است و اینگونه نیست که چند نماینده بتوانند کار خود را از طریق آن پیش ببرند؛ چرا که نمایندگان امضا کننده دلایل طرح استیضاح را مطالبه می‌کنند و صحبت‌ها و دفاعیه وزیر را هم می‌شنوند و بعد رأی گیری می‌کنند، بنابراین تحمیل چنین حاشیه‌هایی به مجلس خوب نیست.

حق‌وردی خاطرنشان کرد: اگر وزیر صنعت، معدن و تجارت چنین فشارهایی را تأیید می‌کند، پس پاسخ دهد که چرا قبل از طرح استیضاح این مسائل را به هیئت رئیسه و یا هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان منتقل نکرده است؟ مجلس هیئت نظارت دارد و وزیر باید نامه می‌نوشت و این را گزارش می‌داد.

وی با تأکید براینکه طرح چنین ادعاهایی دون شأن مجلس است و باید تعیین تکلیف شود، گفت: رسانه مدعی سند و مدرک خود را به مجلس بیاورد و خودش وارد چنین حاشیه سازی‌هایی نشود.

به گزارش ایسکانیوز، به تازگی موضوع  استیضاح وزیر صمت از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس مطرح و دنبال می‌شود. در همین راستا یکی از رسانه‌های مطرح کشور جدیداً مطالبی دال بر حضور دو نماینده مجلس پشت صحنه استیضاح وزیر منتشر کرد و مدعی شد این دو نماینده پس از فشارهای متعدد بر فاطمی امین، آخرین بار در قالب پیامکی تهدید آمیز با وی اتمام حجت کرده‌اند که باید گزینه آنها در شرکت صنعتی و معدنی چادرملو که در طول یک سال گردش مالی سنگینی دارد، به عنوان مدیر منصوب شود.

این رسانه با طرح این ادعا که برخی نمایندگان در حال اعمال فشار برای مهره‌چینی در دستگاه‌های اجرایی هستند، اعلام کرد: به زودی اسامی این نمایندگان را پس از بررسی‌های بیشتر و گزارش به مراجع ذی‌صلاح منتشر می‌کند. موضوعی که گفته شده سیدرضا فاطمی امین هم آن را تأیید کرده و بیان کرده که زیر بار فشارهای دو نماینده مجلس برای انتصاب نامعقول در شرکت صنعتی و معدنی چادرملو نمی‌رود.

در همین راستا جمعی از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار بررسی صحت و سقم اعمال فشار خارج از قانون چند نماینده مجلس به وزیر صمت درباره انتصاب برخی افراد در شرکت‌های خاص و  ارتباط احتمالی این موضوع به استیضاح فاطمی امین شدند.

کد خبر: 1145621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =