آخرین تحولات اوکراین | آمریکا زیان مسکو از تحریم طلا را ۱۹ میلیارد دلار برآورد کرد

سخنگوی رئیس جمهور ترکیه با تاکید بر اینکه آنکارا به تحریم‌های ضدروسی نمی‌پیوندد و این اقدام قبل از هر چیز به اقتصاد ترکیه ضربه خواهد زد، گفت: اقدامات تحریک آمیز مکرر غربی‌ها و گسترش ناتو روسیه را مجبور به نشان دادن واکنش و اقدام نظامی در اوکراین کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، طبق اطلاعات منابع خبری آژانس بلومبرگ که با متن پیش‌نویس بیانیه پایانی نشست سران گروه جی-7آشنا شده‌اند، رهبران این کشورها قصد دارند حمایت نامحدود خود از اوکراین را اعلام کنند. در این سند آمده است: «ما به ارائه حمایت‌های مالی، انسان دوستانه، نظامی و دیپلماتیک خود از اوکراین تا زمانی که لازم باشد، ادامه خواهیم داد».

این آژانس یادآور شده که این عبارت به طور خاص برای تأکید بر قصد کمک کشورهای گروه 7 به اوکراین در صورت طولانی شدن جنگ با روسیه انتخاب شده است. رهبران گروه 7 همچنین در حال بررسی استفاده از درآمدهای تعرفه‌های گمرکی به عنوان حمایت مستقیم از اوکراین هستند.

بیشتر بخوانید:

آخرین تحولات اوکراین | وقوع چند انفجار در کی‌یف

پیش از نشست سران سران G7که از 26 تا 28 ژوئن (5 الی 7 تیر ماه) در آلمان برگزار می‌شود، روند اوضاع کنونی در اوکراین در دیدار دوجانبه جان بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و اولاف شولز، صدراعظم آلمان مورد بحث قرار گرفت. دو طرف بر تعهد کشورهای خود بر حمایت از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین تاکید کرده و همچنین قول مساعدت همه جانبه به کی‌یف را دادند.

جان بایدن در این دیدار ابراز عقیده کرد که ولادیمیر پوتین ظاهراً به تقسیم ناتو و گروه هفت (G7) بسیار امیدوار بود. رهبر آمریکا گفت: پوتین از همان ابتدا روی این مسئله حساب کرده که می‌تواند ناتو و جی7 را به نحوی از هم جدا کند، ولی این اتفاق نیفتاده و نخواهد افتاد.

صدراعظم آلمان نیز یادآور شد: "این پیام خوبی است که همه ما توانستیم متحد بمانیم و چیزی که بدیهی است پوتین انتظارش را نداشت."

پس از این اظهارات، بایدن و شولز پشت درهای بسته به گفتگوی خود ادامه دادند. کاخ سفید اعلام کرد که رهبران دو کشورها در خصوص وضعیت اوکراین، بحران غذایی در جهان و مقابله با چین گفتگو کردند.

به گفته یک مقام آگاه در دولت آلمان، در چارچوب اجلاس سران گروه 7، قرار است محدودیت قیمت نفت روسیه مورد بحث قرار خواهد گرفت و طرفین در مسیر رسیدن به راه حلی مورد توافقی هستند. دولت آمریکا نیز اعلام کرده که ادامه اقدامات مشترک مربوط به افزایش اعمال فشارها بر مسکو نیز در این نشست مورد بررسی طرفین قرار خواهد گرفت.

در عین حال، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس نیز روز یکشنبه گفت که تلاش برای حل و فصل بحران اوکراین در این مرحله تنها به حفظ بی ثباتی در جهان و تقویت موقعیت مسکو کمک کرده است. این اظهارات از سوی سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه مورد انتقاد قرار گرفت. ماریا زاخارووا، چنین سخنی را بسیار "غم انگیز و وحشتناک" خواند. به عقیده وی، کشورهای غربی نگرش استعماری قرون وسطایی خود نسبت به بقیه جهان را همچنان حفظ کردند.

زاخارووا افزود: کشورهای غربی کنترل منابع مختلف انرژی را در دست می‌گیرند که در نهایت به وضعیت خطرناکی در بازار انرژی جهان منجر شده است.

در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به روز صد و بیست و چهارم جنگ اوکراین را دنبال بفرمایید:

***

 حمایت آلمان از برگزاری اجلاس گروه 20 با وجود حضور ولادیمیر پوتین

علیرغم جنگ روسیه علیه اوکراین، اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان از برگزاری نشست سران کشورهای گروه 20 با وجود مشارکت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه حمایت کرد. وی در زد دی اف گفت: یک چیز واضح است: جی 20باید به ایفای نقش خود ادامه دهد.

او افزود: یک باور مشترک وجود دارد که ما نمی خواهیم جی20 را مختل کنیم.

جی20 گروهی از دولت‌های قدرت‌های اقتصادی پیشرو است که علاوه بر کشورهای جی7، کشورهایی مانند روسیه، چین و عربستان سعودی را نیز شامل می‌شود. اجلاس بعدی گروه 20 قرار است در نوامبر در ماه نوابر در اندونزی برگزار شود.

شولتز به روشنی به این سوال که آیا در آنجا با پوتین پشت میزمذاکره می‌نشیند، پاسخ نداد. وی با اشاره به اینکه ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین نیز از سوی میزبانان اندونزیایی به این اجلاس دعوت شده است، گفت: در نهایت باید کمی قبل از عزیمت به این اجلاس تصمیم گیری کنیم، زیرا مسیر جهان تا آن زمان می تواند تا حد زیادی تغییر کند. ‎

شولتز تحریم واردات طلا از روسیه را فعلا رد کرد

اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان اعلام کرد که کشورهای جی7 فعلا درباره تحریم طلا علیه روسیه تصمیم نخواهند گرفت.  وی در ARD گفت: این طرح هنوز باید در اتحادیه اروپا مورد بحث قرار گیرد. ایالات متحده آمریکا قبلاً اعلام کرده بود که دیگر نمی خواهد طلا از روسیه وارد کند.‎

صرفه جویی مشترک گازی در اروپا در دستور کار کمیسیون

با توجه به کاهش عرضه گاز از روسیه، کادری سیمسون، کمیسر انرژی اتحادیه اروپا می‌خواهد در نشست امروز با وزرای مربوطه کشورهای عضو، گزینه‌هایی را برای صرفه‌جویی مشترک گاز مورد بحث قرار دهد.  وی در بدو ورود به نشست وزرای انرژی اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ گفت که گام های مشخصی را که فکر می کند باید توسط کشورهای عضو و کمیسیون برای آمادگی بهتر برداشته شود، به وزیران ارائه خواهد داد.

عرضه گاز روسیه در حال حاضر نصف سال گذشته است و ممکن است کاهش بیشتری پیدا کند. کمیسیون اروپایی قصد دارد در ماه جولای یک طرح اتحادیه اروپا را برای هماهنگی مقدمات برای شوک های بیشتر عرضه گاز ارائه کند.‎

سخنگوی کرملین قطع ارتباط روسیه از اینترنت جهانی را غیرممکن دانست

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین و نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور دیجیتالی سازی امروز اعلام  کرد که احتمال اینکه شهروندان روس بدون دسترسی به اینترنت جهانی باقی بمانند، بسیار اندک است.

وی به خبرگزاری نووستی گفت: «قطع ارتباط روسیه از اینترنت جهانی تقریباً غیرممکن است.»

پسکوف یادآور شد که حتی اگر چنین اتفاقی بیفتد، دولت روسیه یک برنامه عملیاتی در این زمینه داشته و منابع محلی کار خواهند کرد.  

پیش از این، مقصود شادایف، وزیر توسعه دیجیتال روسیه گفته بود که اگر نقاط اروپایی در تبادل ترافیک اینترنتی با این کشور قطع شوند، فدراسیون روسیه جریان‌ها را از طریق مسیرهای آسیا تغییر خواهد داد.

ند پرایس، دبیر مطبوعاتی وزارت امور خارجه ایالات متحده نیز پیشتر به نوبه خود، یادآور شده بود که به‌رغم روند اوضاع در اوکراین، نباید مردم روسیه را از دسترسی آزاد به اطلاعات در وب‌سایت‌های جهانی محروم کرد.

سی‌ان‌ان: آمریکا سامانه‌های دفاع موشکی میان‌برد و دوربرد به اوکراین می‌دهد

شبکه تلویزیونی سی.ان.ان به نقل از منابع خبری خود گزارش داد که واشنگتن قصد دارد خرید یک سامانه موشکی ضد وایی میان‌برد و دوربرد را برای تحویل در محموله کمک نظامی بعدی به اوکراین اعلام کند.  این شبکه یادآور شد که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در آستانه نشست سران گروه7در آلمان، گفت که طرف آمریکایی "سیستم‌ها و مهمات موشکی پیشرفته‌تری" را در اختیار اوکراین قرار خواهد داد.

مشخص شده است که مقامات اوکراینی درخواست سامانه دفاع موشکی NASAMSآمریکایی را داشته‌اند، در عین حال این تردید وجود دارد که نیروهای مسلح اوکراین قادر به استفاده از چنین سلاح‌هایی باشند.

مخالفت رئیس اتحادیه اروپا با تحریم اجلاس گروه 20 در صورت شرکت پوتین در آن

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا با تحریم نشست پاییزی رهبران کشورهای گروه بیست (G20) در صورتی که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در آن شرکت کند، مخالفت کرد.

او این موضوع را عصر یکشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی آلمانی ZDFبیان کرد. وی گفت: «ما باید با دقت فکر کنیم که آیا قصد داریم کل گروه 20را فلج کنیم، به همین دلیل من از چنین اقدامی حمایت نخواهم کرد. به نظر من، G20از جمله برای کشورهای در حال توسعه و بازارهای جدید جهان بسیار مهم است.»

رئیس کمیسیون اروپا با اشاره به تهاجم نظامی روسیه به اوکراین تاکید کرد: البته این مسئله بسیار اهمیت دارد که شخصاً به پوتین بفهمانیم که درباره او چگونه فکر می‌کنیم و چنین اقداماتی را چگونه ارزیابی می‌کنیم.

روسیه: غرب تمامی به صحبت درباره مزدوران خود در اوکراین ندارد

ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه شب گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد که در کشورهای "غرب جمعی" عمداً سئوالات طرف روسی در خصوص فعالیت مزدوران خود در خاک اوکراین را نادیده می‌گیرند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا مقامات انگلیس و ایالات متحده در خصوص سرنوشت مزدوران بازداشت شده در اوکراین به روسیه مراجعه کرده‌اند یا خیر، گفت: «کشورهای غربی در تلاش هستند تا هر کاری که ممکن است انجام دهند تا درگیری‌ها در اوکراین را تا جایی که ممکن است ادامه دهند و هیچ تمایلی ندارند که به سؤالاتی که ما از آنها در خصوص آنچه مزدوران آنها در جریان درگیری‌ها انجام می‌دهند پاسخ دهند."

روز یکشنبه روزنامه اکسپرس اشاره کرد که اگر اعدام مزدوران انگلیسی در دونباس تحقق یابد، این لحظه به "نقطه‌ای بدون بازگشت" در روابط لندن و مسکو تبدیل خواهد شد.

زاخارووا: لندن با صحبت درباره تهدید هسته‌ای روسیه توجه‌ها را از فروپاشی داخلی  منحرف می‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در این مصاحبه همچنین اعلام کرد که دولت انگلستان در تلاش است تا توجه افکار عمومی را از فروپاشی سیاسی داخلی، بحران‌ها و رسوایی‌ها در  این کشور منحرف کند و به همین دلیل تهدیداتی از جانب روسیه در رابطه با تسلیحات هسته‌ای را ابداع کرده است.

ماریا زاخارووا  از مقامات بروکسل (که مقر اتحادیه اروپا در آنجاست) خواست تا حداقل به یک سؤال "بدون توجه به دیدگاه طرف آمریکایی" پاسخ دهند.این دیپلمات بدین ترتیب به قصد جمهوری لیتوانی برای اعمال حق وتو بر تصمیم کمیسیون اروپا برای اجازه ترانزیت نامحدود کالاهای تحریم شده روسی از خاک بزرگ فدراسیون روسیه به منطقه کالینینگراد واکنش نشان داد. وی گفت: «پس آیا این تحریم‌های اتحادیه اروپا است که لیتوانی باید از آن پیروی کند یا لیتوانی قوانین خود را به اتحادیه اروپا دیکته می‌کند؟ آیا بروکسل می تواند حداقل به این یک سئوال بدون توجه به درخواست رسیده از طرف آمریکا پاسخ بدهد؟»

رئیس سنای روسیه: ناتو به دست اوکراینی‌ها با ما در حال جنگ است

والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون (سنای) روسیه اعلام کرد که کشورهای عضو ناتو در حال جنگیدن با روسیه است، ولی خود را پشت اوکراینی‌ها پنهان کرده‌اند.

این مقام پارلمانی در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی بلاروسی گفت: «اگر بخواهیم درباره آنچه در اوکراین اتفاق می‌افتد صحبت کنیم، باید بگویم که این روسیه نیست که در حال جنگ است. این غرب جمعی است و این کشورهای عضو ناتو هستند که به دست اوکراینی‌ها در حال جنگیدن با ما هستند. بنابراین، ما مجبور بودیم برای محافظت از حاکمیت و امنیت خود دست به اقدام زده و کاری انجام دهیم.»

خانم ماتوینکو اطمینان داد که روسیه آماده است تا مذاکرات صلح با اوکراین را بر اساس شرایط مشخص و با روشن شدن جزئیات احتمالی ادامه دهد، البته این روند نباید به بهانه‌های بی اساس به درازا کشانده شود.

رئیس پارلمان اعلای روسیه همچنین اقدامات ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین را با وابستگی او به ایالات متحده توضیح داد که کی‌یف را مجبور به ادامه جنگ علیه روسیه کرده است.

وی افزود: «شرایط ما کاملاً مشخص است و آنها نه تنها برای روسیه، بلکه برای ثبات اروپا به طور کلی حیاتی هستند. ولی شما شاهد هستید که اجازه نمی دهند، دستور مذاکره به طرف اوکراینی داده نشده است. به آنها دستور داده شده که بجنگند. و زلنسکی، همه می دانند که تنها این یک عروسک دست نشانده از سوی ایالات متحده است. وی یک رئیس جمهور طرفدار مردم اوکراین نیست و به سرنوشت کشورش که قبلاً ویران شده و همچنان در حال فروپاشی است، فکر نمی‌کند.»

این مقام پارلمانی یادآور شد که مسکو پیش از این بر سر میز مذاکره با کی‌یف نشسته بود، ولی آنها تحت فشار کشورهای غرب بدون نتیجه باقی ماند. ماتوینکو گفت: «اگر غرب می خواست، مقامات کی‌یف را پای میز مذاکره قرار داده و آنها را مجبور به دستیابی به توافقات صلح می‌کرد. ولی کشورهای غربی اهداف کاملاً متفاوت و وظایف دیگری را دنبال کرده و خواستار ادامه جنگ تا آخرین فرد اوکراینی هستند.»

ماتوینکو: اوکراین در آینده نزدیک به عضویت اتحادیه اروپا در نخواهد آمد

والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون (سنای) روسیه در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی بلاروسی ابراز عقیده کرد که اوکراین در آینده قابل پیش‌بینی نمی‌تواند به اتحادیه اروپا بپیوندد.

این مقام بلندپایه پارلمانی گفت: «البته، اوکراین در آینده نزدیک هرگز عضو اتحادیه اروپا نخواهد شد. اولاً، هیچیک از شروط پیش نیاز برای پیوستن کشورها به اتحادیه اروپا در اوکراین وجود ندارد. و ثانیاً این بزرگترین کشور اروپایی است که بیش از 40 میلیون نفر در آنجا زندگی می کردند. ولی در حال حاضر، متاسفانه، بسیار کمتر شده و مردم اوکراینی در حال ترک این کشور هستند زیرا چشم انداز توسعه آن وجود ندارد و افزایش روند مهاجرت از اوکراین از مدتها قبل از آغاز عملیات ویژه آغاز شده بود.»

ماتوینکو افزود: علاوه بر این، آیا اتحادیه اروپا قرار است کشوری را با اقتصادی کاملاً ویران شده به عضویت بپذیرد؟ بنابراین، تلاش برای این منظور  محکوم به شکست است و اعلام وضعغیت نامزدی اوکراین نیز تنها یک اقدام سیاسی است.

ترکیه قصد پیوستن به تحریم‌ها علیه روسیه را ندارد

ابراهیم کالین، دبیر مطبوعاتی دفتر ریاست جمهوری ترکیه شب گذشته اعلام کرد که این کشور تحریم‌های ضد روسیه را اعمال نخواهد کرد. کالین در مصاحبه با " هابرتورک" در این باره توضیح داد: ما از قبل اعلام کرده‌ایم که به تحریم‌ها نمی‌پیوندیم. از آنجا که این اقدام مغایر با منافع اقتصادی ما است، چرا که ما به منابع انرژی خارجی وابسته هستیم. ما مواضع خود را آشکارا به غرب اعلام کرده و آنها این مسئله را درک می‌کنند.»

وی یادآور شد که ترکیه در وهله نخست به دنبال منافع اقتصادی خود می اندیشد و بنابراین اعمال تحریم‌ها در برنامه این کشور لحاظ نشده است. سخنگوی رئیس جمهوری ترکیه افزود: اعمال تحریم‌ها علیه روسیه قبل از هر چیز به اقتصاد ترکیه ضربه خواهد زد و مسلماً ما این را نمی خواهیم.

سخنگوی اردوغان: روسیه مجبور به آغاز جنگ در اوکراین شده است

ابراهیم کالین، سخنگوی رئیس جمهوری ترکیه شب گذشته ابراز عقیده کرد که آغاز عملیات ویژه روسیه به دلیل اقدامات تحریک آمیز خاص غرب و همچنین گسترش ناتو تحریک شد و مسکو مجبور به نشان دادن واکنش مناسب به آنها شد.

وی گفت: باز هم تکرار می‌کنم که این اقدامات اشتباه است. باید دید چه چیزی قبل از این اتفاق افتاد؟ وقتی به آنچه در 30 سال گذشته رخ داده نگاه می‌کنید، باید با یک رابطه علت و معلولی توجه کنید: این اقدامات غرب و گسترش ناتو است. مسکو شروع به تردید در صحت نظم نوین جهانی بوجود آمده از سوی غرب  "از لحاظ ژئواستراتژیکی و نظامی" کرد. ترکیه نیز به چنین نظم جهانی اعتراض دارد.

ترکیه خواستار گفتگو درباره صادرات غلات از روسیه و اوکراین در استانبول شد

ابراهیم کالین، سخنگوی رئیس جمهوری ترکیه روز یکشنبه اعلام کرد که آنکارا امیدوار است نشستی چهارجانبه با حضور نمایندگان اوکراین، روسیه، ترکیه و سازمان ملل در خصوص صادرات غلات از منطقه برگزار کند.

کالین گفت: ما در حال حاضر در حال مذاکره با روسیه و اوکراین هستیم. ما مشتاقانه منتظر به نتیجه رسیدن آن در آینده نزدیک و برگزاری نشستی در استانبول بین نمایندگان فدراسیون روسیه، اوکراین، ترکیه و سازمان ملل هستیم.»

وی توضیح داد که موضوع بحث طرفین سازوکار تحویل غلات خواهد بود که طرح اولیه آن از هم اکنون در حال انجام است و ایجاد یک کریدور دریایی امن برای این منظور ممکن است تا چهار هفته طول بکشد.

به گفته کالین، صحبت بر سر صادرات حدود 40 میلیون تن غلات اوکراین و روسیه است که تقریباً یک سوم حجم جهانی است.  وی یادآور شد که که حل و فصل این مشکل برای آنکارا از اهمیت استراتژیکی بالایی برخوردار است، زیرا تحویل از طریق خاک این کشور انجام خواهد شد. علاوه بر این، در شرایط فعلی، ترکیه می‌تواند نقش یک واسطه بین مسکو و کی‌یف را به عهده بگیرد، همانطور که پیش از این نیز در جریان مذاکرات صلح بین روسیه و اوکراین چنین نقشی را داشت.

آمریکا زیان روسیه از تحریم طلا را 19 میلیارد دلار برآورد کرد

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که آسیب مالی وارده به روسیه از طریق ممنوعیت واردات طلای این کشور، بالغ بر 19 میلیارد دلار در سال خواهد بود.

بلینکن توضیح داد: طلا دومین صادرات بزرگ روسیه پس از انرژی از نظر درآمد است.ضرر وارده از ممنوعیت واردات طلا از روسیه، حدود 19 میلیارد دلار در سال است که بخش عمده آن از کشورهای گروه 7تامین می‌شود و این مسئله این مهم است.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین ابراز عقیده کرد که اقتصاد روسیه به دلیل تحریم‌های غرب بین 8 تا 15 درصد کوچکتر شده است.

پیش از این گزارش شده بود که انگلیس، آمریکا، کانادا و ژاپن قصد دارند واردات طلا از روسیه را ممنوع کنند. قرار است این محدودیت‌ها در آینده نزدیک اجرایی شود. در عین حال، ممنوعیت واردات طلا از فدراسیون روسیه بر روی طلای خریداری شده از قبل تأثیری نخواهد گذاشت و فقط شامل طلای تازه استخراج شده و فرآوری شده است.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا تایید کرد که کشورهای گروه 7 از خرید طلای روسیه خودداری خواهند کرد. این موضوع همچنین قرار است در سطح اتحادیه اروپا نیز مورد بررسی قرار گیرد.

نیروهای مسلح اوکراین به قتل عام مزدوران خارجی متهم شدند

یک مقام آگاه در نیروهای مردمی لوهانسک فاش کرده است که گروه‌هایی از نیروهای مسلح اوکراین  که ​​در مناطق لیسیچانسک و سه‌ورودونتسک باقی مانده‌اند، عملیات قتل عام مزدوران خارجی را آغاز کرده‌اند.

این منبع خبری به خبرگزاری تاس گفت: «نظامیانی اوکراینی دستور حذف مزدوران و مربیان نظامی خارجی را در لیسیچانسک و سه‌ورودونسک را دارند، برای اینکه این افراد اطلاعات خاصی در خصوص فعالیت سرویس‌های اطلاعاتی خارجی در منطقه دونباس دارند که در صورت دستگیری ممکن است به دست روسیه بیفتد. بنابراین باید حذف شوند تا این اطلاعات فاش نشود.»

این مقام آگاه یادآور شد که نیروهای نظامی لوهانسک پیش از این چندین جسد سوخته از مزدوران خارجی را کشف کرده بودند و بعد مشخص شد که آنها اتباعی از انگلیس و لهستان بودند.

روز یکشنبه نیز یک مقام وزارت امور داخلی لوهانسک گفت که بر اساس اطلاعات شاهدین عینی، مزدوران فرانسه، لهستان، آلمان و ایالات متحده حاضر در شهر سه‌ورودونتسک، قبل از رسیدن نیروهای روسی، سلاح‌های خود را رها کرده  وشبانه از منطقه فرار کردند.

بیش از 70 نظامی اوکراینی در کارخانه "آزوت" سه‌ورودونتسک اسیر شدند

سفیر لوهانسک در روسیه اعلام کرد که حدود 70 نیروی نظامی اوکراینی در جریان آزادسازی محوطه کارخانه "آزوت" در حومه شهر سه‌ورودونتسک به اسارت درآمدند.

وی گفت: «تلفات نیروهای اوکراینی در جریان این عملیات تهاجمی فعال بسیار زیاد بود. برخی از آنها تلاش کردند از طریق رودخانه فرار  کرده و  برخی از آنها توانستند منطقه را ترک کنند. ولی در مجموع در منطقه حدود 70 نفر از نیروهای مسلح اوکراینی به اسارت گرفته شدند.»

به گفته وی، وظیفه دستگیری نظامیان اوکراین وجود نداشت و برخی از آنها می توانستند تحت پوشش مردم غیرنظامی گیر افتاده در منطقه سه‌ورودونتسک را ترک کنند.

وزارت امور داخلی لوهاهنسک روز یکشنبه اعلام کرد که سه تا چهار روز است که عملیات پاکسازی کامل محوطه کارخانه "آزوت" ادامه دارد.

کد خبر: 1145728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =