وزارت بهداشت موظف به تأمین مقدمات افزایش ظرفیت رشته دندانپزشکی است

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است کمبودها در راستای اجرای مصوبه افزایش ظرفیت رشته‌های دندانپزشکی را مهیا و قانون را اجرا کند.

محمدمهدی زاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به اینکه مباحث مطرح شده پیرامون افزایش ظرفیت‌ رشته‌های پزشکی و داندانپزشکی اظهار کرد: در کشور با کمبود سرانه دندانپزشک و محرومیت بسیاری از مردم در دستیابی به خدمات دندانپزشکی مواجه هستیم.

وی افزود: افزایش ظرفیت رشته‌های دندانپزشکی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است که کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی هم با آن موافق است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش ظرفیت رزیدنت و دستیاران دندانپزشکی نیاز کشور است، تصریح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی این افزایش را مصوب کرده که به نظرم کار بسیار خوب و کارشناسانه‌ای بوده که امیدوارم وزارت بهداشت در اجرای آن همت کند.

وی درباره اینکه تعلل وزارت بهداشت در اجرای این قانون پذیرفتنی نیست، خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است کمبودها در راستای اجرای این مصوبه را مهیا و قانون را اجرا کند.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: وقتی موضوعی در سطح سران سه قوه و در شورای عالی سران مطرح و شده و رأی می‌آورد، نشان دهنده آن است که کشور در این موضوع کمبودهایی داشته و بنابراین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف به مهیا کردن اسباب اجرای قانون و رفع کمبودهاست.

کد خبر: 1145737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =