تحصیل بدون محدودیت دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی/ واحد بوشهر برای دانشجویان خارجی خوابگاه‌ VIP دارد

مدیر بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر گفت: امکان تحصیل در هر رشته‌ موجود در واحدها، مطابق با بخشنامه سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برای دانشجویان غیرایرانی وجود دارد و محدودیتی از این بابت ندارند.

علی برزگر مدیر بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های اخیر گام‌های بلندی را جهت جذب دانشجویان غیرایرانی برداشته که با موفقیت‌های خوبی نیز همراه بوده است. ورود دانشجویان اتباع خارجی به دانشگاه آزاد نه تنها عواید مالی برای آن ایجاد کرده، بلکه زمینه تبادلات فرهنگی با کشورهای گوناگون را نیز فراهم آورده است. تعداد دانشجویان زیادی، حدود 60هزار نفر در سراسر کشور مشغول تحصیل در رشته‌های مختلف دانشگاه آزاد هستند و واحدهای هر استان متناسب با ظرفیت موجود و جمعیت اتباع ساکن در آن اقدام به پذیرش این دسته از دانشجویان می‌کنند که در استان بوشهر علاوه بر تعداد افراد فارغ التحصیل، حدود 70 دانشجوی خارجی مشغول تحصیل داریم.

وی افزود: امکان تحصیل در هر رشته‌ موجود در واحدها، مطابق با بخشنامه سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برای دانشجویان غیرایرانی وجود دارد و محدودیتی از این بابت ندارند. دانشجویان اتباع خارجی حاضر در بوشهر، همگی اتباع کشور افغانستان هستند که در رشته‌های متفاوتی، عمدتا فنی مهندسی تحصیل می‌کنند.

به گفته برزگر، میزان شهریه دانشجویان خارجی و نحوه پرداخت آن به شرایط تابعیت آن‌ها بستگی دارد. دانشجویانی که مقیم ایران بوده‌اند و تابعیت دائم دارند به صورت ریالی و گروهی که صرفا برای تحصیل به کشور ما آمده‌اند، شهریه خود را به شکل دلاری می‌پردازند که مقدار آن‌ها کمی با دانشجویان ایرانی متفاوت است.

مدیر بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر گفت: بعضی محدودیت‌های بانکی برای دانشجویان اتباع سبب شده تا فعلا نتوانیم برخی تسهیلات شهریه‌ای را برای آن‌ها در نظر بگیریم. اگرچه دانشگاه تمام تلاش خود را می‌کند تا با تعاملات درون و برون دانشگاهی و همچنین اقساط شهریه تا حد ممکن مشکلات شهریه اتباع خارجی را برطف سازد و تا کنون دانشجوی خارجی‌ای نداشته‌ایم که بخاطر مشکلات مالی از تحصیل در دانشگاه آزاد باز بماند.

او ادامه داد: خوشبختانه مشکلی از جهت خوابگاه برای هیچ دانشجویی در استان بوشهر نداریم؛ زیرا خوابگاه‌های با کیفیت بسیار خوب و در حد هتل‌های 4 ستاره و VIP در اختیار داریم که حتی اغلب برای استقرار تیم‌های ورزشی داخلی و خارجی نیز استفاده می‌شود.

علی برزگر در پایان تاکید کرد: طرح‌های آموزشی پژوهشی مختلفی نیز برای دانشجویان غیرایرانی در نظر گرفته شده که البته گاها به دلیل عوامل گوناگونی مثل عدم تمرکز جمعیت غیرایرانی در استان، با استقبال کامل این دانشجویان مواجه نشده‌است. دانشجویان اتباع خارجی خصوصا اتباع مقیم ایران محدودیتی بابت شرکت در طرح‌های اشتغال‌آفرینی مثل پویش ندارند و می‌توانند از امتیازات آن برخوردار باشند.

انتهای خبر/

کد خبر: 1145721

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =